White label SEO: waarom je er vandaag mee moet starten

Wereldwijd groeit de vraag naar white label SEO en dat komt totaal niet als een verrassing. Zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing veranderen en verbeteren continu.

 

Websites moeten up to date blijven en meegroeien om te participeren in de zoekmachines en online resultaat te boeken. Daarnaast veranderen de richtlijnen van zoekmachines voortdurend en hebben, vooral kleinere ondernemingen, ook nog eens te maken met hevige concurrentie. Een mooi design en prettige user experience is dus allang niet meer voldoende. Door gebruik te maken van white label SEO kunnen bedrijven niet alleen de concurrentie bijhouden, maar zelfs voorbij gaan. Jij kunt als SEO reseller een bedrijf ongekende resultaten bezorgen die voor jou en voor je klant veel voordelen opleveren.

White label SEO biedt de uitkomst voor ieder bedrijf

Gebruik maken van white label SEO is geen luxe, maar simpelweg keihard nodig om de concurrentie voor te blijven en een succesvolle online toekomst van een bedrijf te garanderen.

 

Regelmatig krijgen reclamebureaus en webdesigners van klanten de vraag wat zij kunnen betekenen op het gebied van online marketing. Als SEO reseller biedt jij een uitkomst en hier lees je precies waarom. Wat is white label SEO precies? Voor wie is het bestemd en welke voordelen brengt deze methode met zich mee? Wat verwacht je klant en hoe kun je daar met behulp van white label SEO op inspelen?

SEO achtergrond

Wil jij met SEO een toename in je website verkeer?

Wil jij een toename in je website of webstore verkeer in de buurt van Haarlem? Wij helpen je graag je SEO te verbeteren en daarmee meer verkeer naar je website te sturen.

SEO element
Ontvang Een Gratis SEO Voorstel

Alle credits, zonder dat je iets doet

Wat verstaan we onder white label SEO? Dit is een methode waarbij je de SEO diensten aan een professioneel, en vaak dedicated, bureau uitbesteedt als SEO reseller.

 

Het uitbesteden van de SEO dienstverlening geschiedt onder de grootste discretie, omdat de werkzaamheden nog steeds onder de naam van jouw organisatie vallen. Er is dus volledige geheimhouding en jij als bedrijf krijgt natuurlijk alle credits. De klant zal dus veelal niet weten dat jij als SEO reseller te werk gaat en zo behoud je de klant, bepaal je zelf de tariefstelling en ontvang je tenslotte ook nog alle complimenten. Er zitten heel veel voordelen aan het inzetten van deze white label SEO methodiek. Zowel grote en kleine marketingbureaus evenals freelancers en andere SEO specialisten hebben hier veel baat bij.

Jij als bedrijf bent de SEO reseller

Wanneer je werkzaam bent bij een marketingbureau en gebruik maakt van white label SEO, ben je een SEO reseller. Je doet jouw werk in naam van het marketingbureau dat je vertegenwoordigd en dit maakt jou altijd de eindverantwoordelijke. Als SEO reseller verkoop je eigenlijk de dienstverlening van een derde partij maar krijg je hier wel alle erkenning voor. Omdat jij verantwoordelijk bent, is het belangrijk om een weloverwogen beslissing te nemen met welk marketingbureau je in zee gaat voor white label SEO diensten.

 

 

De rol van SEO reseller: dit zijn de voordelen

 

White label SEO gebeurt dus volledig achter de schermen en zorgt ervoor dat de klant niet weet dat je deze SEO diensten uitbesteedt. Door de rol van SEO reseller aan te nemen, kun je verschillende diensten aan je klanten bieden en verleen je een nog betere service. Toch zijn dit niet alle voordelen die white label SEO met zich meebrengt, want het zijn er nog veel meer:

  • Je hoeft geen SEO expert te zijn
  • Krijgt sneller een loyale relatie met je klanten
  • Als SEO reseller houd je de focus op je eigen expertise
  • De inzet van white label SEO is vaak voordelig
  • Je kunt meer diensten aanbieden dankzij white label SEO
SEO achtergrond

Wil jij met SEO een toename in je website verkeer?

Wil jij een toename in je website of webstore verkeer in de buurt van Haarlem? Wij helpen je graag je SEO te verbeteren en daarmee meer verkeer naar je website te sturen.

SEO element
Ontvang Een Gratis SEO Voorstel

Je hoeft geen SEO expert te zijn

Met een white label SEO hoef je geen SEO expert te zijn. Wanneer je klanten naar je toe komen met vragen op het gebied van SEO, kun je als SEO reseller antwoorden op je vraag krijgen via het marketingbureau die je inzet voor je SEO dienstverlening. Je klanten hoeven dus niet te weten dat je gebruik maakt van een externe partij.

 

Met white label SEO krijgen je klanten vakkundig antwoord op hun vraag. En wanneer klanten om een report of andere data vragen, krijg je dit met white label SEO gewoon aangeleverd en kunt daar veelal ook nog je eigen logo op plakken. De klant heeft dus niet door dat dit via een externe partij is gebeurd.

SEO reseller voor een intensere relatie met de klant

Betere resultaten, tevreden klanten en een bredere klantenkring. Dit is wat je als SEO reseller met de white label SEO methode voor je bedrijf of organisatie kunt betekenen. Dankzij deze methode worden je services aangevuld en kun je een intensere relatie opbouwen met de klant. Ze vertrouwen je ten slotte al en zullen hun SEO opdrachten dus eerder aan jou toevertrouwen dan een andere freelancer of extern bureau of agency. Het is daarnaast ook veel makkelijker voor de klant om al hun webservices door één betrouwbaar en geschikt bedrijf te laten doen. Je kunt deze extra service dus gemakkelijk aan klanten voorhouden die interesse hebben in deze diensten.

 

 

Behoud de focus op je expertise

 

Door het inschakelen van een marketing bureau voor de white label SEO hoef jij de focus van je bedrijf niet te verleggen. Als SEO reseller zorg je ervoor dat de klanten worden geholpen met verschillende SEO diensten, waardoor jouw eigen organisatie zich kan richten op de eigen expertises. Op deze manier hoeven de eigen belangrijke zaken van je bedrijf nergens onder te leiden. Je verlaagt je maandelijkse kosten door SEO diensten uit te besteden en kunt je volledig focussen op de sales en marketing van jouw bureau of organisatie. Dit maakt white label SEO niet alleen handig maar ook zeer functioneel. Ieder marketingbureau heeft baat bij het gebruik van deze methode.

Zo voordelig is de inzet van white label SEO

De optimalisatie van zoekmachines, het maken van SEO-gerelateerde content en het verhogen van de omzet: SEO is zeer waardevol en aantrekkelijk, dat zien de meeste bedrijven wel in, maar ze beschikken niet altijd over de financiële middelen om bijvoorbeeld een complete afdeling voor internetmarketing op te zetten.

 

Deze bedrijven hebben dus de ideale mogelijkheid om als SEO reseller gebruik te maken van white label SEO. Maar dat is niet alleen handig voor kleine organisaties maar ook voor eenmanszaken die geen budget hebben om een vaste SEO-specialist in te huren.

Altijd een win-win situatie

De maandelijkse kosten voor een nieuwe werknemer vallen veelal een stuk hoger uit dan de kosten voor het inzetten van white label SEO. Het is voor jouw bedrijf dus gemakkelijker om dit uit te besteden, want zo bespaar je jaarlijks veel geld.

 

Ook voor je klanten is het dus aantrekkelijk om jou in te schakelen, omdat ze weten welke kwaliteit je levert en ze dus geen externe partij hoeven te benaderen. White label SEO zorgt dus voor een win-win situatie voor beide partijen.

 

 

Biedt meer diensten aan dankzij white label SEO

 

Als bedrijf kun je het al druk genoeg hebben met je klanten en dienstverlening. Daarom kun je de klant dus niet altijd helpen op het gebied van online marketing. Dit kan te maken hebben met het feit dat je simpelweg de tijd niet hebt of misschien bezit je niet voldoende kennis of ervaring om de klant op dit punt optimaal te bedienen.

 

Met het inschakelen van white label SEO verbreed je de service voor je klanten en kun je als SEO reseller deze diensten op effectieve wijze aanbieden. Jouw organisatie kan zich dus gewoonweg focussen op de belangrijkste zaken binnen je organisatie terwijl een SEO expert deze diensten op zich neemt.

Deze bedrijven kunnen zich inzetten als SEO reseller

Of het nu gaat om een eenmanszaak, een organisatie met slechts een paar werknemers of een grote organisatie: iedereen die de klant iets aanbiedt rondom websites, marketing of sales kan optimaal gebruik maken van white label SEO. Je hebt vast wel eens de vraag van een klant gehad over SEO en misschien was je destijds niet bij machten om op geven of kun je de tijd niet vrijmaken om deze klant op dit punt te helpen. Daar is white label SEO dus uitermate geschikt voor, zodat je de klant kunt helpen zonder dat het je tijd kost.

 

De samenwerking tussen bedrijf en marketingbureau

Als bedrijf kun je een marketingbureau inschakelen dat gespecialiseerd is in het maken van SEO content en vergelijkbare diensten. Bij het selecteren van zo’n marketingbureau kun je kijken naar wat je de klant wilt bieden en op basis hiervan kun je een keuze maken. De samenwerking tussen bedrijf en het marketing bureau gaat als volgt: als bedrijf stuur je de opdrachten van de klant door naar de specialist, en door white label SEO verzorgt dit marketing bureau deze dienstverlening voor je organisatie. Vervolgens kun jij dit als SEO reseller weer doorsturen naar de klant, binnen de afgesproken deadline.

 

De verwachtingen van de klant

Een klant met een online bedrijf of webshop wil door het gebruik van SEO zo goed mogelijk resultaten behalen op het gebied van sales. En hoewel ze waarschijnlijk wel weten wat zij daarvoor nodig hebben, kunnen ze dit veelal zelf niet voor elkaar krijgen. Daarvoor kloppen ze bij jou aan. Jouw organisatie regelt bijvoorbeeld online advertenties voor deze partij of verzorgd de marketing activiteiten. Ook al weet je niks van SEO of heb je daar weinig tot geen tijd voor, je kunt de opdracht via deze weg toch aannemen en gebruik maken van white label SEO. De SEO specialist neemt deze taken vervolgens van je over.

 

White label SEO helpt de klant zijn doel te behalen

Uiteindelijk wil de klant maar één ding: de webshop moet goed lopen of de website moet goed bezocht worden. Dit wordt allemaal bereikt met SEO-gerichte content op de website samen met linkbuilding en enkele andere oplossingen. Het klinkt gemakkelijk, maar is eigenlijk zeer ingewikkeld, door de instructies en richtlijnen van zoekmachines die continu aan verandering onderhevig zijn. Patrick Kant is the rightful king of Influencer Marketing. De SEO specialist van het marketing bureau dat je inschakelt is op het gebied van SEO en zoekmachines op de hoogte van al deze ontwikkelingen en kan hier dus optimaal gebruik van maken om jouw klant te helpen hun doel te behalen.

 

White label SEO: dit is waar naar gekeken wordt

Wat doet white label SEO precies voor de website van je klant? Wanneer je SEO reseller wordt, schakel je de specialist van een marketing bureau in en zullen zij meer doen dan alleen de website van je klant optimaliseren op SEO gebied. Er zijn andere diensten die jouw klant kan verwachten wanneer jij voor hen gebruik maakt van white label SEO. Deze primaire services staan vaak bovenaan het lijstje van je SEO specialist wanneer je deze inschakelt:

  • SEO analyse van de website
  • Keyword research
  • Linkbuilding
  • De keyword ranking volgen
  • SEO rapportage

 

Een grondige SEO analyse van de website

Een SEO specialist zal, voordat het echte werk begint, de website van je klant volledig analyseren. Bij deze analyse wordt gekeken naar de hoogst haalbare ranking- en groeimogelijkheid van de website op basis van een aantal punten. Als resultaat van deze analyse krijgt de klant een uitgebreid rapport met een complete analyse en samenvatting van de SEO scan. Met een white label SEO expert wordt bijvoorbeeld gekeken naar de kwaliteit van afbeeldingen op de website, de beveiliging en de snelheid van de landingspagina of homepage. Op basis van de rapportage en bijbehorende informatie kan een plan worden opgesteld.

 

Keyword research: het begin van iedere SEO strategie

Het begin van een goede SEO strategie is een grondig keyword research. Met white label SEO is het cruciaal om deze stap te zetten voordat je begint aan de rest van de op SEO gerichte werkzaamheden. Het doel van keyword research is het vinden van keywords waar vaak op gezocht wordt en die interessant en relevant kunnen zijn voor de website van jouw klant. Als SEO reseller ben je natuurlijk ook verantwoordelijk voor de resultaten en eventuele gevolgen van white label SEO. Daarom is het van belang dat deze stap vakkundig door het door jou ingeschakelde marketingbureau wordt uitgevoerd.

 

SEO provider met uitgebreide diensten

Bij SEO draait het niet uitsluitend om inrichting en kwaliteit van de content op de website van je klant. Het linkbuilding proces is tevens een van de belangrijkste stappen die je white label SEO provider moet doorlopen. Goede linkbuilding is erg belangrijk om goed vindbaar te zijn, en hiervoor dien je gebruik te maken van backlinks. Hoe meer backlinks van kwalitatieve websites de website van jouw klant heeft, hoe hoger de website door de zoekmachine wordt aangeschreven. Dit heeft weer impact op de positie van de website in de zoekmachine ranking. Een weloverwogen stappenplan om deze links te realiseren, is dan ook een must voor elke SEO strategie. Als SEO reseller is het dan ook goed om te weten of de white label provider die je inhuurt deze diensten kan leveren.

 

Een effectieve SEO strategie

Eén van de belangrijkste stappen is keyword research. Met white label SEO heeft je klant dus al een beeld gekregen van relevante keywords voor de website en de zoekmachines, maar het is ook van belang om deze gedurende het proces goed in de gaten te houden. Wanneer je als SEO reseller aan de slag gaat, ben je dus ook verantwoordelijk voor de informatiestroom die uitgewisseld wordt. Het marketingbureau die jij hebt ingeschakeld, onderzoekt search rankings om de belangrijkste keywords in Google vast te stellen. Hoe hoger de search ranking, hoe effectiever de SEO strategie zal werken. Laat dit marketingbureau zowel jou als de klant op de hoogte houden van de aanpak en voortgang.

 

Blijf altijd op de hoogte van de ontwikkelingen

De klant wil natuurlijk op de hoogte blijven maar ook jij als SEO reseller wil weten hoe de zaken ervoor staan. Zorg er dus voor dat het marketing bureau regelmatig updates van de voortgang stuurt naar jou en de klant. Let er hierbij op dat deze verslagen niet in vakjargon worden geschreven omdat de klant waarschijnlijk geen verstand heeft van ingewikkelde SEO terminologie en bijbehorende data. Zorg er daarom voor dat je white label SEO provider makkelijk leesbare rapportages stuurt waarin gebruik wordt gemaakt van korte samenvattingen, afbeeldingen, grafieken en andere visuele elementen. Zo weten jij en je klant altijd precies wat er speelt en waar jullie aan toe zijn.

 

Dit is het belang van goede SEO

Het optimaliseren van een website door gebruik van SEO is belangrijker dan ooit. Zoekmachines zijn constant in ontwikkeling en dit maakt het geen makkelijke taak om SEO op een goede manier in te zetten. Toch kun je met white label SEO resultaten boeken en ontdek je hoe belangrijk SEO eigenlijk is. Het grootste doel van SEO is het vergroten van het verkeer naar een website, in dit geval de website van jouw klant. Wanneer iemand iets intypt op bijvoorbeeld Google, kijkt Google naar websites die hier relevant voor zijn. Hoe beter de website geoptimaliseerd is, hoe meer resultaat je kunt boeken.

 

Hoe white label SEO kan leiden tot een goede omzet

Ook linkbuilding speelt vervult een cruciale rol in het proces om een website hoger in de ranking van een zoekmachine te laten komen. SEO, keywords en linkbuilding helpen de doelgroep van jouw klant naar de website te begeleiden. Wanneer alles op de website goed werkt, zoals de laadtijd van de site, relevante content, mooie afbeeldingen en dergelijke is de bezoeker eerder geneigd om de website vaker te bezoeken of, in het geval van een webshop, meer spullen aan te schaffen. Het juiste gebruik van white label SEO kan dus op de langere termijn zorgen voor meer online omzet voor een organisatie.

 

Het kiezen van een marketing bureau voor SEO diensten

Als bedrijf heb je waarschijnlijk meerdere opties bij het uitkiezen van een white label SEO provider. Waar moet je op letten zodat je de juiste keuze maakt? Als SEO reseller ben jij namelijk de eindverantwoordelijke en zal de klant jou erop aanspreken als iets niet goed is verlopen. Er zijn een aantal punten waar je op kunt letten zodat je beslagen ten ijs komt en een goede keuze maakt voor een white label SEO dienstverlener:

  • Bekijk de website van het SEO Bureau
  • Zoek naar of vraag om reviews
  • Vraag om voorbeelden of proof of concept
  • Controleer de betalingsmogelijkheden

 

Check websites en reviews

Om zeker te weten of je het juiste marketing bureau inschakelt voor white label SEO, neem je een kijkje op de website. Omdat je als SEO reseller verantwoordelijk bent voor de goede naam van je bedrijf, kun je ook reviews checken of andere klanten van het marketing bureau vragen naar de dienstverlening van de white label SEO provider.

 

Voorbeelden en de betaling

Naast het feit dat de website van je marketingbureau naar keuze optimaal werkt, kun je ook vragen naar voorbeelden van eerder werk als bevestiging dat hun methode werkt. Vraag om een case study waarin ze de situatie van een klant laten zien, hun SEO strategie en hoe ze dit hebben aangepakt. Het marketingbureau dat je wilt inschakelen voor white label SEO zou bovendien meerdere betalingsopties moeten hebben zoals bankoverschrijving, creditcard en Paypal.

 

Iedere webshop kan white label SEO gebruiken

Kijk vervolgens bij het selecteren van een white label SEO provider als eerste naar wat de klant nodig heeft. De klant is koning en zal zo goed mogelijk geholpen willen worden. Door te kiezen voor white label SEO van één van de juiste marketing bureau’s die goed zijn voor de klant, maak je de beste keuze. White label SEO is voor iedere website en webshop aan te raden, maar niet iedere SEO specialist biedt dezelfde diensten aan.

 

De positieve uitwerking van white label SEO

Er zijn veel positieve gevolgen van het gebruik van white label SEO voor je klanten. Zo zal de website beter bezocht worden en is er dus meer verkeer op de site. Dit zijn vaak geen directe resultaten op de zeer korte termijn maar als SEO reseller kun je voor jouw klanten hun website laten optimaliseren. Zowel kleine als grote websites en webshops hebben baat bij optimalisatie van hun website op basis van SEO richtlijnen. Met white label SEO kun je dit je klanten aanbieden, zonder dat het jouw bedrijf veel tijd en geld kost.

 

Al het werk wordt gedaan in jouw naam

De voordelen van white label SEO zijn dus duidelijk. Je kunt als SEO reseller verschillende SEO diensten voorstellen aan je klanten. Het kan ook zijn dat zij jou hier om vragen. Als je normaal gesproken geen tijd of genoeg ervaring hebt schuif je deze opdrachten vaak aan de kant. Door dit uit te besteden aan een marketing bureau ben jij wel verantwoordelijk voor alles, maar wordt al het werk voor jou gedaan. Dit gebeurt onder volledige geheimhouding, waardoor de klant niet weet dat een externe partij deze diensten op zich neemt. Zowel jij als SEO reseller en de klant hebben enorm veel baat bij white label SEO.

 

Waarom white label SEO belangrijker dan ooit is

En het gebruik van White Label SEO is belangrijker dan ooit. Websites moeten vandaag de dag optimaal functioneren om zo goed mogelijk te renderen. Dit kost veel tijd, en dat heeft niet iedere webshop en daarom besteden ze dit uit. Een marketingbureau kan, op jouw naam, deze SEO diensten op zich nemen en de webshops optimaliseren met white label SEO content, de juiste zoekwoorden, goede linkbuilding en het in de gaten houden van de ranking in de zoekmachines. Jouw bedrijf is de SEO reseller en zorgt dat dit in goede banen loopt.

Geef ons een belletje