Aanpak van Ranking Masters.
Om de online vindbaarheid te vergroten bij Furnea B.V. is er gefocust op de architectuur, techniek, content en het linkprofiel van de webshop. Bij ieder van deze onderdelen is er een nauwe samenwerking tussen Ranking Masters en Furnea B.V. geweest.
Architectuur
Op basis van de inventarisatie bij Furnea heeft Ranking Masters een website tree uitgewerkt met een bijbehorende contentplanning.
Het doel van de website tree was het effectief en duurzaam inrichten van fundamentele categorieën en bijbehorende product silo’s. Bij het implementeren van het fundament is directe ondersteuning geleverd.
Techniek
Bij de kick-off was de technische stavaza van Furnea reeds op een bovengemiddeld niveau. De focus heeft daarom gelegen op het optimaliseren van de techniek. De metadata zijn aangescherpt en de pagina’s zijn nagelopen op zaken als canonicals, alt tags, interne links, redirects en andere relevante zaken.
Content
Furnea heeft duizenden producten, tientallen categorieën en is op enkele duizenden zoekwoorden geïndexeerd in de Google Search Engine. Op basis van inhouse tooling in combinatie met gangbare SEO-tools zoals SEMrush, SurferSEO & Ahrefs heeft Ranking Masters een contentplanning ontworpen.
Vanuit dit contentplan is een strategie uitgevoerd waarmee wij het laaghangend-fruit (korte termijn) proberen te plukken en tegelijkertijd inspelen op concurrerende zoekwoorden met een substantieel maandelijks zoekvolume (lange termijn).
De content is geschreven door Ranking Masters en, na controle van Furnea, in deze relatie door Ranking Masters geïmplementeerd.
Linkbuilding en autoriteit
Furnea had een flinke achterstand voor wat betreft het aantal externe verwijzende backlinks, de zogeheten link-gap, en genoot daarom in verhouding tot de usual suspects een summiere online autoriteit.
Middels een concurrentieanalyse is bij aanvang van het traject het kwantitatieve (het aantal) en het kwalitatieve (de gezamenlijke autoriteit) gat tussen Furnea en haar directe concurrenten in kaart gebracht. Op basis van deze data is de linkbuilding strategie uitgewerkt, die samen met het contentplan de rode draad voor het succes van de campagne vormde.
Binnen de strategie zijn er relevante backlinks, niche linkbuilding, ingezet in combinatie met blogs en mediaplaatsingen op algemene websites met een significante autoriteit om zodoende het genoemde gat te dichten.
De linkbuilding strategie is maandelijks geanalyseerd, extern geëvalueerd en waar nodig situationeel bijgeschaafd. Indien uit de analyse kansen naar voren kwamen, heeft Ranking Masters dit vertaald naar doelgerichte mini-campagnes binnen het overkoepelende SEO-traject.