Furnea is één van de upcoming online spelers in design meubelen van de Benelux en verovert in snelvaart terrein in Nederland en Vlaanderen. De meubel niche is één van de oudste en (mede) daarom meest concurrerende markten binnen SEO. Maandelijks komen er tientallen spelers bij zich in een niche binnen de meubelmarkt willen vestigen.
Ranking Masters heeft aan de hand van een gedegen inventarisatie een SEO strategie voor de webshop van Furnea uitgewerkt met als primaire doel het excelleren van de bedrijfsgroei middels het significant verhogen van organische traffic, en als secundaire doelstelling de afhankelijkheid van inkomsten vanuit Google Ads te reduceren.
“Wij zijn zeer tevreden met de keuze voor Ranking Masters als onze allround SEO partner. Bij Ranking Masters zetten ze net dat extra stapje waarmee zij ons het gevoel geven dat wij te allen tijde op #1 staan.”
Managing Director – Furnea B.V.
Furnea B.V. is een grote webshop met honderden soorten design meubelen. De meubel niche is een gevestigde markt waarin constant nieuwe spelers op het toneel verschijnen. Denk hierbij aan internationale merken en bedrijven die een stuk van het Nederlandse en Nederlandstalige Belgische marktaandeel willen veroveren tot lokaal georiënteerde specialisten die zich focussen op één specifiek segment binnen de meubel categorie zoals eettafels of loungebanken. Marges voor bepaalde (product)categorieën staan daardoor onder druk.
Of bel met een SEO specialist via 0232078030
Voor een gevestigde, toch snel groeiende en ambitieuze webshop als Furnea.nl is organische groei via de Google zoekmachine een onmisbaar onderdeel in de gehele online marketing strategie. Het doel was dan ook om de huidige, reeds gevestigde, posities te consolideren en dit uit te bouwen met longtail zoekwoordcombinaties waarachter een gezond maandelijks zoekvolume schuil gaat.
Vanuit de gedachte dat SEO een sterke steunpilaar dient te zijn in relatie tot de algehele traffic en tractie vanuit advertenties, primair vanuit Google Ads, is er ingezet op een groeiplan. Onderaan de streep wil Furnea B.V. de concurrentie voorblijven en in sommige categorieën significante duurzame progressie boeken in de zoekresultaten van de Google Search Engine.
Om de online vindbaarheid te vergroten bij Furnea B.V. is er gefocust op de architectuur, techniek, content en het linkprofiel van de webshop. Bij ieder van deze onderdelen is er een nauwe samenwerking tussen Ranking Masters en Furnea B.V. geweest.
Op basis van de inventarisatie bij Furnea heeft Ranking Masters een website tree uitgewerkt met een bijbehorende contentplanning.
Het doel van de website tree was het effectief en duurzaam inrichten van fundamentele categorieën en bijbehorende product silo’s. Bij het implementeren van het fundament is directe ondersteuning geleverd.
Bij de kick-off was de technische stavaza van Furnea reeds op een bovengemiddeld niveau. De focus heeft daarom gelegen op het optimaliseren van de techniek. De metadata zijn aangescherpt en de pagina’s zijn nagelopen op zaken als canonicals, alt tags, interne links, redirects en andere relevante zaken.
Furnea heeft duizenden producten, tientallen categorieën en is op enkele duizenden zoekwoorden geïndexeerd in de Google Search Engine. Op basis van inhouse tooling in combinatie met gangbare SEO-tools zoals SEMrush, SurferSEO & Ahrefs heeft Ranking Masters een contentplanning ontworpen.
Vanuit dit contentplan is een strategie uitgevoerd waarmee wij het laaghangend-fruit (korte termijn) proberen te plukken en tegelijkertijd inspelen op concurrerende zoekwoorden met een substantieel maandelijks zoekvolume (lange termijn).
De content is geschreven door Ranking Masters en, na controle van Furnea, in deze relatie door Ranking Masters geïmplementeerd.
Furnea had een flinke achterstand voor wat betreft het aantal externe verwijzende backlinks, de zogeheten link-gap, en genoot daarom in verhouding tot de usual suspects een summiere online autoriteit.
Middels een concurrentieanalyse is bij aanvang van het traject het kwantitatieve (het aantal) en het kwalitatieve (de gezamenlijke autoriteit) gat tussen Furnea en haar directe concurrenten in kaart gebracht. Op basis van deze data is de linkbuilding strategie uitgewerkt, die samen met het contentplan de rode draad voor het succes van de campagne vormde.
Binnen de strategie zijn er relevante backlinks, niche linkbuilding, ingezet in combinatie met blogs en mediaplaatsingen op algemene websites met een significante autoriteit om zodoende het genoemde gat te dichten.
De linkbuilding strategie is maandelijks geanalyseerd, extern geëvalueerd en waar nodig situationeel bijgeschaafd. Indien uit de analyse kansen naar voren kwamen, heeft Ranking Masters dit vertaald naar doelgerichte mini-campagnes binnen het overkoepelende SEO-traject.
Of bel met een SEO specialist via 0232078030
Na een periode van 12 maanden zijn de doelstellingen ruimschoots behaald. Zowel het aantal bezoekers, de online omzet vanuit organisch verkeer evenals de gemiddelde bestelwaarde heeft een significante sprong doorgemaakt. Het SEO verkeer is met meer dan 168% gestegen, de omzet met meer dan 86% en de gemiddelde bestelwaarde met 5%.