Verschillende manieren om op Bol.com te adverteren
Bol.com biedt verkopers verschillende manieren aan waarmee je via de website kunt adverteren.

Deze zijn voornamelijk gericht op verkopers die al deel uitmaken van het platform. Je zal dan dus ook al één of meerdere producten via Bol.com verkopen voordat je van deze opties gebruik maakt. De experts van Ranking Masters kunnen je helpen bij het opzetten van jouw campagne. Besluit je te adverteren via Bol.com, dan heb je vier mogelijkheden:
- Sponsored products: net als bij Amazon het geval is, heb je bij Bol.com ook de mogelijkheid te adverteren via sponsored products. Deze producten krijgen voorrang in de zoekresultaten als er een bepaalde relevante zoekterm wordt ingegeven.
Je betaalt Bol.com dan per klik en het bedrag dat je betaalt bepaal je zelf. Dit gaat door middel van een veiling. De verkoper die het hoogste bedrag per klik aanbiedt, zal als eerste in de zoekresultaten naar voren worden gebracht.
- Banners: je kunt ook adverteren door middel van een banner. Dit wordt ook wel display advertising genoemd. Deze banner verschijnt dan op de Bol.com pagina’s en wordt de bezoeker doorverwezen naar een product- of merkpagina binnen de website.
Je kunt deze optie gebruiken als je een actie hebt georganiseerd of als je een product of pagina extra onder de aandacht wilt brengen.
- Productpagina: het is ook mogelijk om voor jouw product of merk een eigen pagina op te zetten binnen Bol.com.
Dit is een landingspagina waar de bezoeker naartoe kan gaan en in één keer al de producten kan zien die jij op Bol.com verkoopt.
- Weblog: als laatste biedt Bol.com ook een weblog aan en deze lijkt enigszins op Pinterest. Dit is een verzameling van blogs met reviews, lijstjes, tips en andere informatie.
De blogs worden dan geclassificeerd op merk, dus hiermee krijg je een goede mogelijkheid om jouw merk naar voren te brengen. De blogs worden namelijk ook via de sociale media en de nieuwsbrief van Bol.com uitgelicht.
Neem contact op