Adverteren op Amazon | Marketplace Marketing

Gespecialiseerd in adverteren op Amazon voor bedrijven en zelfstandigen gevestigd in Nederland en België!

Bel ons direct

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Adverteren op Amazon | Marketplace Marketing

Gespecialiseerd in adverteren op Amazon voor bedrijven en zelfstandigen gevestigd in Nederland en België!

Bel ons direct

Adverteren op Amazon.com, hoe werkt dat precies?

Google Adwords is niet het enige platform waarmee je je producten kunt adverteren online. Websites zoals Amazon, Bol en Marktplaats bieden je de mogelijkheid om jouw producten onder de aandacht te brengen.

Amazon begon als een boekwinkel, maar is nu uitgegroeid tot een retailer die snel groeit. Daarom heeft Amazon ook bijzonder veel naamsbekendheid en daar kun jij gebruik van maken. Heb jij producten die je wilt verkopen? Dan is Amazon zeker een online retailer om te gebruiken.

Neem contact op

Dé #1 in Marketplaces

Gegarandeerd resultaat

Data Driven

Transparant

Een aantal van onze klanten…

Klantcases

Influencer Marketing Platform

Juulr | 325% Omzetgroei

Bekijk Case Study

Verhuurmakelaar

Premiumhousing | 40k Omzetgroei per maand

Bekijk Case Study

Beauty webshop

KeratineHaarproducten | 700% Omzetgroei

Bekijk Case Study

De voordelen van adverteren op Amazon

Adverteren op Amazon heeft vele voordelen. Zo is het een platform met enorm veel groeipotentie en door nu binnen te raken kun je daar nu en in de toekomst van profiteren. Amazon heeft weinig concurrentie, wat betekent dat je snel klanten kunt krijgen en ook goede recensies kunt vergaren.

Adverteren op Amazon

De klantenrecensies op Amazon zijn erg belangrijk, omdat deze je zullen helpen om je producten te verkopen. Daarnaast zullen deze positieve recensies ervoor zorgen dat jouw product eerder naar voren komt in de Amazon zoekresultaten.

Via Amazon kun je consumenten bereiken die je anders misschien was misgelopen en het geeft je een extra manier om jouw producten te adverteren. Uiteraard kan Ranking Masters je helpen bij het opzetten van je campagne.

Neem contact op

Pay per click bij Amazon

Amazon gebruikt net als Google Adwords een systeem waarmee je biedt voor je plek als er een bepaalde zoekterm wordt ingevoerd. Weet jij het hoogste bod te plaatsen, dan wordt jouw advertentie in de zoekresultaten vertoond.

Het verschil met Adwords is echter dat je pas betaalt als er iemand op je advertentie klikt. Dit is een groot voordeel, want dat betekent dat je dus ook niet betaalt als er geen interesse is. Vervolgens is het aan jou om je advertentie zo interessant mogelijk te maken zodat de klik wordt omgezet in een verkoop.

De verschillende soorten advertenties bij Amazon

Adverteren bij Amazon kan op verschillende manieren. De beste optie voor jou wordt bepaald door de doelgroep die je wilt bereiken. De meeste consumenten beginnen hun zoektocht bij Amazon door het invullen van een zoekterm.

Aan de hand daarvan komen er een aantal resultaten naar voren. Deze resultaten zijn zowel gesponsord of organisch. Heb jij het hoogste bod geplaatst bij deze zoekterm, dan komt je advertentie naar voren. Je kunt bij Amazon adverteren op de volgende manieren.

  • Gesponsord adverteren: de gesponsorde advertenties bij Amazon krijgen de meeste voorrang en je kunt dit vergelijken met het plaatsen van een advertentie, bijvoorbeeld op Marktplaats. Het is zaak dat je jouw advertentie linkt aan de zoekterm, zodat deze wordt geactiveerd als een consument op jouw product aan het zoeken is.Je herkent deze advertenties omdat er ‘sponsored’ of ‘gesponsord’ boven staat. Klikt een bezoeker op jouw product, dan komen ze bij de detailpagina van Amazon en kunnen ze vervolgens overgaan op de aankoop. Dit is de meest gebruikte manier van adverteren op dit retail platform.
  • Product display ads: ga je met een display ad adverteren, dan kun je dit vergelijken met een advertentie van Google Adwords. Jouw producten worden dan weergegeven op de website van Amazon zelf, zowel als op alle Amazon apparaten en websites die Amazon in beheer heeft. Als de consument op jouw advertentie klikt, dan wordt deze naar je eigen website geleid.Deze manier van adverteren is erg gunstig als je de klik kunt omzetten in een conversie. Lukt je dat regelmatig niet, dan betaal je mogelijk meer dan dat je ervoor terug krijgt. Wij kunnen van jouw campagne een succes maken.
  • Headline search: de laatste manier waarop je op Amazon kunt adverteren is door middel van een headline search. Dat betekent dat jouw advertentie als een banner boven de zoekopdrachten geplaatst wordt. Je kunt zo maximaal 3 producten adverteren en als een bezoeker jouw banner aanklikt, dan wordt deze naar een productdetailpagina gebracht die jij aangeeft.Het is hier wel belangrijk dat je specifieke zoektermen doorgeeft en dat je van deze kleine plek een zo aantrekkelijk mogelijke advertentie maakt. Weinig woorden, een duidelijke omschrijving en aantrekkelijke plaatjes zijn dan dus zeker een vereiste.

Wel of niet adverteren op Amazon?

In bepaalde opzichten is het winstgevender om te adverteren op Amazon dan op Google Adwords. Maar de pay per click manier van betalen is alleen gunstig als je deze interesse ook kunt omzetten in een verkoop.

Amazon is dus een manier om jouw product onder de consumenten te brengen, maar als jij niet goed opvolgt kun je alsnog geld verliezen. Doe je dit goed, dan is Amazon een snel groeiend platform in Europa waar je ongetwijfeld je voordeel mee kunt doen. Neem vrijblijvend contact met ons op zodat we samen jouw Amazon campagne een goede start kunnen geven.

Bekijk ook:

Daag jij ons uit voor je volgende project?