Al 7 jaar ervaring



Ik hoop dat je deze blog met plezier leest.

Als je wilt dat mijn team je marketing voor je doet, klik dan hier

Tips om Google E-A-T te verbeteren

Als bedrijfseigenaar kan het idee van zoekmachine optimalisatie (SEO) zelf uitvoeren lastig zijn. Waar begin je? Waar houd je rekening mee? Wat moet je absoluut wel en wat moet je absoluut niet doen om hoger in Google te ranken? Het is eenvoudig om verward te raken door alle SEO informatie online. 

Deze SEO blog zal je informatie geven over hoe je je website kunt optimaliseren om de prestaties ervan te verbeteren op basis van een aantal essentiële ranking factoren. Een belangrijke factor is het zogenaamde E-A-T principe, dat staat voor expertise, authoritativeness en trustworthiness.

E-A-T is niet één enkel ranking criterium, het is een groep signalen waar Google rekening mee houdt om te bepalen welke websites waardevol zijn voor potentiële bezoekers.

Vier tips om Google E-A-T te verbeteren

Tip 1: vermeld de namen van de auteurs van je website blogs en gebruik afbeeldingen van medewerkers. Wanneer je aan de slag gaat met Google E-A-T is je vermogen om je als expert in je branche te profileren bepalend. Persoonlijke content wordt door Google zeer gewaardeerd.

Als je bijvoorbeeld een gezondheid en fitness blog beheert, is het niet alleen belangrijk om specialistische niche content te schrijven. In plaats van je alleen te concentreren op wat je met je diensten of producten zou willen bereiken, is het ook zaak om de visie en missie van je bedrijf of merk te communiceren. Geef aan hoe en waarom je anders bent dan jouw concurrentie aan de hand van een content marketing strategie.

Na de invoering van EAT heeft unieke content een nieuwe betekenis gekregen

Wanneer Google je website onderzoekt en beoordeelt op basis van de E-A-T principes, wordt er gekeken naar hoe gezaghebbend en betrouwbaar je bent in jouw vakgebied. Wanneer je content van hoge kwaliteit produceert én linkbuilding toepast, sta je al met 1-0 voor op je concurrenten die dat niet doen. Wanneer je als referentie of bronvermelding wordt gebruikt, is dat namelijk een signaal voor Google dat de content van hoogwaardige kwaliteit moet zijn.

EAT Update - Content
EAT Update – Content

 

Als het gaat om algemene betrouwbaarheid en autoriteit, zal het volgens de E-A-T richtlijnen lastig zijn om je website een goede beoordeling te geven als je niet laat zien dat je thuis bent in je branche. Je moet je concentreren op unieke en kwalitatieve content.

Herstellen van laag-gerankte E-A-T content 

Als je een grondige audit van de content van je website uitvoert, zul je de content van lage kwaliteit moeten verbeteren en in ieder geval verminderen. Het verbeteren van kwalitatief lage content doe je door waardevolle en goed geschreven content toe te voegen. Zoek en verwijder ook verouderde informatie en gebroken links.

Het oudere materiaal op je website kan E-A-T-vriendelijker gemaakt worden door deze eenvoudige aanbevelingen op te volgen. Al het materiaal opnieuw op plagiaat controleren is ook een uitstekend idee om na te gaan of elke pagina op je site origineel is. 

Tip: voeg Social Media links toe aan je ‘over ons’ pagina of pas dit zelfs website breed toe. Bijvoorbeeld onder de verschillende pagina’s van je website.

Verbeter de veiligheid van de website

Het maakt niet uit in welke sector je je bevindt of hoe groot je bedrijf is: veiligheid zal een cruciale ranking factor zijn, in 2022 maar ook in de volgende jaren. Richt je op de technische componenten van de veiligheid van je website, zoals het implementeren van een SSL certificaat en het verwijderen van toxic backlinks.

Met deze tips om Google E-A-T te verbeteren, die overigens maar een greep zijn van het totaal, zullen de SEO resultaten ongetwijfeld een vooruitgang doormaken! Benieuwd naar alle onderdelen om voor E-A-T te optimaliseren? Neem gerust contact op met één van onze specialisten!



Auteur

Sjors Goemans

CMO & Founder

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEM specialisten in de Benelux. Al sinds 2010 kun je hem 's nachts wakker maken voor de meest uitdagende SEM vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn bijna 25-koppige team van SEM specialisten diverse klanten en merken om hun online marktaandeel te vergroten.

Gratis Analyse Aanvragen!

First header

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

 

Gratis SEO Analyse Aanvragen


    [hidden form_name default:Book a Call with My Team (blog swipe up)]

    Sluiten

    Background clouds
    Het Ranking Masters team
    Bottom curve

    Méér online omzet is
    "just around the corner"... Daag jij ons uit?

    Ontvang gratis marketing analyse Arrow icon