Al 7 jaar ervaring



Ik hoop dat je deze blog met plezier leest.

Als je wilt dat mijn team je marketing voor je doet, klik dan hier

Tips voor het gebruik van Google Tag Manager om SEO resultaten te verbeteren

Google Tag Manager, ook wel bekend als GTM, is een door Google ontwikkelde tool die specialisten in zoekmachine optimalisatie (SEO) veel meer inzicht geeft in wat er op een website gebeurt. Bovendien maakt GTM het eenvoudig om dingen als tags en triggers te integreren met hulpmiddelen als Google Analytics en andere toepassingen die met SEO te maken hebben.

De invoering van Google Tag Manager heeft veel SEO experts enorm geholpen om een beter beeld te krijgen van wat er met websitebezoekers gebeurt. Tag Manager zorgt ervoor dat je meer over je gebruikers kunt verzamelen om optimalisaties mee te doen, daarnaast heb je ook minder plugins nodig, wat ten behoeve van een betere laadsnelheid komt. Naast de tags die in de broncode verschijnen, wordt de informatie namelijk elders opgeslagen. 

Google Tag Manager volgt en registreert wat bezoekers doen

Google Tag Managers vermogen om te volgen en te registreren wat bezoekers doen terwijl ze op een bepaalde internetpagina zijn, is een van de meest essentiële functies. Je zou bijvoorbeeld een trigger event dusdanig kunnen programmeren dat deze in werking treedt telkens als een gebruiker op de pagina naar beneden scrollt. Ook zou je een trigger event zo kunnen programmeren dat de trigger in werking treedt als iemand op een link of een knop klikt. 

Daarna kunnen deze triggers geëvalueerd worden door Google Analytics om te begrijpen wat iemand op de website aan het doen is.

Tips voor het gebruik van Google Tag Manager

Hier zijn enkele tips voor het gebruik van Google Tag Manager om je SEO resultaten te verbeteren:

Gebruik GTM om tracking codes toe te voegen: tracking codes zijn essentieel voor elke SEO strategie. Ze stellen je in staat je websiteverkeer te volgen en te zien waar het vandaan komt. Met Google Tag Manager kun je gemakkelijk tracking codes aan je website toevoegen door slechts een klein beetje code te plaatsen.

Data flows - Data Streams
Data flows – Data Streams

Gebruik het om metatags te beheren: metatags zijn een ander essentieel onderdeel van technische SEO optimalisatie. Ze helpen zoekmachines te begrijpen waar je website over gaat. Met Google Tag Manager kun je gemakkelijk je metatags bijwerken zonder je code te hoeven bewerken. Wist je dat je vanuit de database automatisch meta attributen, canonicals en andere zaken kunt inschieten? Dit scheelt veel tijd! Kom je er zelf niet helemaal uit? Stuur Ranking Masters dan gerust een berichtje!

Google Tag Manager om gebeurtenissen bij te houden

Gebeurtenissen zijn een geweldig middel om bij te houden hoe gebruikers met je website omgaan. Met Google Tag Manager kun je gemakkelijk gebeurtenis-tracking code aan je website toevoegen zonder dat je je code hoeft te bewerken.

Ook kun je de tool inzetten om verschillende versies van je site te testen: A/B testen is een geweldige manier om het conversiepercentage van je website te verbeteren. Met Google Tag Manager kun je gemakkelijk verschillende versies van je site testen zonder dat je je code hoeft te bewerken.

Redirects beheren? Ook dat doe je eenvoudig met Google Tag Manager

Redirects zijn een belangrijk onderdeel van SEO. Ze helpen zoekmachines te begrijpen waar je wilt dat ze gebruikers heen sturen als ze op een link klikken. Met Google Tag Manager kun je gemakkelijk omleidingen toevoegen en bijwerken zonder dat je je code hoeft te bewerken.

Als je bovenstaande richtlijnen volgt, kan de toepassing van Google Tag Manager bijdragen aan je SEO resultaten. Dit omdat Google Tag Manager het onder andere mogelijk maakt om meer data van de websitebezoeker te verzamelen, het enkele plug-ins vervangt en het bijdraagt aan het verbeteren van de website laadsnelheid. 

Behoefte aan meer gedetailleerd advies? Neem dan contact op met de specialisten van Ranking Masters.

Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEO specialisten in de Benelux. Sinds 2010 kun je hem wakker maken voor de meest uitdagende SEO vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn 15-koppige team van SEO specialisten online gefocuste ondernemingen om hun marktaandeel te vergroten via de organische Google zoekmachine resultaten.



Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEO specialisten in de Benelux. Sinds 2010 kun je hem wakker maken voor de meest uitdagende SEO vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn 15-koppige team van SEO specialisten online gefocuste ondernemingen om hun marktaandeel te vergroten via de organische Google zoekmachine resultaten.

Gratis Analyse Aanvragen!

First header

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

 

Gratis SEO Analyse Aanvragen



    Sluiten

    Méér online omzet is "just around the corner"... Daag jij ons uit?

    Ontvang jouw gratis online marketing analyse