Blog
Mobiele optimalisatie: van responsive design naar ‘mobiele excellentie’
In een digitale wereld waar smartphones de primaire toegangspoort tot het internet zijn geworden, heeft mobiele optimalisatie zich ontwikkeld van een nice-to-have feature naar de […]
Video SEO: De kracht van video in zoekmachineoptimalisatie
In een digitale wereld waarin visuele content de overhand heeft, heeft video SEO zich ontwikkeld tot een van de meest krachtige strategieën voor zoekmachineoptimalisatie. Waar […]
Server-side rendering versus client-side rendering anno 2025
“Server-side rendering kan het verschil maken tussen wel of niet op pagina 1 van Google verschijnen.” Sjors Goemans – founder van Ranking Masters Server-side rendering […]
Personalisatie op schaal met AI: van buzzword naar business
“AI biedt eindelijk de schaalbaarheid die personalisatie jarenlang in de weg stond. Maar zonder strategie is het gewoon dure ruis.” – Sjors Goemans, founder van […]
De impact van AI op advertentiecampagnes: turbo of tikkende tijdbom?
“AI is de turbo voor je advertentiecampagnes, maar zonder ervaren chauffeur blijft het een wilde rit.” – Tristan van Duin, Google Ads Lead van Ranking […]
Wat zijn AI Overviews en hoe veranderen ze jouw SEO strategie?
“Als je niet meer kunt winnen op positie 1, dan word je maar de bron waaruit de AI citeert.” Sjors Goemans, founder van Ranking Masters […]
Kun je je website optimaliseren voor ChatGPT?
Deze vraag wordt door steeds meer websitebeheerders en marketeers gesteld naarmate AI-tools een steeds centralere rol innemen in het digitale landschap. Waar traditionele SEO zich […]
ChatGPT het einde voor Google? Hoe AI de zoekmachinemarkt op z’n kop zet
Stel je voor: je stelt een complexe vraag en binnen enkele seconden krijg je een helder, gestructureerd en onderbouwd antwoord zonder te hoeven scrollen door […]