Al 7 jaar ervaring



Ik hoop dat je deze blog met plezier leest.

Als je wilt dat mijn team je marketing voor je doet, klik dan hier

Boost je organische resultaten met Structured Data

Als je denkt aan de afgelopen tien jaar, of zelfs alleen maar aan de afgelopen vijf, is er flink wat veranderd in het SEO landschap. Je zult het er waarschijnlijk mee eens zijn dat de zoekresultaten die je vroeger zag na het invoeren van een keyword er anders uitzagen. Bovenaan de pagina zag je mogelijk wat gesponsorde advertenties en meteen daaronder de organische zoekresultaten.

Als je nu op Google zou zoeken, zou je een ander beeld krijgen. Je ziet foto’s, carrousels die bepaalde producten aanprijzen en zoekresultaten vol informatie zoals openingstijden, tijden van evenementen en locaties van winkels. En zo gaat de lijst nog wel even door. Heb je vanuit bedrijfs- en marketingperspectief ooit stilgestaan bij de vraag wat de oorzaak is van deze vernieuwde zoekresultaten?

Het juiste antwoord is de zogenaamde Structured Data

In deze SEO blog leggen we meer uit over Structured Data. We laten zien hoe je de Structured Data op je website kunt evalueren om na te gaan of je maximaal voordeel haalt uit de aanwezigheid van je website in de zoekresultaten van zoekmachines.

Hoe kun je je organische zoekresultaten op Google verbeteren met Structured Data? Structured Data in je website opnemen maakt de kans om op positie 0 te verschijnen aanzienlijk groter doordat je in een featured snippet kan worden opgenomen. Het opnemen van Structured Data maakt het voor zoekmachines duidelijker om de inhoud van je pagina’s te doorgronden en kan de zoekmachine beter vertellen waar het relevante antwoord op zoekopdrachten te vinden is.

Structured data implementeren website
Structured data implementeren website

Google doet dit overigens voor zichzelf aangezien de zoekmachine ervoor wilt zorgen dat de gebruiker zo snel mogelijk het antwoord op zijn vraag of behoefte vindt. Het resultaat hiervan is dat steeds meer gebruikers het antwoord al op de google resultatenpagina vinden en dus wordt er minder vaak doorgeklikt naar de website zelf. 

Het kan daarom waardevol zijn dat er een clickable link in de featured snippet wordt getoond, zodat de gebruiker evengoed geneigd is naar de website toe te gaan voor meer informatie.

Google besteedt veel aandacht aan het begrijpen van de informatie op een pagina

Door gestructureerde gegevens in je website op te nemen die duidelijke hints te geven over het doel van de pagina, kun je Google helpen de website beter te begrijpen. Het implementeren van gestructureerde gegevens, ofwel Structured Data, is een goede manier om de inhoud van een pagina te beschrijven en te categoriseren. 

Op een receptenpagina bijvoorbeeld, kunnen gestructureerde gegevens informatie bevatten over de ingrediënten, de kooktijd en -temperatuur, de calorieën en ga zo maar door. Hetzelfde principe wordt gebruikt bij andere categorieën en branches.

Je kunt een grote verscheidenheid aan Structured Data formats gebruiken

Schema.org markup en JSON-LD zijn de populairste formats. Er zijn echter ook veel andere formats die je kunt gebruiken. Je zult wat veranderingen moeten aanbrengen in de code waarop je website draait om Structured Data op te nemen. Je hebt altijd de mogelijkheid om de hulp van Ranking Masters in te schakelen als je niet zeker weet hoe je deze taak aanpakt.

Zorg ervoor dat je de Google Structured Data Testing Tool gebruikt als je eenmaal Structured Data naar je website hebt geüpload om de juistheid ervan te controleren. Dit zal je helpen ervoor te zorgen dat je Structured Data op de juiste manier worden toegepast en kan je helpen bij het oplossen van eventuele fouten.

Heeft je website Structured Data nodig?

Het korte antwoord is ja, zeker als je je ranking en je zichtbaarheid op het internet wilt verhogen.
Het voornaamste doel van Structured Data voor zoekmachines is webpagina’s op een meer logische en samenhangende manier te rangschikken, zodat men de meest relevante zoekresultaten krijgt bij zoekopdrachten.

Voor website eigenaars helpen gestructureerde gegevens in theorie je website tegelijkertijd op posities 0 en bijvoorbeeld positie 1 te staan. Het op meerdere posities in de resultatenpagina verschijnen vergroot uiteindelijk de kans op meer traffic wat op zijn beurt vervolgens weer kan leiden tot meer conversies.



Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEM specialisten in de Benelux. Al sinds 2010 kun je hem 's nachts wakker maken voor de meest uitdagende SEM vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn bijna 25-koppige team van SEM specialisten diverse klanten en merken om hun online marktaandeel te vergroten.

Gratis Analyse Aanvragen!

First header

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

 

Gratis SEO Analyse Aanvragen


    [hidden form_name default:Book a Call with My Team (blog swipe up)]

    Sluiten

    Background clouds
    Het Ranking Masters team
    Bottom curve

    Méér online omzet is
    "just around the corner"... Daag jij ons uit?

    Ontvang gratis marketing analyse Arrow icon