Al 7 jaar ervaring

Leestijd: < 1 min 25 december, 2019

Canonical URL (Canonical tag)

Ik hoop dat je dit artikel met plezier leest. Als je ondersteuning wenst bij SEO, Google Ads of AI Search klik dan hier.

Geschreven door: Sjors Goemans | Directeur

Share:

Een canonical URL is een stuk code die je toevoegt aan je website om je zoekmachine optimalisatie te verbeteren. Het wordt gebruikt in het geval je website op meerdere plaatsen dezelfde informatie geeft.

Een zoekmachine raakt hiervan in de war en weet dan niet welke pagina te prioriteren. Dat heeft weer als gevolg dat je in de rankings daalt.

Allereerst kies je dan de pagina die je wilt gebruiken als het origineel uit en in de rest van de pagina’s voeg je in de codering een canonical tag toe. Deze ziet er als volgt uit: <link rel=”canonical” gevolgd door href=”[originele URL]”/>.

De zoekmachines zullen dan alle pagina’s die deze informatie bevatten als één pagina zien en weten dan wel welke te gebruiken. Canonical URL’s zijn ingewikkeld en als je geen verstand hebt van codering is het verstandig om hier een specialist voor te gebruiken.

Vul ons contactformulier in en één van de SEO specialisten van Ranking Masters neemt direct contact met je op.

Share:

Auteur

Sjors Goemans

Directeur

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEM specialisten in de Benelux. Al sinds 2010 kun je hem 's nachts wakker maken voor de meest uitdagende SEM vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn bijna 25-koppige team van SEM specialisten diverse klanten en merken om hun online marktaandeel te vergroten.

Background clouds
Het Ranking Masters team
Bottom curve

Méér online omzet is
"just around the corner"... Daag jij ons uit?

Ontvang gratis marketing analyse Arrow icon