Conversie Optimalisatie
.Gespecialiseerd in Conversie Optimalisatie voor bedrijven en zelfstandigen gevestigd in Nederland en België!
- Nisl sed vivamus
- Aliquam etiam erat
- Velit scelerisque
Gespecialiseerd in Conversie Optimalisatie voor bedrijven en zelfstandigen gevestigd in Nederland en België!
Een conversie optimalisatie bureau: weer een ander bureau dat jij nodig hebt en dat je uit de brand gaat helpen. Het is inderdaad zo dat er op het gebied van digital marketing bijzonder veel soorten bureaus zijn die je hun diensten aanbieden. En dat is maar goed ook, want digital marketing is een erg breed begrip. De naam, digital marketing, geeft al weg dat dit marketing betreft dat via digitale kanalen gaat. Dat betekent het internet, maar ook de televisie, de radio, de telefoon en zelfs GPS.
Conversie optimalisatie is het doel van digitale marketing en een conversie optimalisatie bureau voert diensten uit om dit voor jou te realiseren. Maar wat is conversie optimalisatie eigenlijk en wat doet een bureau daar mee?
Neem contact opWe only have customers who are really enthusiastic about what we do for them. This is because the agreement can be canceled.
We only have customers who are really enthusiastic about what we do for them. This is because the agreement can be canceled.
We only have customers who are really enthusiastic about what we do for them. This is because the agreement can be canceled.
Een conversie optimalisatie bureau heeft als doeleinde om voor jou het aantal conversies te optimaliseren. Conversies zijn bezoekers aan je website die daar de actie uitvoeren waarvoor de pagina bedoeld is. De meest bekende voorbeelden daarvan zijn het kopen van een product of het invullen van een contactformulier, maar er zijn veel andere soorten conversies. Vult iemand een mailinglijst in, drukt iemand op de belknop, plaatst iemand iets in een winkelwagentje of gaat iemand naar een volgende pagina? Dan zijn dat ook conversies te noemen.
Met conversie optimalisatie zorg je er dus voor dat zoveel mogelijk van je bezoekers doen wat jij wilt. Dit moet natuurlijk ook gemeten worden. Daarvoor bestaat de conversie ratio. Dit is een percentage en wel het percentage van bezoekers dat een conversie is geworden. Stel, je verkoopt schoenen en elke verkoop is voor jou een conversie. Als van elke 100 bezoekers 4 een paar schoenen kopen, dan is je conversie ratio 4 procent. Het is de bedoeling om dit percentage zo hoog mogelijk te maken, want dat betekent dat een groter aantal bezoekers op jouw website in actie komen. En dat houdt dan weer in dat je het maximale uit je website haalt. Een conversie optimalisatie bureau helpt je dat te bereiken.
Om een hoger conversie ratio te bereiken, biedt een conversie optimalisatie bureau een aantal belangrijke diensten aan. Deze zijn bedoeld voor websites die wel bezoekers aantrekken, maar die deze niet kunnen behouden. Hier hebben we slechts enkele op een rijtje gezet:
Een conversie optimalisatie bureau specialiseert zich in andere methoden dan een SEO bureau. Conversie optimalisatie werkt namelijk met het aantal bezoekers dat je al krijgt en probeert daar meer waarde uit te halen. Dat doet het door een groter percentage over te halen om een actie uit te voeren. Een SEO bureau werkt er juist aan om meer klanten naar de website te sturen of aan te trekken. Dit is een afdeling waar conversie optimalisatie zich niet mee bemoeit. Het zijn interne veranderingen op de website zelf die de conversie ratio moeten verhogen en de overtuigingskracht van je website moeten verbeteren.
Conversie optimalisatie bureaus meten vaak meerdere conversies op één pagina. En om dat te doen gebruiken ze de termen micro- en macro conversies. Onder de micro conversies worden kleine acties verstaan die minder waarde hebben voor het succes van de website. Denk dan aan het bezoeken van een bepaalde pagina, of het bellen van een telefoonnummer. Macro conversies hebben grote waarde en leveren iets op. Dit zijn de conversies waarvoor je website bedoeld is, zoals de aanschaf van een product of het invullen van een enquête.
Het aantal micro conversies is net zo belangrijk als het aantal macro conversies, omdat de kleine handelingen in veel gevallen uitmonden in een grote handeling. Hoe hoger het aantal micro conversies, hoe hoger (in de meeste gevallen) het aantal macro conversies ook. Is dat niet zo, dan moet het conversie optimalisatie bureau uitvinden hoe dat komt.
De methode die achter deze theorie schuilgaat heet Conversion Rate Optimization, oftewel CRO. Het is weer een afkorting op het gebied van digital marketing, maar zonder CRO loop jij omzet mis. Een conversie optimalisatie bureau helpt je er met CRO voor dat je de maximale winst uit je website haalt. Als jij een conversie ratio hebt van 3 tot 4 procent, dan is dat gemiddeld. Alles boven de 4 procent wordt gezien als zeer goed. Als een conversie optimalisatie bureau jouw conversie ratio met 1 procent kan laten stijgen, dan heb je er per 100 bezoekers elke keer een klant extra bij. Vooral als je website al goed bezocht is, levert dat dus veel op.
De reden waarom het zo belangrijk is om een goede conversie ratio te realiseren is omdat het hier daadwerkelijke transacties betreft. Het is natuurlijk geweldig als je met SEO meer bezoekers naar je website trekt, maar als die daar vervolgens weinig doen, dan is dat zonde. Van een hoger conversie ratio en de inspanningen van een conversie optimalisatie bureau zie je direct resultaat en dat is vaak financieel. Laat je CRO dus uitbesteden aan een bureau en haal het meeste uit jouw website.
Ranking Masters, een online marketing bureau in Haarlem, kan dit voor je doen en ervoor zorgen dat jij de ideale basis hebt voor een perfecte online marketing campagne. Deze kunnen we ook voor je opzetten en onderhouden. Op die manier zorgen we ervoor dat jouw bezoekers ook daadwerkelijk klanten worden.
Neem contact op