Wat is een Ghostwriter?
Veel mensen maken gebruik van een ghostwriter. Een ghostwriter is vooral erg handig voor als jij content nodig hebt en jij hier zelf niet aan toe komt. De ghostwriter is namelijk iemand die content schrijft voor iemand anders. De naam van de schrijver zelf wordt niet vermeld, in plaats daarvan wordt de naam van de klant vermeld. Er wordt dus namens iemand anders geschreven. Een schrijver die aan deze vorm van schrijven doet, zal er dus weinig naamsbekendheid mee verdienen. Als online marketeer kan het een goed idee zijn om een dergelijke schrijver in te huren. Dit heeft bijvoorbeeld als voordeel dat je de content van een blog niet langer meer zelf hoeft te schrijven. Een goede schrijver zal zeer goede content kunnen schrijven, iets waar lang niet iedereen even goed in is. Bovendien moeten de juiste keywords ook in de teksten verwerkt worden.
Wanneer komt een ghostwriter van pas?
Indien je zelf niet zo goed bent in het schrijven van hoogwaardige content, dan is het verstandig om hier een ander voor in te huren. Als je zoveel werk krijgt dat je niet alles zelf meer kunt schrijven, zal je ook een ghostwriter nodig hebben. Natuurlijk spelen online marketingbureaus ook vaak zelf de rol van ghostwriter. Als jij blogteksten produceert voor een van je klanten, zal dit vaak gebeuren als ghostwriter. De naam van de online marketeer of SEO specialist zal namelijk vrijwel nooit vermeld worden bij het bericht.
Op het internet zijn er ontzettend veel blogs die geschreven worden door ghostwriters. Dit geldt vooral veel voor blogs van bedrijven. Binnen de meeste bedrijven is er nou eenmaal niemand die goed is in het creëren van goede content. Bedrijven kiezen er daarom vaak voor om de content te laten schrijven door een professional. Indien deze professional ook nog eens verstand heeft van SEO optimalisatie, dan is dit natuurlijk al helemaal mooi meegenomen. Op deze manier hoeft het bedrijf zelf nog weinig werk te verrichten.