Al 7 jaar ervaring



Ik hoop dat je deze blog met plezier leest.

Als je wilt dat mijn team je marketing voor je doet, klik dan hier

Hoe schrijf je kwalitatieve SEO content?

Als het gaat om hoger ranken in Google, werken kwalitatief hoogwaardige content en SEO hand in hand. Het proces van plannen, ontwikkelen en optimaliseren van het schrijven van SEO content zal leiden tot hogere posities in de zoekresultaten van Google. Het is een goed idee om SEO content als het ware te ontleden, om te begrijpen wat marketeers ermee bedoelen:

Zoekmachine optimalisatie, afgekort SEO, is wat men doet om websites beter vindbaar te maken via zoekmachines zoals Google. Al het informatiemateriaal dat online beschikbaar is, noemt men content. Alle informatie die geproduceerd wordt met de bedoeling om verkeer van zoekmachines te verkrijgen wordt SEO content genoemd.

Het succes van je merk op de lange termijn hangt af van je missie, visie, merkidentiteit en vermogen om deze tot uiting laten komen in je content marketing strategie. Het SEO succes hangt af van het vinden van een balans tussen natuurlijk geschreven, relevante teksten, die ook aan de SEO criteria voldoen, zoals de opname van (gerelateerde) zoekwoorden, voor een goede indexatie.

Op de lange termijn hoger ranken in Google aan de hand van SEO content

Als je nadenkt over hoe je SEO inhoud kunt produceren, moet je onderwerpen kiezen die je lezerspubliek interesseren, niet noodzakelijk de onderwerpen die alleen jou interesseren. Waarschijnlijk weet je enorm veel over jouw niche, en ben je veel verder gevorderd dan een nieuweling in je bedrijfstak.

Hoge kwaliteit SEO content
Hoge kwaliteit SEO content

Het blijft waardevol om nog steeds de basisonderwerpen te behandelen als een deel van je publiek uit nieuwkomers bestaat. Hier lees je een aantal suggesties over hoe je kwalitatief hoogwaardige inhoud voor je website kunt maken, waardoor je website uiteindelijk hoger zal ranken.

4 tips om kwalitatieve SEO content te schrijven:

  1. Begin door je te verplaatsen in de websitegebruiker of jouw potentiële klant. Vraag jezelf af: waar kan ik de klant mee helpen? Verkoop ik babykleding, is het dan fijn om een matentabel te tonen? Ben ik een verkoper van dozen en heb ik een mooie blog geschreven over het beste type doos per verzending, is het dan niet waardevol om te verwijzen naar die blog? Begin dus altijd met het nadenken over de relevantie van jouw website voor de gebruiker. Ga daarna pas kijken naar de SEO aspecten. Bijvoorbeeld het zoekwoordenonderzoek, welke zoekwoorden zijn relevant en sluiten aan bij de behoefte van de gebruiker of de potentiële klant.  
  2. Ga na wie welke trefwoorden gebruikt. Er zijn veel tools beschikbaar om je te helpen bij het analyseren van concurrenten en hun trefwoorden. Om gehoord te worden moet je een unieke stijl en tone of voice ontwikkelen; het kopiëren van content werkt namelijk averechts. Zorg dat je beschrijft wat de gebruiker aan informatie verwacht te vinden, wanneer hij via de zoekwoorden op de pagina terechtkomt. Kortom: wees relevant.

Tijdens het schrijven – de juiste SEO aspecten verwerken 

Zorg ervoor dat je de juiste SEO aspecten verwerkt in de tekst. Denk dan bijvoorbeeld aan de keyword density, het gebruik van zoekwoorden in header tags en het gebruik van LSI keywords. Zeggen deze termen je niets? Neem gerust contact op om meer te weten te komen over deze termen, of lees een van de vele blogs op rankingmasters.nl.

Keywords - SEO
Keywords – SEO
  1. Gebruik waar mogelijk dikgedrukte tekst en opsommingstekens. Uitgelichte tekstsjablonen zijn een van de factoren waar Google rekening mee houdt. Gebruik dikgedrukte tekst en opsommingstekens wanneer dat haalbaar is om je beoogde zoekwoorden te benadrukken.
  2. De Title Tag: dit is een van de elementen van een website die je zeker niet over het hoofd moet zien. Zorg ervoor dat de term waar je op wilt ranken in de title tag staat, bij voorkeur aan het begin. Bedenk dat title tags uit 66 tekens of minder moeten bestaan, dus besteed evenveel aandacht aan deze taak als je zou doen aan het maken van nieuwe inhoud.

SEO content gaat verder dan alleen SEO Keywords in je teksten implementeren

Zorg ervoor dat je niet teveel trefwoorden in je artikel propt wanneer je begint met content schrijven. Als je je zoekwoordenonderzoek van tevoren hebt gedaan, is het beter om verschillende onderwerpen te verdelen over meerdere teksten. Het gebruik van relevante trefwoorden volgt moeiteloos uit een met zorg uitgevoerd zoekwoordenonderzoek. Zorg vooral ook voor de balans tussen een ‘natuurlijk’ geschreven stuk met aandacht voor de gebruiker en het optimaliseren van SEO criteria. Voorzie de lezer van gedetailleerde informatie als je wilt beschikken over SEO content van hoogwaardige kwaliteit. Wanneer je de balans voor wat betreft relevantie, leesbaarheid en SEO aspecten goed bewaakt is de kans groot dat je content goed zal presteren.

Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEO specialisten in de Benelux. Sinds 2010 kun je hem wakker maken voor de meest uitdagende SEO vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn 15-koppige team van SEO specialisten online gefocuste ondernemingen om hun marktaandeel te vergroten via de organische Google zoekmachine resultaten.



Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEO specialisten in de Benelux. Sinds 2010 kun je hem wakker maken voor de meest uitdagende SEO vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn 15-koppige team van SEO specialisten online gefocuste ondernemingen om hun marktaandeel te vergroten via de organische Google zoekmachine resultaten.

Gratis Analyse Aanvragen!

First header

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

 

Gratis SEO Analyse Aanvragen



    Sluiten

    Méér online omzet is "just around the corner"... Daag jij ons uit?

    Ontvang jouw gratis online marketing analyse