Sjors Goemans

Over Sjors

Mijn eerste vlieguren in het marketing-werkveld heb ik gemaakt als SEO specialist. Inmiddels heb ik ruim 12 jaar ervaring met Search Engine Optimization (SEO). Sinds 2010 ben ik gefascineerd door de online umwelt. De kansen die het online spectrum met zich meebrengen zijn gigantisch.

Men kan mij omschrijven als een bouwer. Vanaf de keuze van mijn eerste speelgoed ‘K’NEX’ tot en met de dag van vandaag zit duurzaam bouwen in mijn bloed. Het laten groeien van bedrijven door doordachte marketingstrategieën is waar ik ‘s ochtends voor mijn bed uitkom.

Voordat het bedrijf Ranking Masters bestond heb ik 3 online bedrijven opgericht, succesvol gemaakt en verkocht. Zoekmachine Optimalisatie (SEO) stond hierbij centraal en Search Engine Optimization adem ik in hart en nieren.

In 2016 rees de vraag binnen mijn netwerk of ik ook duurzame marketing strategieën kon ontwikkelen en uitvoeren voor andere bedrijven. Deze uitdaging heb ik met beide handen aangepakt.

Het is dan ook mijn persoonlijke ambitie om van Ranking Masters het meest kwalitatieve en op duurzaamheid gefocuste SEO bureau van de Benelux te maken.

John Ruskin, de 18e eeuwse Engelse criticus en schrijver, beschrijft mijn denkwijze als SEO specialist het best:
“Als we bouwen, laten we dan bedenken dat we voor de eeuwigheid bouwen.“

Connecten op LinkedIn? Klik hier.

Patrick Kant

Over Patrick

Binnen Ranking Masters ben ik als MarCom-professional eindverantwoordelijk voor alle marketing gerelateerde zaken.

Nu is het marketingvak natuurlijk een vrij divers speelveld. Succes in dit werkveld hangt wat mij betreft samen met de uitdagingen die we tegenkomen, en heeft veelal te maken met het kennisniveau dat we aan tafel brengen in combinatie met een goed gefundeerd plan van aanpak, waarbij de primaire focus ligt op het creëren van impact voor onze klanten en de organisatie.

In feite zijn wij, naast marketeers, veelal ook verandermanagers die onze organisatie en/of klanten moeten overtuigen van een bepaalde aanpak.

Los van de diversiteit, is het marketingveld natuurlijk ook continu in ontwikkeling. Social & Search zijn zonder meer terreinen waar ik gepassioneerd over ben. Binnen deze marketing silo’s zijn Influencer Marketing en SEO mijn expertises. Ik heb daarnaast een neusje voor disruptive tech & data analytics.

Het klassiek Japanse woord ‘Dantotsu’, wat betekent: streven naar het allerbeste, geeft de essentie van mijn persoonlijke drive en motivatie weer.

Kai Bijl

Over Kai

Teamwork makes the dream work – Als Operationeel Directeur ben ik verantwoordelijk voor het omzetten van de organisatiestrategie naar operationele uitvoering. Het omzetten van een papieren werkelijkheid, naar een strak werkend geheel in de praktijk, dat vind ik super gaaf!

SEM is steeds meer een samensmelting van verschillende disciplines i.p.v. verschillende disciplines die naast elkaar functioneren. Een goede samenwerking tussen verschillende afdelingen, waardoor zij samenwerken als één geheel is hiermee in mijn visie essentieel.

Persoonlijke ontwikkeling van medewerkers combineren met de ontwikkeling van processen en het bedrijf als geheel, daar spring ik elke dag vol energie mijn bed voor uit.
Enerzijds geeft persoonlijke ontwikkeling medewerkers een hoger doel om elke dag naar werk te komen (werkgeluk), anderzijds groeit hiermee de waarde van de medewerker voor het bedrijf. Win-win!

Blije mensen zijn de oplader van mijn batterij en iedere uitdaging is voor mij een wedstrijd, daarom is mijn functie mij op het lijf geschreven. Ik ben altijd op zoek naar de ultieme balans tussen werkgeluk, efficiency en effectiviteit. Door op persoonlijk niveau te investeren en toch zicht te houden op het hogere doel, is iedere dag voor mij een wedstrijd waar ik energie van krijg.

Ik haal buiten mijn werk veel energie uit het testen van discipline. Dit is exact wat je binnen de muren van Ranking Masters terugziet; ‘afspraak is afspraak’ staat bij ons hoog in het vaandel. Een quote als ‘het achtuurjournaal begint ook niet om 20:01’, is bij mij geen zeldzaamheid. Het nakomen van afspraken is verankerd in mijn persoonlijkheid, in onze cultuur en ook zeker in onze dienstverlening.

Gijs van Eck

Over Gijs

Geen website is precies hetzelfde, daarom is het dus erg belangrijk om ervoor te zorgen dat er voor elke website apart wordt gekeken op welke punten het snelste en het beste resultaat gerealiseerd kan worden.

Het is mijn taak om altijd een realistisch, transparant en goed onderbouwd advies te geven aan de klant. SEO is namelijk geen quick fix, SEO is een lange termijn strategie waarbij je bereid moet zijn om echt iets op te bouwen voor je website.

Ik ben pas tevreden als de basis is gelegd voor de best mogelijke resultaten en een fijne manier van samenwerken. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat wij voor elk soort website, in alle soorten niches, een succesvol traject kunnen draaien.

Het gaat ons bij Ranking Masters erom dat elke website die wij helpen het beste resultaat zal gaan behalen. Daarom vind ik de volgende quote erg toepasselijk bij ons werk:

“Remember the guy who gave up? Yeah, neither does anyone else.”

Iris van der Meij

Over Iris

Bij Ranking Masters combineer ik, als SEO-professional, mijn passie voor strategie en groei om resultaten te behalen voor mijn klanten. Met meer dan vier jaar ervaring aan bureauzijde, waar ik onder andere heb gewerkt met A-merk klanten, heb ik een solide basis opgebouwd in de wereld van SEO. Mijn nieuwsgierige karakter drijft me om voortdurend op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en trends in het SEO-landschap.

En deze trends en ontwikkelingen vertaal ik graag naar de beste strategieën voor onze klanten bij Ranking Masters. Ik zie SEO als de fundering voor een optimale marketingstrategie. Bij het opstellen van een groeistrategie focus ik mij niet alleen op de website, maar ook op alle organische groeikansen in de marketingmix.

Een quote die me altijd heeft geïnspireerd, komt van mijn jeugdheldin Pippi Langkous: “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.” Deze uitspraak herinnert me eraan om uit mijn comfortzone te stappen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. Dit principe pas ik niet alleen toe in mijn persoonlijke leven, waar ik altijd op zoek ben naar nieuwe hobby’s en ervaringen, maar ook in het zakelijke leven. SEO verandert continu, wat betekent dat werken binnen de geijkte kaders niet zal leiden tot groei. Juist door buiten die comfortzone te treden, kunnen we resultaten behalen en groei realiseren voor onze klanten.

Jesse Eefting

Over Jesse

Dagelijks ondersteun ik de consultants door onze toekomstige klanten zo goed mogelijk te adviseren en zo veel mogelijk voor te bereiden op de oriënterende gesprekken.

Diezelfde gedrevenheid en vastberadenheid die ik in mijn werk toon, drijven mij ook persoonlijk. Mijn geloof in de kracht van ons bedrijf en de waarde die we aan onze klanten bieden, stimuleert me om het uiterste te halen uit elke zakelijke interactie en ons bedrijf naar nieuwe hoogten te brengen.

Naast mijn passie voor klantenservice en het streven naar succes, geniet ik van lekker eten en breng ik graag tijd door in de sportschool. Ik ben een voorstander van een gebalanceerde levensstijl waarin zowel professionele groei als persoonlijke ontwikkeling samenkomen. Dit evenwicht helpt me energiek en gefocust te blijven, klaar om uitdagingen aan te gaan en onze doelen te bereiken.

In ons bedrijf hechten we waarde aan een team van professionals die niet alleen uitblinken in hun vakgebied, maar ook gepassioneerd zijn over hun werk. Ik ben er trots op deel uit te maken van een team waar gedrevenheid hoog in het vaandel staat en waar we streven naar het voortouw nemen in onze branche. Samen werken we aan het vormgeven van een succesvolle toekomst en het overtreffen van de verwachtingen van onze klanten.

Bouke Klinkhamer

Over Bouke

Als Digital Growth Manager (DGM) bij Ranking Masters help ik verschillende klanten met het realiseren van online groei. Dit doe ik vanuit samenwerking met de klant waarbij ik het leuk vind om te leren van klantvragen en hen zelf ook inhoudelijk te laten groeien. Digitale marketing blijft immers voor specialisten al continu veranderen…

Dagelijks houd ik mij bezig met disciplines zoals SEO, SEA, CRO, UX en Development voor mijn klanten. Mijn interesse ligt echter ook op andere terreinen van het digital werkveld. Daarom denk ik graag mee met klanten over gebieden zoals Social Marketing en Marketing Automation.

In mijn vrije tijd rijd ik graag op mijn motor, ga ik naar de gym of een rondje lopen op de golfbaan.

De driehoek mens, technologie en commercie heeft mij altijd gedreven, vandaar dat ik met energie klanten help vanuit dat middelpunt.

Robin Kooij

Over Robin

Sinds 2010 ben ik fulltime bezig met SEO. Eerst met een eigen website en daarna deed ik SEO voor klanten. In deze tijd heb ik ervaring opgedaan in het managen en verbinden van agencies, klantteams, freelancers en in-house specialisten voor allerlei opdrachtgevers en projecten.

De diversiteit aan projecten heeft mij ervaring gebracht in alle online marketing disciplines. Focus lag daarbij op SEO, vaak aangevuld door CRO, Paid Search, Paid Social en emailmarketing. Door deze brede ervaring begrijp ik goed hoe online marketing kanalen samenwerken en wat de plaats van SEO in deze mix is.

Wat ik het mooiste vind aan SEO project management is de directe impact die ik op een project heb. Zo werk ik graag in samenspel met mijn klant zodat beide partijen met trots de resultaten van onze samenwerking kunnen bekijken. Daarnaast geeft SEO mij diepte die andere kanalen niet bieden. Mijn SEO kennis verrijken door alle SEO rabbit holes te volgen die ik maar kan vinden zorgt ervoor dat de passie en liefde voor dit kanaal nog steeds elke dag groeit. 

De belangrijkste vraag die ik mezelf altijd stel waarmee ik altijd tot het juiste antwoord kom: “Wat zou ik doen als dit mijn eigen project was?” Door deze vraag te stellen omzeil ik vaste patronen en kom ik makkelijker tot een goede strategie.

In mijn vrije tijd ga ik graag hardlopen in de natuur. Zo connect ik met de natuur en verleg ik tegelijkertijd mijn fysieke en mentale grenzen. Een mooiere combinatie bestaat niet als je het mij vraagt!

“It always seems impossible until it’s done.”

– Nelson Mandela