Al 7 jaar ervaring



Ik hoop dat je deze blog met plezier leest.

Als je wilt dat mijn team je marketing voor je doet, klik dan hier

Heading tags gebruiken voor SEO (H1, H2, H3)

Het gebruiken van heading tags is dus goed, maar je moet voorkomen dat ze onnodig gebruikt worden. Wanneer de tags op een onnatuurlijke manier gebruikt worden, zal dit een averechts resultaat opleveren. Het is dus van groot belang dat de heading tags op een natuurlijke manier worden gebruikt.

Zo zal er bijvoorbeeld altijd een logica achter moeten zitten wanneer je besluit om heading tag H3 te gebruiken. Deze tag kan je bijvoorbeeld gebruiken wanneer je een opsomming maakt en een toelichting geeft bij elk punt. Op deze manier zou je dus verschillende sub-paragrafen kunnen maken. De interne paginastructuur is een belangrijk onderdeel van SEO dat niet vergeten mag worden.

De heading tags zijn hier natuurlijk een onderdeel van. Het gebruiken van de juiste heading tags kan dus veel invloed hebben op de vindbaarheid van de site. Merk jij dat dit bij jouw website niet helemaal op de juiste manier gebeurd is? Dan is het belangrijk dat je dit aanpast om de vindbaarheid van de site te vergroten. Uiteraard kun je dit ook laten oplossen door een SEO specialist.

 

Het gebruiken van heading tag H1

De titel van je pagina geef je altijd de heading tag H1. Dit is een heading tag die slechts één keer op een pagina voor mag komen. Logisch natuurlijk, want een pagina kan slechts één titel hebben. Indien je goed wilt scoren op SEO, dan zal je dus nooit meerdere malen H1 mogen gebruiken op één pagina. Het is belangrijk dat elke pagina met H1 begint. Op deze manier geef je de website een goede structuur. Het is echter ook belangrijk dat de heading tags H2 en H3 goed toegepast worden.

Heading tags H2 en H3 gebruiken

De meeste mensen snappen erg goed dat een pagina een duidelijke titel nodig heeft met een H1 tag. Echter ontstaan er vaak problemen wanneer de heading tags H2 en H3 gebruikt moeten worden. Om de content overzichtelijk te maken, en voor een betere SEO, geef je paragrafen heading tag H2. Ook je bezoekers zullen dit zeer op prijs stellen! Sub-paragrafen kan je heading tag H3 geven. Daarnaast zijn er ook systemen waarmee je zelfs tot H6 kunt gaan. Het is echter niet aan te raden om nog meer heading tags te gebruiken dan H1, H2 en H3.

Wat voor effect heeft dit op SEO?

Het zal nu duidelijk zijn wanneer je welke heading tag moet gebruiken, maar wat voor effect heeft dit op SEO? Om te beginnen is een duidelijke paginastructuur natuurlijk altijd beter voor je vindbaarheid. Daarnaast scant Google de heading tags ook beter dan de “normale” content. Wanneer je een relevant sleutelwoord op een natuurlijke manier in de heading tag terug laat komen, zal dit zeker invloed hebben op de vindbaarheid van de website. Heading tag H1 telt natuurlijk weer zwaarder mee dan heading tag H2.

Het gebruiken van heading tags is dus goed, maar je moet voorkomen dat ze onnodig gebruikt worden. Wanneer de tags op een onnatuurlijke manier gebruikt worden, zal dit een averechts resultaat opleveren. Het is dus van groot belang dat de heading tags op een natuurlijke manier worden gebruikt.

Zo zal er bijvoorbeeld altijd een logica achter moeten zitten wanneer je besluit om heading tag H3 te gebruiken. Deze tag kan je bijvoorbeeld gebruiken wanneer je een opsomming maakt en een toelichting geeft bij elk punt. Op deze manier zou je dus verschillende sub-paragrafen kunnen maken. De interne paginastructuur is een belangrijk onderdeel van SEO dat niet vergeten mag worden.

De heading tags zijn hier natuurlijk een onderdeel van. Het gebruiken van de juiste heading tags kan dus veel invloed hebben op de vindbaarheid van de site. Merk jij dat dit bij jouw website niet helemaal op de juiste manier gebeurd is? Dan is het belangrijk dat je dit aanpast om de vindbaarheid van de site te vergroten. Uiteraard kun je dit ook laten oplossen door een SEO specialist.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Een overzichtelijke pagina maakt gebruik van zogenoemde “heading tags”. Zo heb je bijvoorbeeld de tags H1, H2 en H3. Het is belangrijk dat jouw pagina een goede structuur heeft. Met een goede SEO structuur is de pagina niet alleen beter leesbaar voor bezoekers, maar bovendien is het ook goed voor de vindbaarheid van de website. Het is voor SEO dus erg belangrijk dat de structuur van de website goed in elkaar is gezet. Indien je goed gebruik maakt van de verschillende heading tags, dan zal je beter te vinden zijn op Google en andere zoekmachines.

Het gebruiken van heading tag H1

De titel van je pagina geef je altijd de heading tag H1. Dit is een heading tag die slechts één keer op een pagina voor mag komen. Logisch natuurlijk, want een pagina kan slechts één titel hebben. Indien je goed wilt scoren op SEO, dan zal je dus nooit meerdere malen H1 mogen gebruiken op één pagina. Het is belangrijk dat elke pagina met H1 begint. Op deze manier geef je de website een goede structuur. Het is echter ook belangrijk dat de heading tags H2 en H3 goed toegepast worden.

Heading tags H2 en H3 gebruiken

De meeste mensen snappen erg goed dat een pagina een duidelijke titel nodig heeft met een H1 tag. Echter ontstaan er vaak problemen wanneer de heading tags H2 en H3 gebruikt moeten worden. Om de content overzichtelijk te maken, en voor een betere SEO, geef je paragrafen heading tag H2. Ook je bezoekers zullen dit zeer op prijs stellen! Sub-paragrafen kan je heading tag H3 geven. Daarnaast zijn er ook systemen waarmee je zelfs tot H6 kunt gaan. Het is echter niet aan te raden om nog meer heading tags te gebruiken dan H1, H2 en H3.

Wat voor effect heeft dit op SEO?

Het zal nu duidelijk zijn wanneer je welke heading tag moet gebruiken, maar wat voor effect heeft dit op SEO? Om te beginnen is een duidelijke paginastructuur natuurlijk altijd beter voor je vindbaarheid. Daarnaast scant Google de heading tags ook beter dan de “normale” content. Wanneer je een relevant sleutelwoord op een natuurlijke manier in de heading tag terug laat komen, zal dit zeker invloed hebben op de vindbaarheid van de website. Heading tag H1 telt natuurlijk weer zwaarder mee dan heading tag H2.

Het gebruiken van heading tags is dus goed, maar je moet voorkomen dat ze onnodig gebruikt worden. Wanneer de tags op een onnatuurlijke manier gebruikt worden, zal dit een averechts resultaat opleveren. Het is dus van groot belang dat de heading tags op een natuurlijke manier worden gebruikt.

Zo zal er bijvoorbeeld altijd een logica achter moeten zitten wanneer je besluit om heading tag H3 te gebruiken. Deze tag kan je bijvoorbeeld gebruiken wanneer je een opsomming maakt en een toelichting geeft bij elk punt. Op deze manier zou je dus verschillende sub-paragrafen kunnen maken. De interne paginastructuur is een belangrijk onderdeel van SEO dat niet vergeten mag worden.

De heading tags zijn hier natuurlijk een onderdeel van. Het gebruiken van de juiste heading tags kan dus veel invloed hebben op de vindbaarheid van de site. Merk jij dat dit bij jouw website niet helemaal op de juiste manier gebeurd is? Dan is het belangrijk dat je dit aanpast om de vindbaarheid van de site te vergroten. Uiteraard kun je dit ook laten oplossen door een SEO specialist.

 
 
 

Een overzichtelijke pagina maakt gebruik van zogenoemde “heading tags”. Zo heb je bijvoorbeeld de tags H1, H2 en H3. Het is belangrijk dat jouw pagina een goede structuur heeft. Met een goede SEO structuur is de pagina niet alleen beter leesbaar voor bezoekers, maar bovendien is het ook goed voor de vindbaarheid van de website. Het is voor SEO dus erg belangrijk dat de structuur van de website goed in elkaar is gezet. Indien je goed gebruik maakt van de verschillende heading tags, dan zal je beter te vinden zijn op Google en andere zoekmachines.

Het gebruiken van heading tag H1

De titel van je pagina geef je altijd de heading tag H1. Dit is een heading tag die slechts één keer op een pagina voor mag komen. Logisch natuurlijk, want een pagina kan slechts één titel hebben. Indien je goed wilt scoren op SEO, dan zal je dus nooit meerdere malen H1 mogen gebruiken op één pagina. Het is belangrijk dat elke pagina met H1 begint. Op deze manier geef je de website een goede structuur. Het is echter ook belangrijk dat de heading tags H2 en H3 goed toegepast worden.

Heading tags H2 en H3 gebruiken

De meeste mensen snappen erg goed dat een pagina een duidelijke titel nodig heeft met een H1 tag. Echter ontstaan er vaak problemen wanneer de heading tags H2 en H3 gebruikt moeten worden. Om de content overzichtelijk te maken, en voor een betere SEO, geef je paragrafen heading tag H2. Ook je bezoekers zullen dit zeer op prijs stellen! Sub-paragrafen kan je heading tag H3 geven. Daarnaast zijn er ook systemen waarmee je zelfs tot H6 kunt gaan. Het is echter niet aan te raden om nog meer heading tags te gebruiken dan H1, H2 en H3.

Wat voor effect heeft dit op SEO?

Het zal nu duidelijk zijn wanneer je welke heading tag moet gebruiken, maar wat voor effect heeft dit op SEO? Om te beginnen is een duidelijke paginastructuur natuurlijk altijd beter voor je vindbaarheid. Daarnaast scant Google de heading tags ook beter dan de “normale” content. Wanneer je een relevant sleutelwoord op een natuurlijke manier in de heading tag terug laat komen, zal dit zeker invloed hebben op de vindbaarheid van de website. Heading tag H1 telt natuurlijk weer zwaarder mee dan heading tag H2.

Het gebruiken van heading tags is dus goed, maar je moet voorkomen dat ze onnodig gebruikt worden. Wanneer de tags op een onnatuurlijke manier gebruikt worden, zal dit een averechts resultaat opleveren. Het is dus van groot belang dat de heading tags op een natuurlijke manier worden gebruikt.

Zo zal er bijvoorbeeld altijd een logica achter moeten zitten wanneer je besluit om heading tag H3 te gebruiken. Deze tag kan je bijvoorbeeld gebruiken wanneer je een opsomming maakt en een toelichting geeft bij elk punt. Op deze manier zou je dus verschillende sub-paragrafen kunnen maken. De interne paginastructuur is een belangrijk onderdeel van SEO dat niet vergeten mag worden.

De heading tags zijn hier natuurlijk een onderdeel van. Het gebruiken van de juiste heading tags kan dus veel invloed hebben op de vindbaarheid van de site. Merk jij dat dit bij jouw website niet helemaal op de juiste manier gebeurd is? Dan is het belangrijk dat je dit aanpast om de vindbaarheid van de site te vergroten. Uiteraard kun je dit ook laten oplossen door een SEO specialist.

Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEO specialisten in de Benelux. Sinds 2010 kun je hem wakker maken voor de meest uitdagende SEO vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn 15-koppige team van SEO specialisten online gefocuste ondernemingen om hun marktaandeel te vergroten via de organische Google zoekmachine resultaten.



Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEO specialisten in de Benelux. Sinds 2010 kun je hem wakker maken voor de meest uitdagende SEO vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn 15-koppige team van SEO specialisten online gefocuste ondernemingen om hun marktaandeel te vergroten via de organische Google zoekmachine resultaten.

Gratis Analyse Aanvragen!

First header

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

 

Gratis SEO Analyse Aanvragen



    Sluiten

    Méér online omzet is "just around the corner"... Daag jij ons uit?

    Ontvang jouw gratis online marketing analyse