Social Media Marketing

Gespecialiseerd in Social Media Marketing voor bedrijven en zelfstandigen gevestigd in Nederland en België!

Bel ons direct

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?




    Social Media Marketing van Ranking Masters

    Gespecialiseerd in Social Media Marketing voor bedrijven en zelfstandigen gevestigd in Nederland en België!

    Bel ons direct

    Social media marketing uitbesteden? 5 redenen om dat wel te doen

    Wil jij je social media marketing uitbesteden? Dan is dat vast een goed idee. Door een goed social media bureau in te schakelen gaan je campagnes lopen en wordt de voortgang gemonitord. Je hoeft dit natuurlijk niet te doen. We zijn ondertussen allemaal sociale media experts en kunnen zelf gemakkelijk een profiel opzetten, regelmatig content plaatsen en het contact met de doelgroep onderhouden. Social media marketing uitbesteden lijkt dus overbodig. De onderstaande 5 redenen spreken deze uitspraak duidelijk tegen en geven aan waarom een social media bureau inschakelen een goede investering is.

    Neem contact op

    Dé #1 in Marketplaces

    Gegarandeerd resultaat

    Data Driven

    Transparant

    Een aantal van onze klanten…

    Klantcases

    Influencer Marketing Platform

    Juulr | 325% Omzetgroei

    Bekijk Case Study

    Verhuurmakelaar

    Premiumhousing | 40k Omzetgroei per maand

    Bekijk Case Study

    Beauty webshop

    KeratineHaarproducten | 700% Omzetgroei

    Bekijk Case Study

    1.    Social media marketing uitbesteden voor actuele kennis en ervaring

    Een goed social media bureau zal haar medewerkers regelmatig bijscholen. De ontwikkelingen omtrent online marketing gaan razendsnel en wat vandaag een trend is, is morgen alweer vervlogen. Weet jij bijvoorbeeld welke social media marketing kanalen er allemaal zijn? Wat is Tiktok, wat is Flickr, wat is Snapchat en Tumblr? Er staan een groot aantal sociale media platforms tot je beschikking en als je je social media marketing laat uitbesteden krijg je van de specialisten te horen welke het beste passen bij je doelgroep.

    1. Social media marketing uitbesteden voor actuele kennis en ervaring

    Daarnaast zijn er ook nieuwe kanalen die razendsnel aan populariteit groeien en als je er op tijd bij bent, dan ligt daar je kans. TikTok was daar een tijdje een goed voorbeeld van en is nog steeds een goede optie als jongeren je doelgroep zijn. Laat je social media marketing uitbesteden en je vindt het kanaal of de kanalen met de meeste potentie voor jouw doelgroep.

     

    2.    Geen kans meer om het te verwaarlozen

    Helaas komt het maar al te vaak voor: iemand begint vol enthousiasme aan een sociale media campagne, maar dit loopt op de één of andere manier stuk. Het is een feit dat het even duurt voordat je inspanningen resultaat opleveren. Sociale media wordt niet voor niets onder de earned media geschaard, je moet er iets voor doen. Omdat het resultaat niet direct zichtbaar is en je voor je gevoel voor niemand zit te werken, wordt het bijltje er veel te regelmatig bij neergegooid.

     

    Dit is niet het geval als je je social media marketing gaat uitbesteden. Deze mensen besteden wekelijks een x aantal uren aan jouw campagnes en zorgen ervoor dat je kanalen regelmatig worden voorzien van interessante- en unieke content. Op een gegeven moment wordt dit gezien en krijg je meer volgers. Deze volgers gaan je content delen en je bereik groeit. Voordat je het weet is het sociale media balletje aan het rollen en dat allemaal omdat jij hebt besloten je social media uit te besteden. Iemand anders had het al lang opgegeven.

     

    3.    Uitgebreide en regelmatige rapportages

    Laat je je social media marketing uitbesteden dan krijg je van het social media bureau regelmatig updates over wat de voortgang is. Zij hebben de juiste tools om jou rapportages te sturen, grafieken te laten zien en het gedrag van je doelgroep aan te tonen. Het grote voordeel van online marketing is dat alles wat er gebeurt meetbaar is, tot in zeer kleine details. Jij moet deze programma’s kopen, maar een social media bureau heeft deze al.

     

    Zij monitoren je voortgang en dat regelmatig. Dat geeft ze de kans om direct in te springen en zo belangrijke kansen te grijpen. Ze kunnen ook zien waar fouten zijn gemaakt of verkeerde beslissingen zijn genomen. Deze worden dan tijdig rechtgezet. Laat je social media marketing uitbesteden en je ziet exact wat je investering je opbrengt en hoe het marketing bureau inspringt op situaties die jij anders had gemist.

     

    4.    Snel een dialoog met je doelgroep aangaan

    Het opzetten en bijhouden van je sociale media kanalen kost tijd, vooral als je dit zelf doet. Door je social media marketing uit te besteden zie je sneller resultaat. Dat komt doordat hier mensen aan werken die dat dagelijks doen en die er wel tijd voor vrij kunnen maken. Sociale media als marketingkanaal heeft als voordeel dat je een dialoog aangaat met je doelgroep. De communicatie komt niet meer alleen van jou, maar je krijgt reacties terug. Dat is in de vorm van een ‘vind ik leuk’, een gedeeld bericht, een ingevulde enquête, een afgeronde quiz of een geschreven reactie.

     

    Er zijn maar weinig andere marketing kanalen waarmee je op zo’n interactieve manier met je doelgroep kunt converseren. Je betrekt ze bij je bedrijf of merk, waardoor er een vertrouwensband ontstaat. Door je social media marketing uit te besteden realiseer je deze unieke en onmisbare manier van communiceren met je doelgroep sneller. Je zult versteld staan van de positieve reacties en berichtjes zo gauw het gaat lopen. Laat je social media marketing uitbesteden en je profiteert hier ook snel van.

     

    5.    Bespaar tijd, geld en moeite

    Het bijhouden van je eigen sociale media campagnes is bijzonder tijdrovend. En, zoals we boven hebben gezien, het is wel degelijk de moeite waard. Wil je dit goed doen, dan zal je er zeker een aantal uren per week aan moeten besteden, vooral in het begin. Deze tijd heeft niet iedereen en soms gaat het ten koste van het dagelijkse leven en werk. Door je social media marketing uit te besteden kun je deze tijd besteden aan geld verdienen. Je laat de specialisten het werk doen en de resultaten worden zichtbaar. Zou je dit zelf doen dan was succes niet gegarandeerd, ging het langzamer en had je tijd minder. Als je je social media marketing laat uitbesteden, dan levert je dat als het goed is juist geld op.

     

    Laat de specialisten het werk doen

    ranking masters logo | SEO

    Dus, wordt het uitbesteden of zelf doen? De bovenstaande redenen onderbouwen het eerste scenario, maar de uiteindelijke beslissing ligt bij jou. Feit is wel dat sociale media niet meer uit je marketing mix mogen ontbreken en besluit je om dit zelf te doen, zorg er dan dit keer voor dat je het niet vroegtijdig opgeeft. Sociale media kanalen geven je de kans om direct met je doelgroep te praten, hen te motiveren, aan de tand te voelen en te vermaken. Doe je dit goed, dan houd je er een groep trouwe volgers en een boel meer omzet aan over.

    Ranking Masters, een online marketing bureau in Haarlem,  kan dit voor je doen en ervoor zorgen dat jij de ideale basis hebt voor een perfecte online marketing campagne. Deze kunnen we ook voor je opzetten en onderhouden. Op die manier zorgen we ervoor dat jouw bezoekers ook daadwerkelijk klanten worden.

    Neem contact op

    Daag jij ons uit voor je volgende project?