Blog
Hoger ranken in Google met de focus op UX en conversie optimalisatie: een holistische aanpak.
SEO is gelukkig al een tijdje het ‘keyword-research’ stadium voorbij geëvolueerd. De sleutel tot succes voor de search kanalen ligt in het optimaliseren van de […]
Entiteiten: de bouwstenen van SEO succes en online zichtbaarheid
Entiteiten zijn definieerbare dingen of concepten die door zoekmachines worden herkend en begrepen. Dit zijn bijvoorbeeld personen, plaatsen, objecten, merken, ideeën of zelfs concepten zoals […]
Conversie optimalisatie is de sleutel tot meer omzet
Binnen het veld van digitale marketing is Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) onmisbaar. Dit staat voor de kunst van het behalen van betere resultaten uit hetzelfde […]
Zo zet je met “Slice & Dice” een slimme en efficiënte contentstrategie neer
Hey, ik ben Sjors Goemans, de drijvende kracht achter Ranking Masters. In deze blog over het “slicen & dicen” van content beginnen we in de […]
Ranking Factoren 2024 volgens Semrush
Het bedrijf achter de populaire SEO-tool Semrush heeft onlangs een 99-pagina’s tellende studie uitgebracht over de Ranking Factoren in 2024. Dit document biedt inzichten die […]
De gevolgen van het verdwijnen van third-party cookies op het digitale landschap
Google Chrome heeft, net als andere browsers zoals Safari en Firefox, aangekondigd om het gebruik van third-party cookies te beëindigen. Google heeft dit op de […]
Ontdek wat Gemini ons leert over de toekomst van AI in Google Search
Terwijl de eerste grote stofwolken na de release van ChatGPT en Gemini (het voormalig Google Bard) neerdalen, ontvouwt zich een verrassende waarheid: Google Search, oftewel […]
Van E-A-T naar E-E-A-T: wat is er veranderd?
Nog niet zo lang geleden heb ik de vraag beantwoord: ”Wat is Google E-E-A-T en waarom is het zo belangrijk voor je website?”. In dit […]