Al 7 jaar ervaring



Ik hoop dat je deze blog met plezier leest.

Als je wilt dat mijn team je marketing voor je doet, klik dan hier

Hoe werkt de kwaliteitsscore van Google Adwords en hoe verhoog ik hem?

Besluit je een campagne te starten in Google Adwords, dan is het goed om direct aandacht te besteden aan je kwaliteitsscore. Want deze score bepaalt samen met de maximale Cost Per Click (CPC) de positie van je advertentie. Om een goed resultaat te behalen met je campagne is het belangrijk dat je advertentie hoog in de lijst komt te staan, maar tegelijkertijd wil je hier natuurlijk geen verlies mee draaien. In dit artikel lees je in 6 minuten hoe Google Adwords werkt, hoe je je kwaliteitsscore verhoogt en welke andere methoden je gebruikt om je advertentie nog succesvoller te maken.

Hoe werkt Google Adwords?

Google Adwords is het programma waarmee je een advertentieplaats koopt op alle Google websites en de websites van de partners van Google. Er zijn verschillende soorten advertenties mogelijk en deze worden geplaatst in één van de twee netwerken van Google, namelijk het zoeknetwerk of in het display netwerk.

  • Advertenties in het display netwerk : het display netwerk van Google bestaat uit alle bekende Google websites (Gmail, Photos, YouTube, etc.). Hierop laat je een banner plaatsen of adverteer je met een afbeelding. Als iemand op jouw advertentie klikt, dan wordt deze naar de website geleid die jij hebt doorgegeven.
  • Advertenties op het zoeknetwerk : onder het zoeknetwerk vallen Google Zoeken, Google Shopping en Google Maps. Ook de websites van de zoekpartners van Google vallen hier onder. De bekende ads boven de zoekmachine resultaten zijn op deze manier geplaatst en ook als je wilt dat je bedrijf naar voren komt op Google Maps kun je deze optie gebruiken.

Bieden voor een advertentieplaats en de kwaliteitsscore

Bieden voor een advertentieplaats en de kwaliteitsscore 

De betalingen voor de advertenties van Google Adwords worden verrekend als Cost Per Click. Elke keer als er iemand op jouw advertentie klikt, betaal je dit bedrag. Deze persoon wordt dus door Google naar jouw website gebracht waar het vervolgens zaak is dat jij er een conversie van maakt. Een goed werkende website die de aandacht trekt en die gebruikersvriendelijk is, is dan dus ook essentieel.

De betaling geef je in door te bieden op een zoekwoord. Je biedt dus op een advertentieplaats op de pagina met zoekresultaten wanneer er een bepaald zoekwoord wordt ingegeven. Als een zoeker dit woord intypt, dan komt theoretisch de adverteerder die het hoogste bedrag geboden heeft als eerste aan bod. Echter, als er iemand met een lager bod, maar een hogere kwaliteitsscore concurreert met jouw positie, dan is er een kans dat deze naar degene met het lagere bod gaat.

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

Maak een afspraak

Hoe beïnvloeden de kwaliteitsscore en de CPC de plek van de advertentie?

cost per klik of kost per klik

De belangrijkheid van jouw advertentie wordt door Google bepaald door je een score te geven voor die plaats. Iedere adverteerder die op dat zoekwoord reclame wil maken wordt op die manier beoordeeld en wie de hoogst score heeft wint de plek. De score wordt uitgerekend door je maximale CPC te vermenigvuldigen met je kwaliteitsscore.

Stel, jij hebt een kwaliteitsscore van 3 en je biedt maximaal €6 per click, dan is je score 3 x 6 = 18. Iemand die slechts €3,50 per click biedt, maar een kwaliteitsscore heeft van 6 krijgt dus een algehele score van 3,5 x 6 = 21 en wint de plaats. Deze adverteerder biedt €2,50 minder per click maar krijgt toch voorrang. En dat is onder andere omdat hij of zij aandacht aan de kwaliteitsscore heeft besteed.

Waarom heeft Google de kwaliteitsscore ontwikkeld?

Waarom heeft Google de kwaliteitsscore ontwikkeld? 

De reden waarom Google een kwaliteitsscore heeft ontworpen is om er zorg voor te dragen dat de advertenties die naar voren komen zo relevant mogelijk zijn voor het zoekwoord dat is ingetypt. Door de adverteerder die €3,50 biedt per klik te kiezen lopen ze mogelijk geld mis, maar daar staat tegenover dat de zoeker een advertentie te zien krijgt die beter past bij wat er gezocht wordt. Of tenminste, die beter lijkt te passen bij wat er gezocht wordt.

Voor Google is een relevante advertentie natuurlijk ook beter, omdat er dan meer op wordt geklikt. Zo verdienen ze het misgelopen geld door voor de goedkopere bieder te kiezen weer terug. Het is echter goed mogelijk dat jouw product net zo relevant is, maar dat je instellingen je een lagere kwaliteitsscore geven. En dat is dan dus eigenlijk onterecht. Het goede nieuws is dat hier met een aantal stappen vrij gemakkelijk wat aan te doen is.

Hoe wordt de kwaliteitsscore berekend?

Hoe wordt de kwaliteitsscore berekend? 

Voordat we overgaan op de manieren waarop je je kwaliteitsscore kunt verbeteren, is het geen slecht idee om de onderliggende gedachte toe te lichten. Als je weet hoe Google de kwaliteitsscore berekent, dan kun je ook beter bepalen hoe je die kunt verbeteren. Google Adwords kijkt naar een aantal belangrijke punten voordat je een score krijgt, namelijk:

  • De kwaliteit van de landingspagina.
  • De verwachte hoeveelheid kliks voor jouw advertentie (Click Through Rate CTR).
  • De relevantie van je advertentie tot het zoekwoord dat is ingetypt.
  • Je accountgeschiedenis en de CTR van je advertenties.
  • De prestaties van je gehele Google Adwords account.

Wat is jouw huidige kwaliteitsscore?

wat is je huidige kwaliteitsscore

De kwaliteitsscore van Google is een getal van 1 tot en met 10 en deze geeft aan hoe relevant je zoekwoorden zijn voor je advertentie. Een score van 10 is dan het beste en een score van 1 is het slechtste wat je kunt krijgen. Je kunt je huidige kwaliteitsscore gemakkelijk opzoeken door naar het tabblad met zoekwoorden te gaan en de kolom kwaliteitsscore te bekijken. Je ziet je kwaliteitsscore ook terug als je in de status kolom naast een zoekwoord de witte tekstballon bekijkt.

Als je je kwaliteitsscore niet ziet

Als je jouw kwaliteitsscores niet kunt zien, dan is het mogelijk dat deze kolommen nog moeten worden toegevoegd aan je zoekwoordenrapport. Je kunt dan je huidige kwaliteitsscore te zien krijgen, maar ook de scores uit het verleden. Wil je kolommen toevoegen, dan ga je eerst naar de campagne waarin je bent geïnteresseerd. Kies het onderdeel ‘zoekwoorden’ uit en rechts boven kun je dan voor ‘kolommen aanpassen’ kiezen. In het menu dat je dan te zien krijgt selecteer je het gedeelde genaamd ‘kwaliteitsscore’.

Nu zie je in de statistieken de algehele kwaliteitsscore, maar ook de verschillende onderdelen ervan, zoals de kwaliteit van de landingspagina, de verwachte CTR en de advertentierelevantie. Het wordt je door Google Adwords dus zelfs nog mogelijk gemaakt te beoordelen op welke van deze punten je je het beste kunt richten om de kwaliteitsscore te verhogen.

Wat wordt gezien als een goede kwaliteitsscore?

Wat wordt gezien als een goede kwaliteitsscore? 

Voordat we ingaan op de manieren waarop je je kwaliteitsscore kunt verbeteren, moet je natuurlijk wel weten wat nu eigenlijk een goede kwaliteitsscore is. Zoals al even aangegeven wordt er een beoordeling toegewezen van 1 tot en met 10 en 10 is dan het beste. Zie jij een 1 of een 2, dan zal je advertentie simpelweg niet vertoond worden en is het dus zeker tijd om actie te ondernemen. Bij een score van 5 of lager zal je advertentie vaker niet dan wel worden getoond. Je moet dan een hoger bedrag bieden per klik om de advertentieplaats te bemachtigen. Dat betekent weer dat je campagne financieel misschien weinig oplevert.

Een score van 6 is gemiddeld. Heeft jouw campagne een score van 7 of hoger, dan zal je merken dat je dan steeds meer kunt gaan besparen. Je krijgt nu een advertentieplaats naar aanleiding van je kwaliteitsscore en niet de hoogte van het bedrag dat je geboden hebt. Kun je deze score bereiken, dan heb je dus niet alleen een goede kans dat je advertentie geplaatst wordt, je zal ook minder moeten betalen voor je campagne.

Je kwaliteitsscore verbeteren

Je kwaliteitsscore verbeteren 

Met deze informatie in je achterhoofd kun je aan de slag. Er zijn een aantal manieren waarop je je kwaliteitsscore kunt verbeteren en dus door minder te bieden toch een hoge positie krijgt van Google.

1. Link je advertentie aan een kwalitatieve landingspagina

De landingspagina is de pagina van je website waar de bezoeker terecht komt als ze op je advertentie klikken. Je geeft deze zelf door en de link die je dan uitkiest is erg belangrijk. Te vaak wordt er een standaard homepage doorgegeven terwijl het veel beter is om de bezoeker direct naar het product te brengen. Om daarna te voorkomen dat ze je website weer verlaten, kun je je landingspagina op de volgende manieren optimaliseren.

  • Responsive: zorg ervoor dat je landingspagina responsive is. Dat betekent dat deze geschikt is voor gebruik op mobiele apparaten. Steeds meer mensen gebruiken hun telefoon en tablet bij het zoeken naar producten en diensten en het zou jammer zijn als iemand jouw website verlaat omdat deze niet overzichtelijk is op dat toestel.
  • Laadsnelheid: controleer de snelheid van je landingspagina en je website. Als deze te wensen overlaat is het misschien tijd om wat video’s en afbeeldingen te verwijderen of om een nieuwe host uit te kiezen. Zoekers die op een pagina terecht komen die langzaam laadt zijn snel vertrokken.
  • Unieke content: kies de landingspagina uit op het product waarop gezocht wordt en zorg dus voor unieke content. Als iemand zoekt naar ‘leren damesschoenen’ dan stuur je deze naar een andere landingspagina dan iemand die alleen op ‘damesschoenen’ gezocht heeft.
  • Zoekwoorden: voeg de belangrijke zoekwoorden toe aan je landingspagina. Dit maakt hem voor Google relevanter omdat er een overeenkomst is met de advertentie.
  • Goede navigatiemogelijkheden: stuur de bezoeker naar een specifieke landingspagina, maar zorg dat er daarna een gemakkelijke navigatie beschikbaar is naar andere producten of pagina’s. Dit doe je bijvoorbeeld door een call-to-action toe te voegen aan je landingspagina, door een kruimelpad te laten zien of door interne links te gebruiken. Verstoor dit navigatiegemak niet, bijvoorbeeld door pop-ups te gebruiken, want Google zal dat niet waarderen.
  • Betrouwbaar: zorg ervoor dat je website betrouwbaar, overzichtelijk en gebruikersvriendelijk is. Je zoekmachine optimalisatie moet piekfijn in orde zijn zodat Google jouw gehele website goedkeurt.
  • Contactgegevens: maak de contactgegevens van je bedrijf duidelijk zichtbaar en zorg dat je goed te bereiken bent.

2. Je Click Through Rate verbeteren

Je Click Through Rate verbeteren 

De vraag is dus hoe je het voor elkaar krijgt dat mensen op je advertentie gaan klikken, met de muis.

Voordat je een advertentiecampagne in Google Adwords opzet, is het goed om te weten dat er door Google wel degelijk naar je verleden gekeken wordt en naar de kwaliteit van de advertenties die je voorheen geplaatst hebt. Je CTR is voor Google dan bijzonder belangrijk, omdat daaruit afgelezen wordt hoeveel mensen er op je voorgaande advertenties geklikt hebben.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat Google jouw kwaliteitsscore naar beneden haalt als je CTR nooit hoog geweest is. Daarom is het zaak dat je vanaf het moment dat je aan Google Adwords begint een hoge CTR realiseert. Het is niet de bedoeling dat je verleden je later achtervolgt. Je kunt je CTR vanaf dag 1 hoog houden door de volgende maatregelen toe te passen.

  • Relevante advertenties: besteed veel tijd aan het invullen van je eerste advertentie. Het is de bedoeling dat deze door Google als zo relevant mogelijk gezien wordt. Richt je account dus correct en goed in en zorg ervoor dat je advertenties perfect aansluiten bij het zoekwoord dat is ingetypt.
  • Bied hoger: het is voor je CTR beter om in het begin wat hoger te bieden voor je CPC. Hierdoor zal Google je alvast op een hogere positie zetten en dat is bevorderlijk voor je CTR. Dit is belangrijk omdat Google naar de geschiedenis van je account kijkt en dus zal zien dat je vanaf het begin een goede positie hebt gehad. Vergeet echter niet dat Google ook je huidige advertenties meeneemt, dus het is niet verstandig om later je positie op het spel te zetten.
  • Duidelijke teksten: schrijf duidelijke teksten in je advertentie en bekijk dan de advertenties van de concurrenten. Geef je Unique Selling Points aan, gebruik hoofdletters om de aandacht te trekken en laat de zoeker zien dat jij anders bent dan de rest. Schrijf ook een actieve tekst die de zoeker aanmaant tot actie. Tegelijkertijd moet je advertentie natuurlijk wel professioneel blijven overkomen en is het de kunst om een goede balans te vinden.
  • Extensies: voeg dan direct ook een aantal extensies toe. Dit zijn links naar specifieke andere pagina’s op jouw website, zoals de openingstijden van je winkel of de pagina met aanbiedingen. Dit geeft de zoeker de mogelijkheid direct naar een andere en misschien betere landingspagina te gaan dan die jij in gedachten had.
  • Maak testadvertenties: als laatste is het in het begin verstandig om meerdere advertenties te maken en uit te testen welke aanpak het meest oplevert. Omdat je pas betaalt per klik zal je hier financieel niet te veel onder lijden. Het enige probleem is dat je geschiedenis hier wel door beïnvloed wordt, dus denk nog steeds goed na over de testadvertenties die je plaatst en zorg dat je CTR niet daalt.

3. Verbeter de relevantie van je advertentie

verbeter de relevantie van je adverentie

Voor Google is het van groot belang dat de zoeker alleen relevante advertenties te zien krijgt. Niet alleen bevordert dit de ervaring van de zoeker, maar het levert Google ook meer kliks op en dat betekent dat ze meer geld ontvangen. Vraag jezelf dus af waar de zoeker naar op zoek is als deze een bepaald zoekwoord intypt. En sluit jouw advertentie daarbij aan of niet?

Aan een advertentie die niet relevant is koppel je een nieuw zoekwoord of je kunt de advertentie zelf aanpassen, indien nodig. Wat je ook doet, als je de zoeker een advertentie laat zien die niet overeen komt met de zoekterm die is ingevoerd, wordt voor jou de kans dat je een verkoop afsluit ook kleiner. Je verbetert de relevantie van je advertentie ten opzichte van de zoekwoorden waaraan je deze koppelt op de volgende manieren.

  • Zoekwoorden toevoegen: het klinkt misschien vanzelfsprekend, maar laat de zoekwoorden die je hebt geselecteerd ook terugkomen in de teksten van je advertenties. Google ziet deze dan automatisch als relevanter, maar ook voor de zoeker heeft dit voordeel. Iemand die op ‘kwalitatieve damesschoenen’ gezocht heeft zal veel eerder klikken op een advertentie die deze woorden ook bevat.
  • Structuur toevoegen: neem de tijd om je Google Adwords account goed te structureren en je campagnes niet in één advertentiegroep te plaatsen, maar hier meerdere advertentiegroepen van te maken. Op die manier worden je advertenties specifieker en dat verhoogt de relevantie. Tegelijkertijd kun je er zo voor zorgen dat de bezoeker op de juiste landingspagina terecht komt. Zie je zoekwoorden die een lage kwaliteitsscore hebben gekregen, dan kun je hier een aparte groep voor aanmaken om deze op te krikken. Je zal wat tijd en moeite moeten steken in het vormgeven van je account, maar uiteindelijk heeft dit voor jou en voor Google een groot aantal voordelen.
  • Gebruik negatieve zoekwoorden: als laatste is het altijd een goed idee om gebruik te maken van de zogenaamde negatieve zoekwoorden. Dit zijn zoekwoorden die bij jouw advertenties worden uitgesloten. Het voorbeeld van de damesschoenen licht dit goed toe. Als je zoekwoord ‘schoenen kopen’ is, maar je verkoopt alleen damesschoenen, dan kun je de woorden ‘heren’ of ‘kinder’ uitsluiten. Op die manier komt je advertentie niet naar voren als er gezocht wordt op kinderschoenen en kan dit je kwaliteitsscore dus ook niet naar beneden halen.

4. Enkele aandachtspunten

 

Nu kun je aan de slag met het verbeteren van je kwaliteitsscore in Google Adwords, maar we kunnen niet afsluiten zonder je bewust te maken van een aantal aandachtspunten die je niet moet vergeten. Zo is de kwaliteitsscore belangrijk, maar het is niet het enige waar je je op moet storten als je een campagne aan gaat maken. Het duurt vrij lang voordat je Google Adwords echt onder de knie zal hebben. Uiteindelijk komt het neer op de hoeveelheid conversies die je met je advertenties krijgt.

De kwaliteitsscore is relevant omdat Google kijkt naar je geschiedenis en je niet wilt dat deze jouw advertenties later negatief beïnvloedt. Het is ook relevant omdat je met een hogere kwaliteitsscore een lagere CPC kunt ingeven. Heb je zoekwoorden op pauze gezet, vergeet dan niet dat deze blijven meetellen voor de totale kwaliteitsscore en dat deze dan met de laatste behaalde score berekend wordt. En als laatste is het verstandig dat je je kwaliteitsscore regelmatig monitort, want deze kan van het ene op het andere moment veranderen.

Hoe kun je je advertentie nog succesvoller maken?

Zoals al even aangegeven is de kwaliteitsscore niet alles wat van belang is als je een succesvolle Google Ads campagne wilt voeren. Een hoge score is handig, maar deze komt voornamelijk voort uit goede advertenties en goed gestructureerde campagnes en dat betekent dat je kwaliteitsscore automatisch volgt als je succes hebt. Google Adwords is niet het meest gebruikersvriendelijke programma om mee te werken en de concurrentie is fel. Ranking Masters kan je helpen je campagnes correct op te zetten zodat jij die alleen zelf nog hoeft te onderhouden. Tot dan geven we je hier enkele tips waarmee je jouw samenwerking met Google Adwords tot een succes kunt maken.

1. Gebruik een goede structuur

Eén van de grootste fouten die er gemaakt worden door mensen die met Google Adwords werken is dat er niet genoeg tijd besteed wordt aan het opzetten van een gestructureerde campagne. Google geeft je alle mogelijkheden je doelgroep zo doelgericht mogelijk te bereiken en dat levert vaak een hogere conversie op. Gebruik daarom de optie om binnen je campagne je advertenties en zoekwoorden netjes te groeperen.

Simpel uitgelegd gebruik je één advertentie voor damesschoenen en een andere voor herenschoenen en niemand krijgt ooit de verkeerde te zien. Als je te veel zoekwoorden aan één advertentie koppelt, dan wordt de advertentie automatisch minder relevant. En dat heeft een negatief effect op je kwaliteitsscore. Je stuurt de zoeker direct naar het product dat ze ook daadwerkelijk proberen te vinden en dat levert een grotere kans op dat je deze ook verkoopt.

2. De zoekmethodes in je voordeel gebruiken

 

Adwords gebruikt verschillende methodes waarmee jouw advertentie aan bepaalde zoekwoorden wordt gelinkt. Als je deze goed gebruikt, richt je je exact op de goede doelgroep. Er wordt onderscheid gemaakt tussen drie soorten zoekwoorden.

  • Exacte zoekwoorden: bij deze methode zal Google jouw advertentie alleen tonen als het zoekwoord exact wordt ingetypt. Zelfs een kleine typefout of een meervoud van jouw zoekwoord worden niet meegeteld. Dit klinkt beperkend, maar aan de andere kant geeft het je de unieke kans om een bijzonder kleine en gedetailleerde doelgroep te bereiken.
  • Phrase zoekwoorden: je kunt Google ook de opdracht geven te zoeken in zinsverband. Dat betekent dat de gehele zin die jij ingeeft moet worden ingetypt. Soms kan dit handig zijn, omdat er op een zin waarschijnlijk weinig concurrentie is. Een voorbeeld hiervan is ‘schoenen voor mannen kopen in Amersfoort’.
  • Brede zoekwoorden: een laatste optie die je hebt is om brede zoekwoorden te gebruiken. Je geeft dan een woord door en alle varianten worden meegeteld. Dit zijn varianten van jouw zoekwoord (schoenen voor mannen, mannenschoenen, mannenschoen enzovoorts), maar ook synoniemen daarvan en zoekwoorden met spelfouten.

3. Test verschillende advertenties uit

Het zal je in het begin misschien wat tijd kosten, maar als je verschillende advertenties uit probeert en kijkt hoe deze het doen, dan kun je daar veel van leren. Maak daarom advertenties met verschillende titels, met een link naar verschillende landingspagina’s en met verschillende omschrijvingen. Kijk welke van je advertenties de beste resultaten oplevert en bekijk dan ook de kwaliteitsscores per advertentie. Achterhaal waarom de ene advertentie het beter doet dan de andere en maak je toekomstige advertenties ook zo maken om sneller succesvol te worden.

4. Maak een financieel overzicht

Maak een financieel overzicht 

In Google Adwords bied je een bedrag per klik. Het is dan belangrijk om uit te rekenen hoeveel één klik jou aan opbrengsten oplevert. Stel, je hebt €5 per klik geboden en uit de 100 kliks kun je 20 klanten halen. Je hebt dan in totaal €500 betaald, maar hoeveel heb je hieraan verdiend? Het is erg belangrijk dat je dit uitrekent zo snel als je kan, omdat je dan beter kunt inschatten hoeveel je maximaal kunt bieden per click. Het heeft weinig nut om een Adwords campagne te beginnen als je meer betaalt aan Google dan dat je er opbrengsten uithaalt.

5. Wat doen je concurrenten?

Een concurrentieanalyse is in veel onderdelen van marketing een goed idee en een Google Adwords campagne is hier geen uitzondering op. Door te kijken naar wat je concurrenten doen zie je niet alleen waarom zij beter (of slechter) scoren dan jij, maar bepaal je ook waar voor jou winsten te behalen zijn. Er zijn per zoekwoord maar een beperkt aantal advertentieplaatsen, dus om meer kans te maken deze te krijgen gebruik je zoekwoorden die weinig concurrentie hebben.

Kijk naar de advertenties die naar voren komen bij een bepaald zoekwoord, stel je voor zelf een klant te zijn en beoordeel de verschillende landingspagina’s. Met welke concurrent zou jij verder gaan en waarom? Deze informatie kun je gebruiken om je eigen campagne beter te maken. En via de optie ‘veilingstatistieken’ in Google Adwords kun je de statistieken van je concurrenten beperkt inzien.

6. Gebruik de optie om je locatiegegevens toe te voegen

Gebruik de optie om je locatiegegevens toe te voegen 

Hanteert jouw bedrijf een regionale dekking, dan heeft het weinig zin om klanten te werven die niet in dat gebied vallen. Stel je verkoopt herenschoenen in Groningen, dan heeft iemand uit Maastricht weinig aan jouw advertentie. Google Adwords heeft daar de radius targetting voor en dit is een bijzonder handige optie om gebruik van te maken. Door je alleen te richten op een bepaalde regio maakt je de concurrentie kleiner en de doelgroep specifieker. Geef een maximale afstand ingeven en definieer je werkgebied.

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

Maak een afspraak

7. Koppel je Adwords account aan je Google Analytics account

Koppel je Adwords account aan je Google Analytics account 

Als je je Adwords account aan je Google Analytics account koppelt, dan krijg je ineens aanzienlijk meer data te zien. En als je hiervan houdt, dan optimaliseer je je advertenties en houd je ze live bij. Het grote voordeel van online marketing is dat het direct meetbaar is en dat je je advertentie bijstelt terwijl je campagne live is. Dat was voorheen met een advertentie in de krant natuurlijk niet voor mogelijk te houden.

Door deze koppeling te maken importeer je doelen en transacties van Google Analytics in Adwords en je gebruikt remarketing van Google Analytics. Hiermee richt je je op bepaalde doelgroepen in Adwords. Zo krijg je aanzienlijk meer inzicht in hoe je jouw Adwords campagne beter kunt toepassen op je doelgroep.

8. De beste advertentieteksten

De beste advertentieteksten prikkelen de zoekers en moedigen ze aan op jouw advertentie te reageren. Spreek je klanten dus direct aan en zorg dat ze in één oogopslag zien waarom jouw product het beste is. Gebruik ook positieve woorden en een actieve tekst, in plaats van passief. Probeer vakjargon te vermijden, tenzij dit specifiek bij je doelgroep past. Stel je tijdens het schrijven van je teksten voor dat jij iemand uit je doelgroep bent.

9. Verwacht niet te veel

Het is niet zo, vooral niet in het begin, dat een Google Adwords campagne je direct bakken met geld oplevert. Vooral niet als je een aantal testadvertenties hebt geplaatst. Door te werken aan je kwaliteitsscore en je advertenties steeds beter te maken merk je dat je een steeds lager bedrag kunt bieden en dat je dus maandelijks minder geld uitgeeft aan je campagne. Als je in het begin niet veel verwacht, maar constant bezig bent met het verbeteren en analyseren van je huidige campagnes, dan word je uiteindelijk erg succesvol op deze manier. Doe je dit niet, dan is er een grote kans dat je het adverteren via Google snel opgeeft. En dat is jammer.

Een goede kwaliteitsscore met Ranking Masters

Wij helpen je aan een knallende start in Google Adwords. Door te zorgen dat jij vanaf het begin relevante campagnes opzet, blijft je kwaliteitsscore ook goed. Ranking Masters is dé online marketing specialist in de Benelux en wij leveren jouw bedrijf meer leads aan door je Google Adwords campagne te coördineren en onderhouden.

Daarnaast geven we een goede structuur mee aan je account waar je later de vruchten van plukt. Als je campagne eenmaal loopt, dan neem je het zelf over, mocht je dit willen. De specialisten van Ranking Masters zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en we gebruiken de meest moderne tools om jouw website en bedrijf nog succesvoller te maken.

Bekijk ook:

Wat is zoekmachine optimalisatie? Hoe werkt het? En waarom moet je het doen?
Wat zijn backlinks, hoe werkt het en hoe kom je er aan?
Google Webmaster Tools | Wat is het? En hoe werkt het? | Handleiding 101

Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEO specialisten in de Benelux. Sinds 2010 kun je hem wakker maken voor de meest uitdagende SEO vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn 15-koppige team van SEO specialisten online gefocuste ondernemingen om hun marktaandeel te vergroten via de organische Google zoekmachine resultaten.



Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEO specialisten in de Benelux. Sinds 2010 kun je hem wakker maken voor de meest uitdagende SEO vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn 15-koppige team van SEO specialisten online gefocuste ondernemingen om hun marktaandeel te vergroten via de organische Google zoekmachine resultaten.

Gratis Analyse Aanvragen!

First header

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

 

Gratis SEO Analyse Aanvragen



    Sluiten

    Méér online omzet is "just around the corner"... Daag jij ons uit?

    Ontvang jouw gratis online marketing analyse