SEO voor Google richt zich op rankings in de zoekresultatenpagina’s, terwijl SEO voor AI search draait om genoemd worden in antwoorden van AI-systemen zoals ChatGPT. Dit vraagt om andere technieken, zoals structured data, merkvermeldingen en sterke autoriteit op niche onderwerpen. Toch zit er 80% overlap in het algoritme. Maar die 20% daar maken we voor onze klanten het verschil.
Door content te creëren die als bron wordt gezien: duidelijke uitleg, originele inzichten, sterke domeinautoriteit en het gebruik van structured data. We combineren dit met strategische linkbuilding en positionering binnen relevante online bronnen.
Wij meten het succes van SEO campagnes aan de hand van verschillende KPI’s, zoals de zichtbaarheid, het aantal organische bezoekers, posities binnen de SERP van de belangrijkste zoekmachines en de online autoriteit van je backlinkprofiel. We gebruiken daarvoor tools zoals SEMrush, Google Analytics 4, Google Search Console en Ahrefs. Daarnaast krijg je toegang tot een persoonlijk dashboard met een rank tracker om de voortgang live te volgen.
Beide. AI search is nu al zichtbaar in tools als ChatGPT, Perplexity en Bing AI. Vooruitlopen zorgt voor directe kansen én maakt je merk futureproof in een snel veranderend landschap.
Jij houdt de regie over wat intern kan: zoals contentproductie of technische optimalisatie. Wij zorgen voor de strategische planning, AI-proof structuur, programmatic SEO, linkbuilding en analyse. Zo combineer je interne efficiëntie met externe expertise voor maximaal resultaat.
Programmatic SEO betekent dat we op grote schaal SEO geoptimaliseerde pagina’s genereren op basis van slimme templates en datasets. Denk aan productpagina’s, vergelijkingspagina’s of lokale landingspagina’s die automatisch relevant blijven – ideaal voor zowel Google als AI-indexatie.
Staat je vraag er niet bij? Bel ons op 023 207 8030 voor snel antwoord.