Short tail keywords

Short tail keywords zijn zoektermen met drie of minder woorden. Op deze zoekwoorden wordt meestal vrij veel gezocht. Het zijn dan ook zoektermen waarbij je meestal meer concurrentie hebt dan bij long tail keywords. Doordat er zoveel op deze zoektermen gezocht wordt, is het wel erg aantrekkelijk om erop te scoren. Wanneer je in de top 10 zoekresultaten komt te staan, dan zal dit je veel nieuwe bezoekers opleveren. Het is dus verstandig om een aantal relevante zoekwoorden uit te kiezen waarop jij wilt scoren. Gelukkig is dit vrij eenvoudig met behulp van een tool zoals Google Keywordplanner.

Met de Google Keywordplanner is het mogelijk om te bepalen welke zoektermen je kunt gaan gebruiken. Met behulp van de tool kan je bijvoorbeeld zien hoe hoog het zoekvolume is, maar ook hoeveel concurrentie je hebt. Het is natuurlijk fijn als je een aantal zoektermen kunt vinden met een hoog zoekvolume en een lage concurrentie. Het blijft echter belangrijk dat de zoektermen ook relevant blijven. Het heeft natuurlijk geen zin om te scoren op zoektermen die niet relevant zijn voor jouw website!

Hoe gebruik je short tail keywords?

Short tail keywords zijn meestal redelijk eenvoudig om te gebruiken op je pagina. Het is vaak minder lastig om deze sleutelwoorden op een natuurlijke manier te gebruiken dan met long tail keywords het geval is. Wanneer je op de sleutelwoorden wilt scoren zal je deze het beste een aantal keer op een pagina kunnen laten voorkomen. Bovendien is linkbuilding natuurlijk ook zeer belangrijk. Ben je benieuwd naar hoe je dit nou het beste kunt doen? Dan vind je in de kennisbank ook hierover meer informatie. Short tail keywords zijn belangrijk om op te scoren, maar long tail keywords hebben ook veel voordelen. Het is daarom verstandig om je ook eens in de ze sleutelwoorden te verdiepen.