Met e-mail marketing bereik je een grote groep mensen die al interesse hebben in wat je verkoopt of aanbiedt. Je trekt er niet alleen geïnteresseerden mee aan, maar houdt deze mensen ook betrokken bij je bedrijf.

E-mail marketing is al zeker 50 jaar oud en bestaat sinds er e-mail is. Helaas is dit een vorm van direct marketing die vandaag de dag veel te weinig word ingezet en benut.

Voorheen had e-mail marketing een negatief imago, omdat het als opdringerig gezien werd. Dit is dan ook de tijd waarin de spam e-mails de pan uit rezen. Vandaag de dag is e-mail marketing een bijzonder nuttige manier om mensen te informeren, contact te onderhouden en te overtuigen.

Daarom lees je hier in ✅  8 minuten ✅  over wat e-mail marketing is en hoe je het op de juiste manier inzet voor je bedrijf. We sluiten af met 9 tips waarmee je een succesvolle e-mail campagne opzet en onderhoudt.

Wat is e-mail marketing?

Wat is e-mail marketing
E-mail marketing is een vorm van direct marketing, content marketing en internet marketing. Je gebruikt een mailinglijst met geïnteresseerden die zich daar zelf voor opgegeven hebben en die graag van je horen.

Deze mensen stuur je regelmatig (maandelijks of wekelijks bij voorkeur) een e-mail met informatie over je bedrijf of je vakgebied. Je vertelt ze over acties en aanbiedingen, nieuwe producten, nieuwe ontwikkelingen of andere interessante informatie die met jouw branche te maken heeft.

Eventueel stuur je je leden speciale aanbiedingen waarvan ze profiteren omdat ze zich bij jou hebben aangemeld.

E-mail marketing is niet alleen voor bedrijven interessant. Ook als je een blog hebt, je hebt een informatieve website of je werkt voor een instelling is e-mail marketing aan te bevelen.

Het is niet voor niets de oudste vorm van internet marketing en heeft de tand des tijds probleemloos doorstaan. E-mail marketing is doeltreffend, persoonlijk en bouwt een relatie op en dat op een niet-agressieve manier.

Als jij nog niet met e-mail marketing bezig bent, dan is dit dus zeker een methode om te onderzoeken en implementeren.

Internet- content- en direct marketing: drie definities

E-mail marketing valt in twee marketing categorieën, namelijk internet marketing, content marketing en direct marketing.

  • De term internet marketing staat voor alle marketingmethoden die via het internet worden uitgevoerd. Deze groep is groot en bestaat naast e-mail marketing onder andere ook uit remarketing, zoekmachine adverteren, sociale media marketing en SEO.
  • Onder content marketing verstaan we het verschaffen van waardevolle informatie aan je doelgroep. Dit doe je in dit geval met e-mails, maar dat hoeft natuurlijk niet. Sociale media, je website en podcasts zijn hier andere voorbeelden van.
  • Met direct marketing bedoelen we marketingmethoden die zich direct richten op een bepaalde doelgroep. E-mail marketing is hier een goed voorbeeld van, omdat je berichten stuurt naar een groep geïnteresseerden. Andere voorbeelden zijn remarketing en sociale media marketing.

E-mail marketing is breed inzetbaar

E-mail marketing is breed inzetbaar
Misschien vraag je je af of e-mail marketing voor jouw bedrijf of website geschikt is. Het antwoord op deze vraag kun je natuurlijk alleen zelf geven, maar je zal zien dat e-mail marketing in vele gevallen prima kan worden toegepast.

En het goede nieuws is dat je schrijft over jouw vakgebied en je dus altijd wel iets interessants te vertellen hebt.

Heb je een webwinkel of verkoop je diensten, dan houd je je lezers op de hoogte van alles wat er in jouw bedrijf en branche gebeurt. Heb je een blog over een bepaald onderwerp, dan stuur je je lezers een bericht over je laatste post, over wat er aan zit te komen of over waar je al over geschreven hebt.

Met een informatieve website houd je lezers via de e-mail op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen jouw onderwerp. De mogelijkheden zijn groot en e-mail marketing is dan ook een krachtige tool om mensen te betrekken en te interesseren.

De voordelen van e-mail marketing

Uit de bovenstaande informatie heb je al kunnen opmaken dat e-mail marketing veel voordelen heeft. Door hier een begin mee te maken – en in dit artikel vind je alle informatie die je daarbij nodig hebt – profiteer je direct van deze voordelen.

Allereerst zal je slechts een kleine groep geïnteresseerden bereiken, maar als je het goed doet, dan groeit deze groep steeds verder. We zetten hier vijf voordelen van e-mail marketing voor je op een rijtje.

1. Je lezers zijn al geïnteresseerd

Het grote voordeel van e-mail marketing ten opzichte van, bijvoorbeeld, sociale media marketing, is dat je een groep mensen bereikt die al interesse hebben getoond in je product of dienst.

Ze hebben zich vrijwillig opgegeven en willen dus van je horen. Deze doelgroep is met een goede campagne veel gemakkelijker over de streep te halen dan iemand die je advertentie ziet aan het begin van een YouTube video.

2. Je lezers zijn de baas

E-mails bieden je daardoor ook een veel minder opdringerige manier om je doelgroep te bereiken. Je e-mail beland in hun inbox of in een folder die ze zelf hebben aangemaakt en de gebruiker bepaalt wanneer deze geopend wordt.

Dit geeft hen controle over de situatie en dat in een wereld waarin we gebombardeerd worden met reclame, zonder dat we daar wat over te zeggen hebben. Ze hebben zich 1) zelf ingeschreven, 2) bepalen zelf wanneer en of de e-mail gelezen wordt en 3) krijgen de optie om zich af te melden.

Zo laat je bericht direct een veel positiever gevoel achter bij je doelgroep.

3. E-mail marketing is persoonlijk en op maat

E-mail marketing is persoonlijk en op maat
Het is met e-mail marketing ook heel gemakkelijk om op maat gemaakte berichten uit te sturen naar je geïnteresseerden. Hierdoor wordt het contact persoonlijker, wat het natuurlijk ook al is, omdat je ze direct benadert.

Geef je lezers bij het inschrijven en op een later tijdstip de mogelijkheid aan te vinken over welke onderwerpen ze op de hoogte gehouden willen worden.

Heb je een schoenenwinkel, dan zijn dit bijvoorbeeld damesschoenen en als je een website schrijft over reizen, dan biedt je informatie aan over een bepaald land of continent. Op die manier geef je je lezers exact wat ze willen weten en haal je de informatie die ze niet willen zien juist bij ze weg.

4. E-mail marketing is goedkoop

Het verzenden van een e-mail is gratis. Je investeert het beste wel in goede software, vooral als je groepen groter worden, maar in principe is het heel goedkoop om een e-mail marketing campagne op te zetten.

Er zijn geen productiekosten, geen verzendkosten en geen kosten voor materialen. Je hebt dus geen fortuin nodig om een e-mail marketing campagne op te zetten en de resultaten zijn direct.

5. E-mail marketing is meetbaar

Een laatst voordeel dat we hier willen noemen is dat je met e-mail marketing software exact meet hoe succesvol je campagne is. Je ziet of je e-mails gelezen zijn, of er op je links is geklikt en wat de ontvanger van je e-mail op je website heeft gedaan.

Met deze informatie bepaal je wat jouw doelgroep interessant vindt en kun je je campagne nog beter richten op de behoeften van jouw lezers.

Heeft e-mail marketing ook nadelen?

Heeft e-mail marketing ook nadelen
E-mail marketing heeft ook een paar nadelen:

  • E-mail marketing moet goed onderhouden worden. Te vaak worden er mailinglijsten opgezet waar vervolgens weinig mee wordt gedaan. Het is belangrijk tijd te steken in het schrijven van interessante berichten en nieuwsbrieven en dat het liefste elke week of maand.
  • Als je e-mail marketing niet goed uitvoert, dan is er de kans dat steeds meer lezers je vragen om hen van de mailing lijst af te halen. Wil je zeker weten dat het goed gebeurt, dan kan een marketing specialist zoals Ranking Masters je hier bij helpen.
  • E-mail marketing heeft voor sommige mensen nog een negatieve ondertoon. Dat komt door de vele spam mailtjes die ze in hun inbox krijgen of slechte ervaringen met mailinglijsten waar ze zich eerder voor hebben ingeschreven. Deze mensen zullen zich niet gauw inschrijven voor jouw mailinglijst, dus gebruik naast je e-mail marketing ook altijd één of meerdere andere marketingmethoden.

E-mail marketing: hoe werkt het?

E-mail marketing is eigenlijk heel simpel. Je begint met een manier om e-mail adressen van geïnteresseerden te verzamelen. Dit wordt meestal gedaan door middel van een formulier op de website waar bezoekers zich vrijwillig aanmelden en aangeven dat ze informatie van je willen ontvangen.

Vanaf het moment dat je dit formulier aanbiedt en er aanmeldingen komen, begin je met het maken van een mailinggroep. Je verstuurt periodiek e-mails aan deze geïnteresseerden en ook al zal dit in het begin een kleine groep zijn, deze groep groeit als je dit goed doet.

Naarmate je mailinglijst groeit en je campagne succesvoller wordt, is het mogelijk om je doelgroep te gaan onderverdelen. Je vraagt je huidige leden om aan te geven waar ze graag informatie over willen ontvangen en je geeft nieuwe leden de mogelijkheid om dit aan te vinken bij het opgeven.

Naar verloop van tijd bouw je dan een bestand op met lezers dat is onderverdeeld in interesses en heb je de mogelijkheid om hen nog doelgerichter te bereiken. De kans dat je met je e-mail campagne klanten aantrekt wordt groter en groter.

De privacyregels

De privacyregels
Voordat je een e-mail marketing campagne opzet, maak je je het beste goed bekend met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze verordening beschermt personen ervan direct benaderd te mogen worden en is recentelijk aangescherpt.

Met e-mail marketing verzamel je iemands persoonlijke gegevens en daar zijn logischerwijs regels voor. Zo zal je iedereen die zich inschrijft voor jouw e-maillijst om toestemming moeten vragen om informatie te mogen sturen.

In de meeste gevallen wordt dit gedaan door een hokje aan te vinken onderaan het inschrijfformulier. Houd er rekening mee dat jij moet kunnen aantonen dat je deze toestemming gekregen hebt en dat wordt de verantwoordingsplicht genoemd.

Behalve dit moet je onder elke e-mail de optie aanbieden voor de ontvanger om zich af te melden. Ook mag je alleen eerlijke- en geen misleidende informatie versturen. Lees de regels dus goed door, want er is een kans dat je een boete krijgt als je je daar niet aan houdt.

Stappenplan e-mail marketing opzetten

Ben jij van plan om een e-mail marketing campagne op te gaan zetten? Dan zal je merken dat je met een klein beetje moeite veel bereikt. We hebben hier een stappenplan voor je samengesteld waarmee je niets vergeet.

1. Brainstormen

Allereerst is het belangrijk om voor jezelf te bepalen hoe jij e-mail marketing in je huidige marketing strategieën wilt gaan inbouwen. En om dat te doen probeer je antwoord te geven op de volgende vragen:

  • Wat is je reden om e-mail marketing toe te voegen?
  • Wat wil je hiermee bereiken en wat zijn dus je doelstellingen?
  • Wat is je doelgroep?
  • Welk soort berichten wil je uitsturen?
  • Hoe vaak wil je deze uitsturen?
  • Wie gaat je e-mail campagne beheren?
  • Wat wil je in je aanmeld- en afmeldformulieren zetten?
  • Hoe past e-mail marketing in jouw bedrijf in je algemene marketingdoelstellingen?
  • Enzovoorts.

2. Creëer de perfecte database

Waarschijnlijk heb je al een database met contacten. Ook als je deze nog niet hebt, is het belangrijk dat je vanaf het begin af aan met een database werkt die je tijd bespaart.

Probeer eerst van je huidige contacten te achterhalen wie er geïnteresseerd is in je e-mails, welke e-mail adressen niet meer werken en wie je niet wilt benaderen. Gebruik je e-mail marketing software, dan wordt deze database voor je bijgehouden.

Dat is aanzienlijk gemakkelijker en veel minder tijdrovend dan wanneer je dit zelf gaat doen.

Deze plaats je in een database die je de mogelijkheid geeft om je lezers te classificeren, bijvoorbeeld door ze op te delen in leads, prospects en klanten. Bouw ook direct de mogelijkheid in om je geïnteresseerden onder te verdelen op profiel, bijvoorbeeld door de interesse, de functie of de branche waarin ze werkzaam zijn te noemen.

Bedenk daarom welke inhoud je wilt gaan versturen en bepaal aan de hand daarvan hoe je deze over je doelgroep wilt verdelen. Hier pas je je database op aan.

3. Het ontwerpen van je formulieren

Zoals we al even aangegeven hebben ben je verplicht om de mensen die zich inschrijven om toestemming te vragen. Ook moet je ze met elke communicatie de mogelijkheid geven om zich af te melden.

Dit doe je met een goed aanmeld- en afmeldformulier. Vergeet niet ook een bedankpagina te schrijven en een pagina waarin je aangeeft dat je het jammer vindt om de abonnee te verliezen.

  • In het aanmeldformulier vraag je om contactinformatie en eventueel om onderwerpen waarover de persoon op de hoogte gehouden wil worden. Uiteraard kun je dit ook doen door te vragen om en omschrijving. Zorg ervoor dat de persoon die zich inschrijft exact weet waarvoor ze dit doen en vertel ze waarom jij met de persoonlijke gegevens doet als je ze dit vraagt. Het formulier is kort, duidelijk en gebruikersvriendelijk.
  • Een uitschrijf-link in je e-mail brengt de gebruiker bij je afmeldformulier. Je hebt hier de mogelijkheid om ze direct naar je afscheidspagina te leiden, maar als je naar wat informatie vraagt dan kun je vaak veel leren. Vraag allereerst of de persoon zich alleen wil afmelden voor de e-mails of voor al het contact met je bedrijf. Vervolgens is het ook handig om te vragen waarom ze zich afmelden. Met die informatie weet je waar je mogelijk aan verbetering werkt.

4. Zoek het beste e-mail marketing programma uit

Er zijn talloze e-mail marketing programma’s en veel hiervan zijn erg goed. Denk dan bijvoorbeeld aan Mailchimp, MailBlue, Constant Contact en LaPosta. Neem de tijd om een programma te vinden dat doet wat jij wilt en waar je mee kunt werken.

Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat je aan een programma gewend bent. Er zijn zelfs gratis programma’s maar als je serieus bent is het goed om direct te investeren in een programma waarmee je kunt blijven werken.

5. Brainstorm over de inhoud van je e-mails

Brainstorm over de inhoud van je e-mails
Bij de eerste stap heb je al bedacht waarover je je e-mails wilt schrijven en nu is het zaak om daar verder op in te gaan. Welke onderwerpen wil je aankaarten, hoe vaak wil je ze uitsturen, welke doelen wil je ermee bereiken, wat zijn je Call to Actions, wil je kortingscodes of vouchers aanbieden aan je trouwe leden, enzovoorts. Eventueel maak je alvast een plan voor de komende tijd waarin je ruwweg aangeeft wat je elke periode wilt behandelen.

6. Vraag jezelf af of je en template wilt gebruiken

Als je regelmatig dezelfde soort informatie uitstuurt, dan kan het handig zijn om hier een template voor te ontwerpen. Veel e-mail software programma’s bieden je deze optie aan, maar je kunt hem ook professioneel laten ontwerpen.

Een template in je huisstijl schept eenheid en je ontvangers kunnen in één oogopslag zien dat de mail van jou komt. Vergeet ook niet dat veel gebruikers het tonen van afbeeldingen uit hebben staan. Ook zonder plaatjes moet je bericht dus goed overkomen.

7. Goede landingspagina’s en een perfecte website

Met je e-mail marketing trek je bezoekers naar je website. Het is ook de bedoeling dat ze daar blijven en hopelijk wat kopen of uitvoeren. Daarom is het van groot belang dat je landingspagina’s en je website zelf perfect in orde zijn om die bezoekers te gaan ontvangen.

Beoordeel je website dus vanuit het oogpunt van de klant en pas deze aan indien nodig.

8. Hoe wil je je succes gaan meten?

Een laatste stap voordat je je e-mail marketing campagne start is om te bepalen hoe je het succes wilt gaan meten. En dat komt voornamelijk voort uit wat je wilt dat je ontvangers gaan doen.

Geef jezelf een aantal doelstellingen die meetbaar zijn, zoals: per 100 uitgestuurde e-mails heeft 25 procent van de ontvangers op mijn link geklikt en mijn pagina bezocht, van de 25 bezoekers schaffen 10 een product aan, of een doelstelling met betrekking tot het aantal inschrijvingen en afmeldingen.

9. Een campagne opzetten in je software

Nu breng je alle informatie die je hierboven verzameld hebt samen in een campagne. Je programma gebruikt hier waarschijnlijk een wizard voor die je stapsgewijs om de nodige informatie vraagt om van start te kunnen gaan.

Zet een campagne op en begin met het versturen van je e-mails. Je gebruikt de doelstellingen die je eerder hebt opgeschreven om je succes te meten en houdt nauw in de gaten wat je ontvangers doen en of je campagne het gewenste effect heeft.

Naar aanleiding van die informatie pas je je campagne aan, verbeter je je communicatie en zorg je ervoor dat jij optimaal van je e-mail marketing profiteert.

9 handige tips bij het onderhouden van een e-mail marketing campagne

9 handige tips bij het onderhouden van een e-mail marketing campagne
Met het bovenstaande stappenplan zet je succesvol een e-mail marketing campagne op. Met de onderstaande 9 tips zorg je er voor dat je hier een langdurig succes van maakt.

Tip 1: geef niet op

E-mail marketing is iets wat langzaam op gang moet komen en waar je vooral in het begin veel tijd en energie in moet steken. Waarschijnlijk heb je zelf wel ervaring met nieuwsbrieven of mailinglijsten waarvoor je je hebt ingeschreven en waar je ineens niets meer van hoorde.

Het is zo dat je in het begin weinig leden zal hebben en dat je misschien het gevoel hebt dat je te veel moeite steekt in het bereiken van zo’n kleine groep.

Maar bij e-mail marketing is het echt zo dat de aanhouder wint en naarmate je groter wordt ga je je groepen onderverdelen, automatiseer je alles en krijg je er plezier in.

Je ziet dat je inspanningen vruchten afwerpen en dat je door je e-mail marketing meer bezoekers en klanten binnenhaalt. Je zal zien dat e-mail marketing voor jou ook vruchten afwerpt.

Tip 2: koop geen adressen

Voor een succesvolle en eerlijke campagne is het belangrijk dat je geen e-mail adressen koopt, maar dat je deze zelf verzamelt. Gekochte adressen hebben in de meeste gevallen geen enkele toegevoegde waarde, terwijl de e-mail adressen die je zelf hebt verzameld dit wel hebben.

Wees dus geduldig, verwacht in het begin niet te veel en je zal zien dat kwaliteit aanzienlijk meer oplevert dan kwantiteit.

Tip 3: kwaliteit is beter dan kwantiteit

Ook met betrekking tot de e-mails die je verstuurt is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Het is beter om elke maand een aantrekkelijk en boeiend bericht te sturen dan om wekelijks een oninteressante en geforceerde e-mail uit te brengen.

Uiteraard is het wel belangrijk dat je deze e-mails blijft sturen en een vaste frequentie aan blijft houden. Elke week, elke maand of elk kwartaal, bijvoorbeeld, maar zeker niet minder dan dat.

Een goede e-mail voor e-mail marketing heeft altijd een duidelijk en aantrekkelijk onderwerp. Er staan links in zodat de ontvanger meer kan leren over de informatie die je geeft, indien deze dat zou willen.

De afbeeldingen bevatten Alt Texts zodat de lezer kan zien waar deze over gaan. Je mail bevat één of meerdere Call To Actions. Een te lange tekst moedigt vaak af, dus als je bang bent om je lezers te vervelen, gebruik dan foto’s en video’s.

Zorg ervoor dat de ontvangers zich speciaal voelen door op je mailinglijst te staan, bijvoorbeeld door hen speciale acties voor leden aan te bieden. En de e-mail bevat ook altijd een afmeldknop.

Tip 4: maak de e-mails persoonlijk

Je stuurt je bericht met e-mail marketing direct naar de inbox van een bepaalde persoon en dat geeft het een persoonlijk tintje. Daarom is het goed om de toon van de e-mail ook persoonlijk te maken.

Begin de e-mail daarom met de naam van de ontvanger en gebruik geen generieke begroeting. Zorg ervoor dat de e-mail afkomstig is van iemand en dat je bij de zender geen bedrijfsnaam krijgt.

Communiceer over onderwerpen die mensen aangegeven hebben interessant te vinden en geef ze het gevoel dat de e-mail specifiek voor hen is opgezet. De e-mail wordt ook afgesloten met de naam van de zender en niet met de naam van een bedrijf.

Tip 5: voeg een P.S. sectie toe

Door een extra sectie toe te voegen na afsluiting, deel je extra informatie en links voor als iemand hierin geïnteresseerd is. Dit is een minder opdringerige manier waarop je toch bezoekers naar je website kunt trekken.

Hier kun je bijvoorbeeld links toevoegen van blogs met een soortgelijk onderwerp, met evenementen die je in de toekomst organiseert of naar de recente nieuwsberichten die zijn uitgestuurd. Zo breng je deze onderwerpen op een subtiele manier toch nog een keer aan bod.

Tip 6: stuur alleen waardevolle informatie uit

stuur alleen waardevolle informatie uit
Het is belangrijk dat wat je in je e-mail vermeldt waardevol is voor de ontvanger. Wat je verkondigt in de e-mail, moet daarom aan een aantal criteria voldoen:

  • De inhoud van de e-mail, of dit nu informatie is, een aanbieding of de promotie van nieuwe producten, moet van uitmuntende kwaliteit zijn. Stuur dus geen e-mail uit alleen omdat je vindt dat dit moet. Dat levert je weinig op en mogelijk zelfs een paar extra afmeldingen. Het is dan soms beter om de e-mail opnieuw te schrijven of het verzenden zelfs even uit te stellen.
  • Wat je schrijft in de e-mail moet relevant zijn voor degene die hem ontvangt. Stel je dus voor dat jij de ontvanger bent en vraag jezelf af of je de e-mail zou willen ontvangen en wees eerlijk bij het antwoorden van die vraag.
  • Voordat je de e-mail verstuurt, sta je even stil bij informatie die hem mogelijk nog waardevoller kunnen maken. Voeg deze informatie toe, zodat je de perfecte communicatie creëert.

Tip 7: zorg ervoor dat je landingspagina’s relevant zijn

Voeg niet zomaar links toe, maar zorg ervoor dat deze links relevant zijn voor wat je schrijft. Een link naar een contactpagina of een prijslijst is niet waardevol als je daar in de tekst niet op bent ingegaan. Als iemand op een link klikt, wil deze ook exact zien wat er beloofd wordt en geen andere informatie.

Tip 8: maak het gemakkelijk om uit te schrijven

Een e-mail moet geen verplichting worden. En ook al wil je waarschijnlijk alles doen om iemand op je mailinglijst te behouden, als iemand daar eigenlijk niet wil zijn, heb je er nog niets aan.

Zorg er daarom voor dat het voor de ontvangers duidelijk is dat ze niet gevangen zitten en dat er een uitweg is. Dat maakt je campagne een stuk positiever en zal in de meeste gevallen juist als gevolg hebben dat je meer leden behoudt.

Als iemand je e-mail een keer niet interessant vindt, maar ziet dat ze gemakkelijk van de lijst te halen zijn, is het waarschijnlijker dat ze de volgende e-mail afwachten.

Zien ze deze optie niet, dan kan dat negatieve gevoelens opwekken en dus een volledig verkeerde insteek wanneer de volgende e-mail binnenkomt. Het is moeilijker om negatieve gevoelens weer recht te zetten dan positieve gevoelens te behouden.

Tip 9: gebruik een ontwerp dat ook op mobiele apparaten goed te bekijken is

Steeds meer mensen bekijken hun e-mail op hun mobiele apparaat. Er wordt zelfs beweerd dat dit in 50 procent van de gevallen al zo is. Daarom is het goed om een mobiel-vriendelijk ontwerp te hanteren dat net zo gemakkelijk te lezen is op een telefoon of tablet als op een pc. Er zijn een aantal statistieken die aantonen dat dit bijzonder belangrijk is:

  • Een e-mail die niet goed op een mobiel apparaat te laden is, wordt binnen 3 seconden verwijderd.
  • Mensen die hun e-mail op de telefoon bijhouden kijken hier 3 keer vaker naar dan mensen die dit op de pc doen.
  • 52 Procent van de mobiele gebruikers gaan veel minder snel over op de aankoop als ze geen mobiel-vriendelijke e-mail ontvangen.

Ranking Masters helpt je met je e-mail marketing

ranking masters logo | SEO
Wil je dat je e-mail marketing perfect wordt opgezet en van start gaat? Dan is Ranking Masters het ideale SEO bureau voor jou. Wij gebruiken de beste tools (SEO Surfer onder andere) om te bepalen waar jouw krachten liggen en hoe je van de zwakke punten van je concurrentie profiteert. Neem daarom contact op met één van onze specialisten om dit verder te bespreken.

Bekijk ook: 

  1. Content spinning (Article spinning)
  2. Click through rate (CTR)
Ranking Masters

Ranking Masters

Wij zijn Ranking Masters! ? - De #1 SEO Specialist van Nederland!

Chat openen