Al 7 jaar ervaring



Ik hoop dat je deze blog met plezier leest.

Als je wilt dat mijn team je marketing voor je doet, klik dan hier

Dé complete Google AdWords handleiding voor 2020

Google AdWords (tegenwoordig Google Ads) is een advertentieprogramma van Google. Jij krijgt de mogelijkheid om, tegen een betaling uiteraard, te adverteren op de honderden websites van Google en partners.

Omdat Google verscheidene soorten advertenties aanbiedt, verschillende manieren om hiervoor te betalen en verschillende plaatsen om op te adverteren, is het lastig om hier wijs uit te worden.

Deze complete handleiding voor Google Ads 2020 helpt je op weg. Na ✅  7 minuten ✅  lezen ben jij klaar om met je eerste Google Ads campagne van start te gaan.

Wat is Google AdWords?

Wat is Google AdWords

Google AdWords is een dienst van Google waarmee ze hun netwerk beschikbaar stellen voor adverteerders. Iedereen kan via Google AdWords adverteren.

De manier waarop dit gebeurt verschilt per soort advertentie en per plek waarop je adverteert. Aangezien er een groot aantal adverteerders zijn worden de advertentieplekken verdeeld door middel van een veiling.

Er zijn verschillende manieren waarop je kunt betalen, maar meestal doe je dit per keer dat er op je advertentie geklikt wordt. Je geeft zelf aan hoeveel je per klik wilt betalen. Zet je te laag in, dan wordt je advertentie niet getoond. Zet je te hoog in, en je betaalt te veel.

Twee verschillende netwerken

Google zoeknetwerk Google Displaynetwerk

Als je via Google adverteert dan heb je allereerst de keuze uit twee verschillende netwerken, namelijk het Google Zoeknetwerk en het Google Displaynetwerk.

  • Het Google Zoeknetwerk: als je gaat adverteren via het Google Zoeknetwerk dan koppel je je advertentie aan een zoekterm. Als deze zoekterm in de zoekbalk wordt ingetypt, dan komt jouw advertentie bij één van de advertentieplekken boven de zoekresultaten te staan. Als je door de veiling komt tenminste.
  • Het Google Displaynetwerk: het Google Displaynetwerk bestaat uit honderden websites en apps van Google zelf en de partners van Google. Je kunt dan bijvoorbeeld een banner laten plaatsen bij YouTube of een video bij een app. Hier worden geen zoekwoorden gebruikt, maar richt je je eerder op je specifieke doelgroep.

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

Maak een afspraak

Verschillende advertentiemogelijkheden

Verschillende advertentiemogelijkheden

Vervolgens heb je de keuze uit verscheidene advertentiemogelijkheden. De optie die je kiest hangt af van het netwerk dat je gebruikt en ook van je eigen voorkeur.

Het is belangrijk dat je de juiste keuzes maakt, zodat jouw advertentie succesvol is. Denk dan aan je doelgroep, aan hun zoekgedrag en aan hoe ze graag benaderd willen worden. Dan is het tijd om te bepalen welke soort advertentie je wilt gaan gebruiken.

1. Remarketing

Een remarketing campagne is bijzonder handig als je mensen wilt bereiken die al interesse hebben getoond in je product of dienst. Er wordt dus gekeken naar een bepaald zoekgedrag en aan de hand daarvan worden internet gebruikers hier aan herinnerd.

Stel, iemand heeft gezocht naar ‘rode leren dameslaarzen’ en deze vervolgens niet gekocht en jij hebt in je schoenenwinkel rode leren dameslaarzen in de aanbieding. Via remarketing laat je jouw advertentie voor rode leren dameslaarzen aan deze persoon zien om te proberen hem of haar alsnog over de streep te halen.

2. Beeldadvertenties

Ga je in het Google Displaynetwerk adverteren, dan doe je dit meestal met beeldadvertenties. Dit zijn foto’s of video’s met daarbij een tekst of geluid. Een goed voorbeeld hiervan is een video advertentie die getoond wordt bij het openen van een app.

Video is een uitstekend medium om je bericht over te dragen en de kijker te boeien en bij je merk te betrekken. Een voorbeeld van een beeldadvertentie is een banner die wordt getoond tijdens een YouTube video.

3. Tekstadvertenties

Besluit je het Google Zoeknetwerk te gebruiken voor het adverteren van je product of dienst, dan wordt dit met tekstadvertenties gedaan. Je hebt deze vast wel eens gezien boven de zoekresultaten.

Voor deze advertenties geef je bij Google een zoekwoord aan en als dit zoekwoord wordt ingetypt wordt onder alle advertenties die zich hierop richten een korte veiling gehouden. Op die manier worden de advertenties verdeeld. Hier is een afbeelding veel minder belangrijk, want je bereikt de internet gebruikers die al naar jou op zoek zijn.

4. Google Shopping

Als je een webwinkel hebt richt je je op de Shopping omgeving van Google. Je voert via het Google Merchant Center al je producten in en vervolgens koppel je je Merchant Center account aan je Google Ads account.

Als iemand vervolgens een bepaalde zoekterm intypt en iets wil kopen, dan laat Google advertenties zien van verschillende webwinkels met daarin de prijzen, de klantenbeoordeling en natuurlijk een link naar de website. Er wordt ook een foto getoond. Deze optie is handig voor internet gebruikers omdat ze de prijzen bij verschillende webwinkels kunnen vergelijken. Bied jij een concurrerende prijs aan, dan is de kans groot dat jouw advertentie wordt aangeklikt en je er dus een verkoop bij hebt.

5. Dynamic Search Ads (DSA)

Als je snel een aantal advertenties nodig hebt voor je website, dan kun je Google vragen om een aantal Dynamic Search Ads te maken. Ze bezoeken dan je website en maken advertenties op basis van wat ze daar aantreffen.

Een voorwaarde is wel dat je website minstens 100 pagina’s moet hebben en dat deze pagina’s goed gevuld moeten zijn. Je vertelt Google wat de basis van je advertenties moet worden en Google vult deze zelf voor je in.

6. Branded Search

Voor grotere websites en bedrijven met een groot budget is de Branded Search manier van adverteren een optie. Deze optie is duur, maar je kunt dan adverteren op je eigen merk- of bedrijfsnaam en ook op de bedrijfsnaam van je concurrenten.

In dit laatste geval is het dus mogelijk dat jij klanten van je concurrentie wegneemt. Als je ook op je eigen naam adverteert, dan bescherm je jezelf hier tegen. Deze optie is geschikt als je budget hebt of als er iemand op deze manier op jouw bedrijfsnaam adverteert.

7. Andere opties

Er zijn nog enkele andere manieren waarop je kunt adverteren bij Google. Zo zijn er bijvoorbeeld de Gmail Sponsored Promotions (GSP) waarmee je adverteert in Gmail of kun je een Google Ads Express campagne opstarten.

In het laatste geval zet Google dan een geautomatiseerde campagne voor je op, gebruiken ze de beste instellingen en werken ze met het dagbudget dat jij zelf bepaalt.

Hoe geeft Google deze advertentieplaatsen weg?

Hoe geeft Google deze advertentieplaatsen weg

Allereerst bepaal je op welk netwerk van Google je wilt adverteren en vervolgens kies je uit welke soort advertentie je zou willen plaatsen. Daarna is het tijd om je advertentiecampagnes op te zetten (hiervoor vind je later een uitgebreide handleiding), maar dat kun je alleen succesvol doen als je weet hoe Google de advertentieplaatsen verdeelt.

Er is veel concurrentie en Google AdWords wordt bijzonder vaak door adverteerders gebruikt, dus het is zaak om een advertentie te maken die door Google wordt uitgekozen. Om dat goed te beoordelen moet je weten hoe Google de verschillende advertenties verdeelt.

1. Zoekwoorden

Adverteren in het Google Zoeknetwerk verloopt via zoekwoorden. Google kijkt dan naar de advertenties die op het bepaalde zoekwoord gericht zijn en hoe meer dit zijn, hoe groter de concurrentie om de advertentieplaats. Je zorgt er zelf voor dat jouw advertentie tegen zo min mogelijk concurrentie aanloopt door je zoekwoorden goed uit te kiezen.

Je gebruikt dan relevante zoekwoorden die worden gebruikt, maar die nog weinig zijn geïndexeerd door andere adverteerders. Als je je op deze zoekwoorden richt, dan is de concurrentie zo klein mogelijk, maar het gebruik is groot. Dat geeft jou dus een betere kans om de plaats te bemachtigen.

2. De Cost Per Click

Er zijn verschillende manieren waarop je voor je advertenties betaalt, maar de Cost Per Click (CPC) is dan het meest gangbare. Dit is een bedrag dat je zelf ingeeft en dat je betaalt als er iemand op je advertentie klikt.

Wordt jouw zoekwoord ingetypt, dan kijkt Google naar de advertenties die zich daar op richten en vervolgens naar de CPC die door de verschillende adverteerders is geboden. Daarna worden de advertentieplaatsen verdeeld over de hoogste bieders. Het goede nieuws is dat de CPC lager is als je een zoekwoord hebt gebruikt waarop minder concurrentie is.

3. Je kwaliteitsscore

Het is niet zo simpel dat Google de advertentie weggeeft aan de adverteerder die de hoogste CPC heeft ingegeven. Want Google AdWords maakt voor jou ook een kwaliteitsscore en bepaalt zo hoe goed en relevante je advertenties zijn. Deze score loopt van een 1 tot en met 10 en dan is een hogere score beter.

Er zijn verschillende factoren die bepalen welke kwaliteitsscore je krijgt. Zo wordt er gekeken naar het succes van je vorige campagnes, naar de kwaliteit van je landingspagina, naar de relevantie van je zoekwoord en naar de SEO score van je website.

Het is goed mogelijk dat Google besluit de advertentie weg te geven aan een adverteerder die minder biedt, maar die een betere kwaliteitsscore heeft. Aan deze score kunnen ze namelijk zien hoe goed je advertentie is, hoe relevant deze is voor de internet gebruiker en dus dat de kans groter is dat er op wordt geklikt.

 

Hoe betaal je Google Ads?

Je hebt nu bijna alle informatie die je nodig hebt om aan je Google AdWords campagne te beginnen. Het enige wat je nog goed moet begrijpen zijn de manieren waarop je betaalt. Dit is belangrijk niet alleen voor het verkrijgen van de advertentiecampagnes, maar ook zodat je zelf binnen budget blijft.

Er worden door Google Ads drie verschillende betaalmethoden aangeboden, namelijk de CPC die we al gezien hebben, de Cost Per Action (CPA) en de Cost Per Mille (CPM).

4. Cost Per Click

Met de Cost Per Click geef je aan hoeveel je wilt betalen elke keer dat er iemand op je advertentie klikt. Hoe hoger het bedrag vergeleken met de concurrentie, hoe groter de kans dat je een advertentieplaats krijgt. Zet je te laag in dan wordt je advertentie niet getoond en zet je te hoog in, dan betaal je te veel.

Het voordeel van deze optie is dat je dus niet betaalt als je advertentie niet succesvol is. Begin je net met Google Ads, dan zet je de CPC wat hoger in, omdat je de concurrentie nog niet aan kunt met je kwaliteitsscore. Naarmate je kwaliteitsscore stijgt laat je je CPC dalen en ga je dus echt profiteren van je advertenties.

Google maakt onderscheid tussen een maximale CPC en een daadwerkelijke CPC. Met de maximale CPC geef je zelf aan wat je maximale bod is voor een advertentieplaats en de daadwerkelijke CPC is wat je dan uiteindelijk betaalt. Deze is dis altijd lager dan je maximale CPC. Google zelf bepaalt uiteindelijk je CPC en dat doen ze door te kijken naar de concurrentie.

5. Cost Per Action

De CPA is een betaling die je Google doet als ze iemand naar je website brengen en een conversie wordt. Dat betekent dat ze op je website doen waar je website voor is opgezet. Bij een webwinkel is dat bijvoorbeeld een product kopen, bij een blog is dat een artikel delen en bij een andere website is dat zich inschrijven voor een mailinglist. De betalingen zijn hoger en deze optie is voornamelijk voor de wat meer ervaren Google Ads gebruikers bedoeld.

6. Cost Per Mille

Besluit je te adverteren via het Google Displaynetwerk, dan is dit een gangbare betaalmethode. Je betaalt dan per 1000 vertoningen in het netwerk. Dit geef je ook zelf aan en de advertentieplaats wordt weggegeven door middel van een veiling.

Kies je voor deze optie en om te adverteren in het Displaynetwerk, dan heb je het voordeel dat je een specifieke doelgroep bereikt met je advertentie. Je kunt deze namelijk exact zo instellen dat alleen de relevante internet gebruikers hem te zien krijgen.

Een te lage CPM heeft weer als gevolg dat je advertentie niet getoond wordt. Een te hoge CPM betekent dat je vaker moet betalen en ook te veel.

De voordelen van adverteren via Google Ads

Google Ads is niet voor niets één van de grootste advertentiediensten. Natuurlijk krijg je via hen direct toegang tot een enorm netwerk dat bezocht wordt door praktisch alle internetgebruikers en daar profiteer je van. Maar adverteren via Google heeft ook andere belangrijke voordelen.

  • Betaalbaar: het is veel goedkoper om te adverteren via Google Ads dan om soortgelijke resultaten te proberen te bereiken met, bijvoorbeeld, het printen van een folder of een advertentie in een tijdschrift. Vooral als je een goede kwaliteitsscore hebt ontwikkeld gaan de CPC steeds verder naar beneden en wordt je concurrentievermogen steeds beter.
  • Meetbaar: Google geeft je alle tools om de voortgang van jouw advertentiecampagne te monitoren. Je kunt vanaf het eerste moment zien hoe succesvol deze is en waar het mogelijk verkeerd gaat. Het mooie hiervan is dat je je advertentie dan ook op elk moment kunt bijstellen zodat deze wel de goede kant op gaat.
  • Doelgroep gericht: bij Google Ads maak je gebruik van zoekwoorden of interesses en dat betekent dat je een bijzonder specifieke doelgroep kunt bereiken. Mensen die een zoekterm intypen zijn al naar je op zoek en via het Displaynetwerk geef je zelf in hoe je doelgroep eruit ziet. Via Google Ads kun je dus veel doelgerichter adverteren dan via een fysieke advertentie.

Google Ads is eerlijk

Er is geen twijfel over mogelijk dat Google via Google Ads veel verdient. Maar het is tegelijkertijd een bijzonder eerlijke dienst voor de adverteerders die er gebruik van maken. De advertentieplaatsen worden op een eerlijke manier vergeven en je krijgt van Google alle tools die je nodig hebt om een succesvolle campagne op te zetten.

Daarnaast geven ze je een kijkje in hun eigen keuken door je een uitgebreid programma aan te bieden waarmee je de voortgang van je campagne(s) monitort en je alles te weten komt over jouw doelgroep.

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

Maak een afspraak

Google is transparant, eerlijk en geeft iedereen de mogelijkheid om te adverteren. Het maakt dan niet uit of je een grote firma bent of een ZZP bedrijf. Het is dus een goed idee om je hier als ondernemer verder in te verdiepen en van dit enorme netwerk van Google gebruik te maken.

Een Google Adwords campagne opzetten

Een Google Adwords campagne opzetten

Het is belangrijk dat je even goed de tijd neemt voor het opzetten van je eerste campagne. Je moet nog leren te beoordelen wat een goede inschatting is voor de betalingen en welke soort advertenties het beste voor je zijn. Hier leggen we stap voor stap uit hoe je een goede Google Adwords Campagne opzet als je dit nog nooit hebt gedaan.

1. Een Google account aanmaken

Heb je nog geen Google account, dan moet je deze aanmaken. Heb je deze wel, dan kun je ook automatisch van Google Ads gebruik maken. Een Google account maak je gemakkelijk aan via https://accounts.google.com. Ben je eenmaal aangemeld, dan log je met je Gmail adres en password in via https://ads.google.com.

2. Je website koppelen en factuurinformatie instellen

Nu je bent ingelogd krijg je direct een aantal opties te zien. Zo geef je je website meteen al door en koppel je deze aan je Google Ads account. Ook stel je via de Wizard je factuurinformatie. Soms geeft Google je een bonus als je direct geld stort.

Dan krijg je een coupon met een promotiecode en extra tegoed. Het is zeker verstandig om hier gebruik van te maken. Loop de Wizard helemaal door en je Ads account is actief. Nu is het tijd om je eerste campagne te starten.

3. Je eerste campagne opzetten: brainstormen

Je bent klaar om je eerste campagne te starten, maar het is dan geen slecht idee om met een brainstorm te beginnen. Schrijf op wat je doelgroep is, wat je precies wilt promoten, welk netwerk je wilt gebruiken, welke soort advertenties je aanspreken en wat het onderwerp van je campagne is.

En uiteraard bepaal je dan ook het budget dat je aan Google Ads wilt besteden. Als je exact weet wat je wilt en hoe je het wilt, ga je naar de volgende stap.

4. Begin met invullen

Je begint elke campagne met het invullen van een aantal instellingen. Je kiest dan de netwerken waarop je wilt adverteren, de apparaten waarop je advertentie zichtbaar mag worden, de locatie voor je advertentie en de taal. Ga je adverteren op mobiele apparaten, bijvoorbeeld, dan is het essentieel dat je landingspagina responsive is.

Wil je je advertentie alleen aan mensen in je eigen werkgebied vertonen, dan stel je dit ook in. Andere mogelijkheden die je hebt is om de weergavesnelheid aan te geven, om een planning door te geven als je je advertentie alleen om bepaalde tijden wilt laten zien en om door te geven hoe je wilt betalen.

5. Advertentiegroepen aanmaken

Een advertentiecampagne bestaat niet uit slechts één advertentie. Je verdeelt deze in groepen en deze gebruik je om je advertenties te ordenen naar thema bijvoorbeeld of onderwerp. Als je een goede zichtbaarheid wilt bereiken, dan plaats je per groep minimaal drie advertenties en deze zijn dan van goede kwaliteit.

De zoekwoorden van deze advertenties zijn uniek en refereren aan elkaar en aan het onderwerp van je groep. Door groepen te maken orden je je AdWords campagne en zorg je ervoor dat je per zoekwoord een goede advertentie hebt.

Een voorbeeld van een groep is ‘schoenen’ en hierin plaats je dan advertenties over laarzen, damesschoenen, herenschoenen, kinderschoenen, pumps, enzovoorts.

6. Advertenties in je groepen zetten

Nu je de groepen en advertenties hebt verdeeld kun je overgaan op het invullen van de advertenties. Je kiest een bepaalde advertentievorm, je schrijft een professionele tekst en vult de advertentie zo correct en duidelijk mogelijk in. Google zal deze eerst goed moeten keuren voordat hij kan worden gebruikt. Zorg er dus voor dat je advertentie vanaf het begin goed in elkaar zit.

7. Extensies toevoegen

Met extensies geef je je advertentie een betere kans. Extensies zijn extra toevoegingen, zoals locatiegegevens, een link naar een pagina van je website of een belknop. Deze extensies bevorderen de gebruikersvriendelijkheid van je advertentie en dat is voor Google belangrijk.

Vandaar ook dat je je advertentie ermee verbetert en een hogere score krijgt. Gebruik daarom zoveel mogelijk extensies die relevant zijn voor jouw advertentie.

Door meer mogelijkheden aan te bieden voor internet gebruikers om op je advertentie te klikken, is het ook mogelijk dat één persoon dit meerdere malen doet. Misschien klikken ze eerst wel op een link en daarna op een belknop.

Daarom brengt Google maximaal twee klikken van dezelfde persoon in rekening en niet meer. Het gebruik van extensies is verder gratis.

8. Loop alles nog één keer door

Nu alle instellingen zijn geplaatst, je groepen zijn aangemaakt en je advertenties zijn ingevuld, is het altijd verstandig om alles nog een keer even goed door te lopen. Controleer bijvoorbeeld de instellingen die te maken hebben met je facturering, zoals de valuta, je budget en je betaling.

Andere instellingen zoals taal en tijdzone moeten ook correct zijn. Koppel je Google Ads ook aan je Google Analytics, zodat je direct kunt zien hoe succesvol een bepaalde campagne is. Als je overal tevreden over bent publiceer je je campagne.

9. Blijven monitoren en bijstellen

Vooral als je nieuw bent bij Google AdWords is het belangrijk dat je de voortgang goed monitort via Google Analytics. Je grijpt dan snel in en stelt snel bij indien nodig. Houd ook een oogje op je budget en zorg ervoor dat je niet onnodig te veel geld uitgeeft.

Op een gegeven moment zal je merken dat je hier steeds handiger in wordt en wordt het opzetten van campagnes steeds gemakkelijker. Hopelijk is je kwaliteitsscore ook verbeterd en kun je nu lager inzetten. Je moet er misschien even aan wennen, maar nu je eerste campagne van start is gegaan wil je vast niet meer terug.

Wat is belangrijk?

Wat is belangrijk

Tijdens je campagne is zijn er twee zaken die in orde moeten zijn, namelijk je advertentie en je landing pagina.

  • Een duidelijke advertentie bevat weinig punctuatie, normale lettergroottes, weinig hoofdletters en geen onduidelijke links. Het is voornamelijk belangrijk dat je advertentie professioneel is, dat deze in één oogopslag aangeeft wat er verkocht wordt en die op een zoekwoord gericht is met een groot gebruik en weinig concurrentie.
  • De landingspagina waar de bezoekers vervolgens op terecht komen is even belangrijk. Dit is de pagina die ze moet overhalen klant te worden. Snelheid is dan belangrijk, relevantie ook en duidelijkheid. Als bezoekers van je landingspagina massaal weer vertrekken, dan is dit slecht voor je kwaliteitsscore. Zorg er dus voor dat je landingspagina in orde is.

Hoe kun je je kwaliteitsscore verbeteren?

De kwaliteitsscore bepaalt hoeveel je Google betaalt per click op je advertentie. En als jouw eerste campagne niet goed gaat, dan haalt dit je kwaliteitsscore naar beneden. De kwaliteitsscore is bijzonder relevant voor je succes op Google Ads en daarom is het opzetten van goede campagnes essentieel.

Er zijn enkele manieren waarop je je kwaliteitsscore een handje kunt helpen.

1. Plaats een aantrekkelijke advertentie

De click through rate is een bijzonder belangrijke waarde voor je kwaliteitsscore. Met de click through rate wordt het aantal internetgebruikers die je advertentie aanklikken ten opzichte van het aantal mensen die hem zien bedoeld. Dit is dus een percentage. Door je advertentie zo aantrekkelijk mogelijk te maken zal je click through rate ook verbeteren.

2. Plaats een relevante advertentie

Als een internet gebruiker zoekt op ‘rode dameslaarzen’ dan wil deze ook alleen maar advertenties zien voor rode dameslaarzen en niets anders. Zorg er daarom voor dat advertentie, zoekwoord en tekst relevant zijn aan elkaar.

Voeg een goede structuur toe aan je advertentiegroepen en je advertentie, zodat je zelf zeker weet dat je correct en doelgericht aan het adverteren bent. Met een relevante advertentie verbetert je click through rate en dus ook je kwaliteitsscore.

Het gebruik van negatieve zoekwoorden helpt de relevantie van je advertentie ook. Dit zijn zoekwoorden die je doorgeeft die bij jouw advertenties worden uitgesloten. Stel je zoekwoord is ‘leren dameslaarzen’ en je verkoopt alleen bruine leren dameslaarzen, dan laat je de zoekwoorden ‘zwarte’ en ‘grijze’ bijvoorbeeld uitsluiten. Met negatieve zoekwoorden wordt je advertentie niet bij verkeerde zoekopdrachten geplaatst, wat de relevantie verhoogt en dus ook je kwaliteitsscore.

3. Maak een goede landingspagina

De kwaliteit van je landingspagina heeft ook invloed op je kwaliteitsscore. Het is dan belangrijk dat deze de bezoeker leidt naar het product of dienst in de advertentie. Dat is niet het enige. De landingspagina moet een goede inhoud hebben, moet snel laden en moet duidelijk zijn.

Voeg altijd een relevante call to action toe en gebruik dezelfde zoekwoorden als in je advertentie. Een goede landingspagina is responsive, uniek, is gemakkelijk te navigeren, is betrouwbaar en bevat duidelijke contactgegevens.

Wat moet je zeker niet doen als je een Google AdWords campagne begint?

Wat moet je zeker niet doen als je een Google AdWords campagne begint

Je zal Google Ads eerst in de vingers moeten krijgen voordat je er regelmatig succesvolle campagnes in op kunt zetten. We hebben hier uitgelegd wat je wel moet doen, maar nog niet wat juist onverstandig is. Ter afsluiting een lijstje met Google AdWords don’t.

  • Begin niet aan Google Adwords zonder dat je je hier goed in verdiept hebt. Allereerst moet je van tevoren weten wat je met het programma kunt doen én brainstormen hoe je het exact wilt gaan gebruiken.
  • Geen gebruik maken van negatieve zoekwoorden om de relevantie van je advertentie te vergroten.
  • Een zware landingspagina gebruiken die langzaam laadt, die gedateerd is en die niet exact weergeeft wat de bezoeker zoekt en moet doen.
  • Geen marktonderzoek doen en de advertenties van de concurrentie beoordelen. Door te kijken naar hun sterke en zwakke punten ben je ze altijd een stapje voor.
  • Niet Google Analytics gebruiken om het succes van je campagne te meten, om deze bij te stellen en om van te leren.
  • Geen geduld hebben en accepteren dat het even zal duren voordat je campagne goed loopt en voordat jij Google Adwords onder de knie zal hebben.

Ranking Masters zet je Google Adwords campagne voor je op

ranking masters logo | SEO

De SEO specialisten van Ranking Masters weten als geen andere hoe ze een succesvolle Google Ads campagne op moeten zetten. Met onze speciale SEO Surfer tool zorgen we voor de perfecte teksten en de meest relevante zoekwoorden.

We zetten je campagne voor je op en vervolgens neem je dit dan zelf over, of je besteedt het onderhoud ook aan ons uit. Samen zorgen we ervoor dat jouw eerste Google Ads campagne de beste start krijgt.

Bekijk ook:

  1. Google Adwords kosten: waarop wordt dit gebaseerd?
  2. Hoe werkt de kwaliteitsscore van Google Adwords en hoe verhoog ik hem?



Sjors Goemans

Sjors Goemans is één van de meest ervaren SEM specialisten in de Benelux. Al sinds 2010 kun je hem 's nachts wakker maken voor de meest uitdagende SEM vraagstukken. Inmiddels helpt hij samen met zijn bijna 25-koppige team van SEM specialisten diverse klanten en merken om hun online marktaandeel te vergroten.

Gratis Analyse Aanvragen!

First header

Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

  • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
  • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
  • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

 

Gratis SEO Analyse Aanvragen


    [hidden form_name default:Book a Call with My Team (blog swipe up)]

    Sluiten

    Background clouds
    Het Ranking Masters team
    Bottom curve

    Méér online omzet is
    "just around the corner"... Daag jij ons uit?

    Ontvang gratis marketing analyse Arrow icon