Verkopen op Amazon | Marketplace Marketing
.Gespecialiseerd in verkopen op Amazon voor bedrijven en zelfstandigen gevestigd in Nederland en België!
- 17+ SEO Specialisten
- Nationale- & Internationele SEO
- Business partner die meedenkt
Gespecialiseerd in verkopen op Amazon voor bedrijven en zelfstandigen gevestigd in Nederland en België!
De Nederlandse versie van Amazon.com is nog magertjes, maar langzaam maar zeker klopt Amazon harder op de Europese deur. Ze zijn hongerig naar meer marktaandeel en dat is niet gek met de concurrentie onder marketplaces. In Nederland is Bol.com de marketplace koning, maar wie weet wat de toekomst voor ons in petto heeft.
Wij onderschatten Amazon.com in ieder geval niet. In veel Europese landen is de Amazon store een stuk uitgebreider dan in Nederland en veel verkopers hebben zich inmiddels al aangesloten bij het reusachtige platform. Hoe verkoop je als een meester je spullen op Amazon.com? Dat is een vraag die wij in dit artikel gaan behandelen. Zet je bureaustoel in een comfortabele positie, want dit stukje leesvoer wil je niet missen!
Neem contact opOngeacht het concurrentieveld, wij zetten je bovenaan in de Google zoekmachine!
Haal met Ranking Masters het meest ervaren SEO bureau van de Benelux in huis. In iedere markt die jij kunt bedenken hebben wij klanten geholpen bovenaan te komen in de Google zoekmachine. Kortom wij weten exact welke route wij moeten bewandelen om jouw website bovenaan te krijgen in de Google zoekmachine.
De bouwstenen hiervoor zijn kennis, nauwe samenwerking, ervaring en netwerk. Vier pijlers waar Ranking Masters continu in investeert. Een beter SEO bureau voor jouw business zul je niet vinden…
Ieder traject start met het analyseren van de concurrentie en de markt. Middels onze zelfontwikkelde SEO tooling hebben wij meer inzicht in de markt dan onze concullega’s waardoor we meer diepgaande sturingsinformatie hebben.
Op basis van deze data formuleren wij een SEO strategie die o.a. bestaat uit techniek, content en linkbuilding. Daarbij prioriteren wij de zoekwoorden die wij gaan versterken op basis van datgene wat deze zoekwoorden volgens onze prognose kunnen opleveren en de huidige positie.
We combineren daarbij korte termijn resultaat met lange termijn resultaat door een mix aan te brengen in de focus tussen laag hangend fruit, die relatief snel bovenaan staan, en high-volume zoekwoorden die naar verwachting er langer over doen om boven te komen.
Wanneer je jouw gegevens bij ons achterlaat beginnen we met een data analyse van jouw website.
Zo kunnen we jouw huidige situatie, het nulpunt, vaststellen en je een inschatting geven van het resultaat dat wij verwachten te realiseren en de termijn die wij nodig hebben om dit resultaat te realiseren.
Om je tijdens de samenwerking inzicht te geven in de voortgang installeren we een dashboard met daarin een Rank Tracker die de posities van de zoekwoordcombinaties dagelijks bijhoudt. Daarnaast meten wij met onze eigen tooling, maar ook met SEO tools zoals SEMrush en Ahrefs jouw voortgang door. Deze SEO tools geven ons de informatie om pro-actief beslissingen te nemen en jou in staat te stellen kansen te signaleren die we voor jou willen binnen koppen.
Uiteraard ontvang je van ons een maandelijkse rapportage die wij tijdens de maandelijkse evaluatie bespreken. Tijdens deze evaluatie bespreken we de rapportage, (e.v.t.) verbeterpunten en actuele ontwikkelingen uit de markt.
Wij hebben een 3 tal casussen beschikbaar gesteld zodat je kunt zien welke resultaten wij in het verleden voor onze klanten hebben behaald. Deze tref je op onze case study pagina aan.
In het kader van “practice what you preach” staat Ranking Masters bovenaan in de zoekmachine resultaten op veel zoekwoordcombinaties. Enkele zoekwoordcombinaties waar we in de top 5 staan:
Hét begon, bij onze oprichter, Sjors Goemans, circa 10 jaar geleden al met zoekmachine optimalisatie. Na honderden trial & error en A/B testen weet hij precies wat werkt en wat niet werkt en dit heeft hij overgebracht op zijn team. Iedere dag spreken onze SEO specialisten van meetings tot bij het koffiezetapparaat over de meest uitdagende SEO trajecten. Wij ademen SEO. Ons doel is om hier de beste in te zijn en te blijven.
Belangrijk om te benoemen is dat wij onderdeel van Juulr B.V. zijn waardoor we in nauw contact staan met meer dan 2.000 media websites en blog influencers. Daarnaast heeft Ranking Masters het grootste eigen linkbuilding netwerk van de Benelux en zijn wij één van de eerste bureaus die in Duitsland actief zijn.
Last but not least geloven wij in data. Daarom hebben wij samen met de programmeurs van het Juulr.com platform onze eigen zelfontwikkelde inhouse tooling ontwikkeld. Dit stelt ons in staat om meer sturingsinformatie te verzamelen zodat onze SEO projectmanagers de kansen en bedreigingen eenvoudig kunnen plat slaan en er tijdig op in kunnen spelen. Wij zien kansen vóórdat ze er zijn en zetten dit om in concreet resultaat!
Wij onderscheiden ons ook van andere bureaus door:
Bij Ranking Masters zijn we echte SEO fanaten! Ontvang de Gratis SEO Analyse t.w.v. €495 ex. BTW en kom erachter hoe jouw bedrijf extra omzet kan realiseren in de Google zoekmachine!
De volgende techniek is niet alleen toepasbaar op Amazon.com, maar op alle marketplaces. Voordat je gaat verkopen op Amazon is het goed om de markt te onderzoeken. Neem eens een kijkje in de productcategorie waar je wilt verkopen om er achter te komen met hoeveel toekomstige concurrenten je te maken gaat krijgen.
Ben je bereid om onderaan de ladder te beginnen en jezelf omhoog te werken richting de eerste pagina? Neem van ons aan, het is een heel karwei!
Er zijn legio aan tools beschikbaar waarmee je de concurrentie kunt peilen. Eén daarvan is Amazon Jungle Scout. Uiteraard kun je dit ook zelf doen, maar op de manuele manier kom je tot minder accurate resultaten. Je kunt zoeken op bepaalde producten en zelf in een tijdsbestek volgen hoeveel er worden verkocht. Op die manier kun je inschatten wat de vraag is en daarop inspelen.
De beste tijd om te verkopen is nu. Met fysieke winkels was het onmogelijk om hetzelfde aantal consumenten te bereiken. Amazon.com stelt verkopers in staat om een miljoenenpubliek te bereiken. Die luxe komt wel met een prijs, maar daarover later meer…
Als je duidelijk voor ogen hebt wat je wilt verkopen op Amazon.com kun je beginnen met het berekenen van de kosten. Het draait namelijk allemaal om marges en de belangrijkste factor is een goed inzicht in je eigen concurrentievermogen. Mocht je door het bos de bomen niet meer zien kun je in het uiterste geval altijd een SEO-bureau inschakelen.
Het is niet goedkoop om te verkopen via dit razend populaire platform.
Amazon rekent naast een percentage van de verkoopprijs onder andere ook opslagkosten FBA kosten. Dit zijn kosten die gaan naar het fulfilment center waar opslag en transport wordt geregeld.
Het gaan niet om veel geld, dus het is vaak duurder als je dit zelf doet. De opslagkosten zijn er zodat verkopers geen misbruik maken van de enorme warenhuizen. Amazon brengt daarom kosten in rekening voor producten die te lang blijven liggen.
Professionele verkopers moeten rekening houden met platform fees van $39 per maand tegenover particuliere verkopers die $1 per verkoop moeten afstaan aan de tech gigant. De totale kosten kun je gemakkelijk berekenen op basis van jouw situatie en de informatie die Amazon jou verschaft.
Als het voorwerk achter de rug is kun je beginnen met het creatieve proces. Leuk! Maar vooral ook een make or break moment. Je kunt je voorstellen dat in een zee van product listings je op wilt vallen, maar tegelijkertijd ook betrouwbaar wilt overkomen.
Dat kan natuurlijk met reviews en testimonials, maar voordat je die binnen harkt moeten klanten je producten wel bestellen.
Zorg dus voor een overzichtelijke listing met scherpe HD foto’s waarin je product voor tenminste 85% zichtbaar is tegen een witte achtergrond. Ook is duidelijke informatie belangrijk waarin de product features worden benoemd.
Als je zeker wilt weten dat je de juiste afbeeldingen en informatie gebruikt kun je verschillende A/B tests inzetten. Je maakt verschillende listings (twee of meer) en vergelijkt de resultaten. 50% van de bezoekers krijgt hoofdafbeelding A te zien en 50% afbeelding B.
Als één van de afbeeldingen significant meer clicks ontvang weet je welke afbeelding je wilt inzetten.
Op onze eigen website maken we ook veel gebruik van A/B tests om tot de juiste conclusies te komen.
Als je nog geen voet aan de grond hebt in de categorie waarin je actief bent kun je inzetten op zoektermen. Er zijn veel tools waarmee je een dergelijke campagne kunt tracken, zoals Google Analytics.
Je kunt de zoektermen zelf uitzoeken of dit automatisch laten doen door Amazon. Bij laatstgenoemde optie geef je alleen aan wat je click budget is. Als je eenmaal meer populariteit geniet kun je de campagne stopzetten en op eigen succes doorvaren.
Bekijk ook:
Wij bestaan om klanten te laten groeien! Dit doen wij door duurzame vormen van marketing zoals zoekmachine optimalisatie én met succes, zo blijkt uit onze tevreden klanten.
Ranking masters levert wat zij beloven en zetten altijd een extra stap om onze doelen te bereiken. Zij denken actief mee en schakelen snel door korte communicatielijnen. Dankzij Ranking Masters hebben wij op belangrijke zoekwoorden veel progressie geboekt. De samenwerking wordt dan ook zeer gewaardeerd!
SEO Specialist – Alpina
Wij zijn zeer tevreden met de keuze voor Ranking Masters als onze allround SEO partner. Bij Ranking Masters zetten ze net dat extra stapje waarmee zij ons het gevoel geven dat wij te allen tijde op #1 staan.
Managing Director – Furnea B.V
Gratis SEO Analyse