fbpx Online Marketing: Wat is het en moet je uitbesteden of zelf doen? Online Marketing: Wat is het en moet je uitbesteden of zelf doen?

    Daag ons uit!

    Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?





    Binnen 24 uur reactie

    Online marketing: wat is het en waarom is het belangrijk?

    Online marketing (ook wel internet marketing genoemd) is een zeer breed begrip en een marketingstrategie die constant in beweging is. Met online marketing worden alle communicaties via het internet bedoeld die als doel hebben om mensen naar je website of sociale media pagina te trekken en er een klant van te maken. De meeste bedrijven zijn hier al druk mee bezig en dat is niet vreemd, want internet marketing heeft vele voordelen.

    De verschillende soorten online marketing

    Het is onmogelijk om alle manieren waarop je internet marketing kunt toepassen hier te vermelden. Dat komt doordat er regelmatig methoden bijkomen of worden aangepast. Het is dus zaak om je concurrenten voor te blijven en origineel te zijn. En dat doe je door de methode uit te kiezen die bij jouw bedrijf past. Doe je dit goed, dan is internet marketing bijzonder doeltreffend, persoonlijk en winstgevend. We hebben een lijstje met enkele bekende strategieën voor je samengesteld.

    • Zoekmachine optimalisatie of SEO.
    • Google Ads en adverteren via de zoekmachines.
    • Remarketing.
    • Content marketing.
    • Sociale media marketing.
    • E-mail marketing.
    • Linkbuilding.
    • Conversie optimalisatie.
    Neem contact op

    Wij generen traffic voor o.a.

    Klantcases

    Verno.com

    Online Spiegel- en Lijstenmakerij | +43,78%
    stijging in transacties

    Bekijk case study

    Twee strategieën

    In de wereld van online marketing wordt er onderscheid gemaakt tussen twee strategieën, namelijk push- en pull marketing. Bij push marketing is het de bedoeling om zoveel mogelijk mensen tegelijkertijd te bereiken en door dit grote bereik een aantal klanten te winnen. Deze methode is vaak duurder en al erg bekend in offline marketing. Het plaatsen van een billboard is een voorbeeld van offline push marketing en het uitzenden van een reclameboodschap op de radio ook.

    Online zijn er ook push marketing strategieën, zoals een banner op een website of het verzenden van een e-mail. Met pull marketing probeer je juist een kleinere doelgroep te bereiken, maar zorg je ervoor dat dit een doelgroep is waarvan je weet dat ze al in jouw product of diensten zijn geïnteresseerd. Dit is waar online marketing echt tot zijn recht komt. Google en Facebook leveren je deze doelgroepen bijvoorbeeld al aan, omdat zij door middel van zoektermen of profielen al weten wat iemand interesseert. Dit is dus een veel effectievere manier van reclame maken die jou percentueel meer klanten op zou moeten leveren.

    Kom erachter hoe Ranking Masters enorme hoeveelheden verkeer naar jouw website kan krijgen...

    • Linkbuilding – wij realiseren relevante backlinks om jouw website te laten uitgroeien tot een autoriteit.
    • Content – wij schrijven de ultieme content die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer aantrekt.
    • Techniek – onze specialisten weten exact hoe ze jouw website moeten optimaliseren voor de Google zoekmachine.

    Maak een afspraak

    Pull marketing en personalisatie

    pull marketing

    Voor de tijd van het internet waren bedrijven die reclame wilden maken vooral aangewezen op push marketing. Een advertentie in de krant had als doel zoveel mogelijk mensen te bereiken in de hoop dat er een aantal op zouden reageren. De trend gaat richting online pull marketing en reclame maken wordt veel persoonlijker.

    Het gaat erom dat je een persoonlijke boodschap uitstuurt naar een groep mensen die hier gevoelig voor zijn. Vervolgens komen ze terecht op je site en is het aan jou om ze daar te houden. Dat betekent dat je website ook persoonlijk, relevant en aantrekkelijk moet zijn. Pull marketing is goedkoper, maar er komt meer bij kijken. Het is erg belangrijk dat je website in orde is, dat deze geoptimaliseerd is voor de zoekmachines, dat je aan linkbuilding werkt en dat deze goed werkt en niet traag is. SEO is dus voor internet marketing een ideaal punt om te beginnen.

    Waarom is internet marketing zo belangrijk?

    Als jij nog niet aan online marketing doet, dan lig je achter op de concurrentie. Kun jij de juiste doelgroep bereiken en met een bijzondere boodschap hun aandacht trekken, dan zullen ze jou eerder kiezen dan de concurrent. Het is dus zaak niet alleen de juiste kanalen te vinden, maar ook om ervoor te zorgen dat je iets unieks kunt bieden.

    Internet marketing geeft je de mogelijkheid om exact jouw doelgroep te bereiken en dat is in deze wereld natuurlijk vrij zeldzaam. Aangezien meer dan de helft van de zoekopdrachten tegenwoordig met de mobiele telefoon gedaan worden, kun je altijd klanten werven, waar ze ook zijn en hoe laat het ook is.

    De voordelen van online marketing

    Internet marketing heeft dus een groot aantal voordelen ten opzichte van offline marketing.

    • Internet marketing is goedkoper en ook met een klein budget kan jouw campagne een groot succes zijn.
    • Internet marketing is direct. Het is gebaseerd op de korte termijn en je kunt het live volgen. Gaat er iets niet goed, dan kun je je campagne tussendoor bijstellen.
    • Internet marketing is meetbaar. Je kunt exact zien hoeveel mensen op je boodschap hebben gereageerd.
    • Internet marketing is zeer doelgericht. Je kunt je richten op een kleine groep door deze te selecteren op leeftijd, zoekgedrag, interesses, woonplaats, geslacht, enzovoorts.
    • Internet marketing is de toekomst. Het is een strategie die constant verandert, groeit en verbetert. Je kunt je bericht door deze te personifiëren echt uniek maken.

    Hoe zet je je eigen campagne op?

    Als je nog niet met online marketing bezig bent, dan is dit het moment om daaraan te beginnen. Je kunt dit zelf doen, als je hier de tijd voor hebt, want een kleine campagne is snel opgezet en bovendien goedkoop. Voordat je hieraan begint stel je jezelf eerst enkele vragen en definieer je je doelgroep en je boodschap.

    Vervolgens vraag je jezelf af wat je met je campagne wilt bereiken en wat je budget is. Met de antwoorden op deze vragen ga je kijken welke kanalen voor jou het beste zijn en zet je je eerste campagne op. Door de resultaten nauw te meten scherp je je strategie verder aan en zal je uiteindelijk de perfecte manier vinden om jouw boodschap via het internet te verkondigen.

    Online marketing uitbesteden

    Het is misschien beter om je internet marketing uit te besteden aan een specialistisch bureau. Zij zullen niet alleen campagnes voor je opzetten, maar ook je SEO verbeteren, aan linkbuilding werken en de techniek achter je website perfectioneren. Want, als jouw zoekmachine optimalisatie niet in orde is of jouw website schrikt bezoekers af, dan heb je aan online marketing nog steeds vrij weinig.

    Ranking Masters, een online marketing bureau in Haarlem,  kan dit voor je doen en ervoor zorgen dat jij de ideale basis hebt voor een perfecte online marketing campagne. Deze kunnen we ook voor je opzetten en onderhouden. Op die manier zorgen we ervoor dat jouw bezoekers ook daadwerkelijk klanten worden.

     

    Neem contact op

    Hulp Nodig?

    Neem contact op met een van onze adviseurs!

    Bellen

    Fietsband lek?
    De beller is sneller!

    023-2078030

    Whatsapp

    Geen beltegoed meer?
    Chat met ons!

    023-2078030

    Daag jij ons uit voor je volgende project?

    Daag ons uit!

    Benieuwd naar jouw kansen?