Online Marketing Bureau

Op zoek naar een kwalitatief sterk online marketing bureau? Ranking Masters staat voor je klaar!

Bel ons direct

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?




    Online Marketing Bureau -> Ranking Masters

    Op zoek naar een kwalitatief sterk online marketing bureau? Ranking Masters staat voor je klaar!

    Bel ons direct

    Waarom een online marketing bureau vandaag de dag onmisbaar is

    Als jij een bedrijf hebt en je wilt meer klanten genereren, dan is de hulp van een online marketing bureau onmisbaar.

    Het is zo dat je zelf een internet marketing campagne op kunt zetten en dat in weinig tijd en voor weinig geld. Online marketing gaat echter veel verder dan alleen het winnen van bezoekers op je website, want het is juist de kunst ze daar te houden.

    Een marketing bureau kan je dan helpen de ervaring voor je klanten prettig, persoonlijk en uniek te maken en dat is nu exact hoe jij jezelf kunt onderscheiden van de concurrentie.

    Neem contact op

    Dé #1 in Marketplaces

    Gegarandeerd resultaat

    Data Driven

    Transparant

    Een aantal van onze klanten…

    Klantcases

    Influencer Marketing Platform

    Juulr | 325% Omzetgroei

    Bekijk Case Study

    Verhuurmakelaar

    Premiumhousing | 40k Omzetgroei per maand

    Bekijk Case Study

    Beauty webshop

    KeratineHaarproducten | 700% Omzetgroei

    Bekijk Case Study

    Wat doet een online marketing bureau?

    Wat doet een online marketing bureau?

    Je hebt de optie om je online marketing volledig uit te besteden of je kunt een gedeelte hiervan laten uitvoeren. Het is dan misschien handig om toe te lichten wat online marketing precies is.

    Ook wel internet marketing genoemd, zijn dit alle boodschappen die via het internet worden uitgestuurd met als doel potentiële klanten naar een website of sociale media pagina te trekken.

    Dit kan op verschillende manieren, zoals door een Google Ads campagne op te zetten, door remarketing in te voeren, door verscheidene sociale media kanalen op te zetten en door e-mail groepen te creëren. Het is echter nog belangrijker dat het fundament hier onder goed is en ook dat kan met online marketing worden bereikt.

    Online marketing en SEO

    Online marketing en SEO

    Wat veel mensen niet weten is dat zoekmachine optimalisatie (SEO) ook onderdeel uitmaakt van online marketing. Je stuurt dan niet direct een reclamebericht uit, maar je trekt klanten naar je website op een andere manier.

    Dit wordt ook wel pull marketing genoemd, want je probeert een groep waarvan je al weet dat ze interesse hebben aan te trekken.

    Laat een online marketing bureau dus altijd eerst je website optimaliseren voor de zoekmachines. Als er dan iemand is die naar jouw diensten of producten op zoek is en deze intypt in Google, dan kom jij op de eerste pagina van de zoekmachine terecht.

    Aangezien maar 10 procent van alle zoekers doorgaat naar de tweede pagina, is dit op het gebied van online marketing echt een vereiste.

    SEO is de basis voor een goede website

    Een andere reden om met SEO te beginnen, is omdat dit de basis is voor elke succesvolle website. Door hier een online marketing bureau voor in te zetten wordt de techniek achter je website aangepakt (laadsnelheid, veiligheid, sitemap, enzovoorts), wordt er een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uitgevoerd, wordt er gekeken naar de kwaliteit van je linkbuilding en het werven van backlinks en wordt de inhoud van je website geoptimaliseerd.

    Een website die te langzaam laadt zal klanten die je met je online marketing campagnes aanlevert juist afstoten en de relevante zoekwoorden die worden aangewezen vormen de rode draad door al je internet marketing. Een online marketing bureau kan op die manier het aantal conversies dat je genereert optimaliseren.

    Pas nadat je zoekmachine optimalisatie in orde is, kan het online marketing bureau een zo succesvol mogelijke marketing campagne formuleren.

    Verschillende online marketing strategieën

    Nu is het zaak om samen met het online marketing bureau te bepalen welke strategie je wilt gaan volgen.

    Dat bepaal je door te kijken naar verschillende punten, zoals het definiëren van je doelgroep en doelstelling, het formuleren van je boodschap en het vaststellen van je budget.

    Er zijn dan verschillende mogelijkheden en het online marketing bureau kan je hier uitgebreid over inlichten.

    • Google Ads: adverteer voor je product, bedrijf of dienst via Google Ads. Je advertentie wordt dan getoond op bepaalde websites of bovenaan de zoekmachine resultaten als er een bepaalde term wordt ingetypt. Je kunt zo zeer doelgericht adverteren op een groep mensen die hun interesse al hebben getoond.
    • Remarketing: met remarketing probeer je mensen te bereiken die al een keer contact met je gezocht hebben, maar die toch geen klant geworden zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan iemand die producten in het winkelmandje heeft gedaan maar deze niet heeft afgerekend. Stuur deze persoon een herinnering zodat ze alsnog op de koop knop drukken.
    • Sociale media marketing: met sociale media marketing kun je interactief zijn met je volgers. Facebook, Twitter en Instagram zijn hier bekende voorbeelden van, maar ook YouTube, Tiktok en LinkedIn kunnen zeer effectief zijn. Kies de sociale media uit die bij je past, plaats een link naar je bedrijf en zorg ervoor dat je een bericht plaatst die gedeeld zal worden. Dit levert je een groot bereik op én een backlink tegelijkertijd.
    • E-mail marketing: een online marketing bureau kan je helpen e-mail groepen op te zetten. Dat doe je bijvoorbeeld door de bezoekers van je website de mogelijkheid te geven zich op een nieuwsbrief te adverteren. Deze mensen kun je doelgericht bereiken door ze updates, nieuws en reclameboodschappen te sturen voor producten of diensten waarin ze zijn geïnteresseerd.

    Online marketing is overal

    Online marketing is overal

    Je kunt beargumenteren dat online marketing alleen het verzenden van boodschappen is via het internet, maar er komt veel meer bij kijken.

    Wil je het goed doen, dan pak je alle aspecten van online marketing aan en begin je te kijken naar de techniek achter je website, naar de kwaliteit van je website en de inhoud van je teksten, begin je zoekwoorden te verwerken in al je online communicatie en teksten, zorg je voor een goede linkstructuur en ga je backlinks verzamelen, zet je een sociale media campagne op, enzovoorts.

    Het is dan ook niet vreemd dat veel bedrijven een online marketing bureau inschakelen zodat dit vanaf dag 1 helemaal goed wordt gedaan.

    Online marketing is constant in beweging

    Online marketing is altijd in beweging

    Het is niet zo dat je je online marketing strategie één keer opzet en dat je dan achteruit kunt gaan zitten om te wachten tot de klanten binnenstromen. Het is een proces dat constant moet worden gemonitord, bijgesteld en geperfectioneerd.

    Gaat een Google Ads campagne niet goed, stel deze dan bij en leer ervan, zodat je dit niet nog een keer meemaakt. Komen er nieuwe online marketing methoden bij, maak daar dan gebruik van en blijf je concurrentie voor.

    Een specialistisch online marketing bureau is dan onmisbaar bij het opzetten en onderhouden van een succesvolle online marketing strategie.

    Neem contact op

    Daag jij ons uit voor je volgende project?